Prikkers zonder vergunning

• en nog 1

www.powertattoo.nl

www.pino-blue-bird-ink.hyves.nl

www.dicksstudio.nl

www.tattoo-moby.nl

http://berrybreda.hyves.nl/?ref=sr

http://nl-nl.facebook.com/GioJoyTattoo

• en nog 1tje dan

www.powertattoo.nl

www.dicksstudio.nl

www.tattoo-moby.nl

black diamond almelo

• frankie

black diamond ,

volgens hem is ie 4 jaar geleden begonnen met zijn “hobby” en hij vind zichzelf nu al “vergevorderd” ???

de arrogantie druipt er af , tijd voor een bezoekje van : GGD, VWA , belastingdienst , UWV (je wil niet weten hoeveel er zo bijverdienen naast een uitkering).

• mireilla

nou ik help jullie ff uit de brand,die wenkbrauwen zijn bij mij gezet en ik ben er super blij mee

en wat jullie er van vinden moeten jullie weten kan er nie wakker van liggen.

en even over die tattoos ze zijn superrrrr.en de mensen die ze hebben laten zetten vinden dat ook

dus what the fuck.het is maar goed dat nie iedereen het zelfde is en denk.want dan had ik net als jullie geweest.

nou dat zal ERG zijn.dus mensen of mensen ik bedoel FIGUREN, maak je nie druk ze zijn super mooi.

• mike

ik ben een echte hobbyist…tat2eer alleen vrienden en familie en dat wat ik er voor krijg verbeter ik mijn materiaal mee…

kan nog steeds me baan niet opzeggen en rij nog steeds geen mercedes..

alle tat's doe ik zet vraag ik aan een “gevestigde”vergunninghoudende tattooshop of er gevaren / risico's aanzitten..

het is voor mij echt een hobby zoals een pottenbakkende huisvrouw ofzo…

er zullen wel weer mensen zijn die negatief zullen reageren maar geven jullie ons “amateurs / hobbyprikkers ” dan de kans ?????

• Hevel

Ah Mike, niet druk maken om dit geneuzel… Gaat nergens over, zijn een aantal meelezers die wijselijk niet reageren omdat ze een shop hebben en inmiddels niet meer gekeurd willen zijn, zijn een boel gasten die denken dat een keuring de hele wereld is en je eraan op willen hangen omdat ze zelf niet beter kunnen dan alleen namen besmeuren…

Gewoon je eigen ding doen, als de VWA je oppikt krijg je alsnog de kans om die keuring te doen zonder boete en dat is ook piece of cake. Ik heb em al 5x gedaan, ook voor collegas en tegenwoordig kijken ze al niet meer….Bakkie koffie er tegenaan en gewoon je dingetje doen…

Iedereen die zeikt over de GGD keuring (of t gemis eraan…); Wacht maar tot je bekwaamheidstests moet gaan afleggen! En dat zit er ook al lekker aan te komen! Nog meer studie!

• En nog zo'n toppertje

www.powertattoo.nl

www.dicksstudio.nl

www.tattoo-moby.nl

black diamond almelo

http://tattoosonline.nl/nl/tattoos/

• rockmonster76@hotmail.com

ik vind dit zo een dikke onzin,omdat ze geen keuring hebben zijn bij voorbaat al slecht ,en worden mensen ervoor gewaarschuwd.

ik ken ook tattoo artiesten die wel een ggd keuring hebben een mooie shop maar geen lijn recht krijgt.

natuurlijk is het bewijs dat je een ggd hebt beter,maar het zegt niks over het werk.

en ook al heb je de keuring als een klant de tattoo niet goed verzorgt en er wat bij oploopt word toch de artiest er op aan gekeken en heb je toch snel een slechte naam,mondelinge reclame gaat snel.

daarbij vind ik het zowiezo al belachelijk dat er shops zijn die altijd een keuring opzak hebben gehad en die nu weigeren en meteen worden neergezet als prikkers zonder vergunning.

ik ben bezig me shop af te bouwen ,en zo snel mogelijk de keuring rond te krijgen,er zijn vrienden die vragen wel om een tattoo die zet ik onbetaald en ik heb nog geen klacht gehad van me klanten.

• tattooD

fuck al die regels gewoon tattooeren en schijt aan die ouwe rotten in t vak gewoon tattooere en begin je eigen shop met niemand wat te maken

doe wat je leuk vind

• Bianca

Wat ik mis in deze hele discussie, is de onderliggende oorzaak WAAROM er zoveel illegale thuisprikkers zijn. Persoonlijk denk ik dat de tattoo-branch daarvoor wel eens een hand in eigen boezem mag steken.

Waarom is er, voor een kunstvorm die bijna zo oud is als de mensheid, nergens een fatsoenlijke opleiding te vinden? Een apprenticeship is de beste manier om het vak te leren, maar hoeveel mensen krijgen die kans? En als ze de kans al krijgen, dan wordt er heel veel van je gevraagd. Dat is op zich helemaal niet erg, van hard werken is nog nooit iemand dood gegaan. Maar in 9 van de 10 gevallen betekent een apprenticeship dat je gratis en voor niks de hele week de naad uit je broek staat te werken. Ook daar is in principe niks mis mee, ware het niet dat we allemaal ons buikje toch moeten vullen en ergens onze huur van moeten betalen. En studiefinanciering, iets waar iedere andere student die een opleiding volgt recht op heeft, dat kan de apprentice wel vergeten. Want het is geen officieel erkende opleiding, en voor zover ik weet is er niemand binnen de branche die dit op poten wil zetten. En alle “opleidingen” die beloven binnen een paar weken een goede artiest van je te maken voor een hele hoop geld…nou ja, we weten allemaal wel wat daar de kwaliteit van is.

Waarom? Omdat iedereen bang is voor broodroof. Want zodra er een officieel erkende opleiding zou zijn, komen er meer goed opgeleide mensen met verstand van zaken op de markt. Oh nee, concurrentie! Maar dat betekent misschien minder werk voor de gevestigde orde! Inderdaad. Maar wel kwalitatief goede tatoeëerders, in plaats van de prutsers die nu de markt verzieken. Wat willen we nou eigenlijk? Concurrentie van iemand die mooi werk aflevert, of concurrentie van de slachters die je nu bezig ziet? Als we gaan denken in het belang van de klanten, dan zou ik toch denken dat er voor het eerste gekozen wordt. Maar ondanks het geschreeuw erover, kiest de branche schijnbaar toch voor de tweede optie. Want kwaliteit komt toch wel bovendrijven, dus scheld er lekker op en de goede artiesten halen toch wel hun klanten binnen. Dat er ondertussen verminkingen plaats vinden is dan jammer de bammer.

Ik vind het verschrikkelijk om te zien wat er aan prutsers rond loopt, want naast hun verminkingen verpesten ze ook de naam van de hele kunstvorm. En je zult mij ook niet horen beweren dat met een officieel erkende opleiding al die prutsers van de markt verdwijnen. Maar kijkende naar andere beroepsgroepen zal het zeker een bak kunnen schelen. Want hoeveel tandartsen zijn er die achteraf op een kamertje onprofessioneel zwart bij beunen?

Mijn twee centen :)