Prikkers zonder vergunning

• ta2danny

oja..de fameuze vergunning .Tattooshops zonder vergunning zijn illegaal bezig…maar veel shops willen graag gekeurd worden,alleen niet voor dat bedrag…er is een lijst van die shops trouwens en dat zijn er al aardig wat…en nou niet zeggen dat dat dubieuze shops zijn van matige kwaliteit,want dat is niet waar…..

je kunt ook vernaggeld worden in een gekeurde shop waar ze een leerling hebben die voor veel geld een ´opleiding´ krijgt.Je kunt verknald worden in een van die nagelnieuwe,goedgekeurde shops die de grond uit schieten…vaak is alles wat steriliteit betreft prima in orde,maar omdat de eigenaar vaak zelf niet of net tattoeert,zit er een beginner die net een setje heeft gekocht.

En dan nog vind ik dat de klant hier zn eigen verantwoordelijk heeft.

…doe je huiswerk..je hebt een vrije keuze.Ik betwijfel echt of t hiet wel om de verminkingen gaat en niet gewoon over geld dat shops misschien mislopen door een beunhaas.

Maar zoals gezegd..dat is mijn mening..ik begrijp de andere kant zeker ook,maar hierin verschillen we van mening..fijn weekend nog iedereen en werk ze..ik ben helaas thuis met een maagzweer en nee..dat komt niet van dit forum:D:D..vriendelijke groet..ta2danny

• Fred

Martin, ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel een keer.

• ...

En wat vinden jullie hier van?

http://tattookuil.hyves.nl/?ref=sr

• dennis

nl ink dat is echt om te huilen

• John

Kijk dit is nou het gevaar van een oproep zoals van Klokkenluider.

Iedereen weet ook wel dat een vergunning en GGD keuring verplicht is maar in het geval van Moby en zijn medestrijders speelt er veel meer en wat je nu gaat zien is dat de mensen die problemen hebben met Moby ze hier dan gaan aanmelden.

Is natuurlijk erg flauw maar het gebeurd wel en dat is jammer.

Hetzelfde zie je op de website van Tattooplatform Nederland daar worden de shops beoordeeld door de concurrerende shops en dat geeft natuurlijk ook geen eerlijk beeld.

En daarbij komt ook nog een kwestie van smaak om de hoek kijken, wat de 1 mooi vind is voor de ander niets.

Ook in ander bedrijfstakken speelt een identiek probleem, nagelstudio's, schoonheidssalons ook hier is het zaak van steriel werken omdat je anders vreemde ziekten kan oplopen.

Bovenstaande gezegd hebbende wil nog niet zeggen dat ik het eens ben met de mensen die zonder vergunning werken.

• Geert

Laatst kreeg ik te horen dat er dus een site was om prikkers zonder vergunning kenbaar te maken, mijn eerste gedachte was “dat heeft de GGD weer handig gedaan om een site in het leven te roepen die iedereen die het hun moeilijk maakt zwart te maken”

Ik ken Dick al een tijdje en ben erg bekent met zijn werk en zijn praktijk en als er één zijn zaken goed op orde heeft is hij het wel. Dit zeg ik niet omdat ik hem goed ken maar omdat het maar eens moet zijn afgelopen met het lieg en bedrieg van de overheid, de fraude die ze plegen, en het feitelijk afpersen wat ze doen (als je niet betaald mag je niet prikken). Het is ons recht om te mogen werken en je eigen beroep uit te oefenen (mensenrecht 23). Het kan toch niet zo zijn dat je eerst moet betalen voor dat je mag werken zal een mooie zijn, kom ik bij een nieuwe baas kan ik eerst betalen voordat ik aan het werk mag.

Dit is gewoon weer zo'n mooi voorbeeld dat alles om het geld draait want hoe kan je nl. een keuring houden als er een paar weken van te voren wordt aangekondigt dat er een keuring komt. Vertel mij dan eens hoe zij de hygiëne kunnen waarborgen. Je hebt nl. tijd genoeg om nog ff je shop in orde te maken. De keuring is ook nog eens in het leven geroepen om de zolder,keuker, garage/hobby prikkers te kunnen aanpakken waarvan de GGD ook al heeft toegegeven dat dit niet haalbaar is, dit is toch vreemd.

Kom op zeg, prikkers MET een vergunning, trap hier toch niet in, de keuring is één grote farce en alleen in het leven geroepen om weer een melkkoe te hebben. Jullie betalen ruim € 600.- vor een vooraangekondigde keuring die op papier 4 á 5 uur zou duren maar waar ze vaak na een uur alweer weg zijn en de illegale prikkers niet kunnen aanpakken. Dat is 600 ballen down the drain!!

Verdiep je eens wat meer in de rechtzaak waar Dick en Moby mee bezig zijn en je komt erachter dat er heel veel niet klopt en dat er een aantal mensenrechten van jullie wordt afgepakt.

Voor mensen die een tattoo willen: kijk naar de shop zelf (is die netjes en wordt er hygiënisch gewerkt) en naar het werk van de artiest (iedereen heeft zijn eigen smaak) en trek dan je eigen conclusies maar ga niet af een een stom papiertje van de GGD.

Groetjes Geert

ps: als je denk dat je te klein bent om invloed te hebben, heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je slaapkamer

• Resto

ja dat hele lulverhaal van smaken verschillen gaat bij mij echt niet op, strakke lijnen of bibberende oneffe lijnen heeft geen fuck te maken met smaak, geen verstand van kleurhouding en schaduwen heeft wederom geen fuck te maken met smaak.

ik heb zovaak tattoos gezien die totaal niet mijn smaak waren en dan zeg ik ook als iemand me vraagt wat ik van ze tattoo vind, “niet mijn smaak maar netjes gezet”

Iemand met een beetje verstand kan voorbij ze eigen smaak kijken en kan dan makkelijk zien of iets er degelijk uit ziet of niet.

• kobus

ik ken een automonteur die ook beetje belasting ontduikt , heb je daar ook n adres voor ????

• freddie

dan moet je naar het automonteursforum……*grijns*

• Fred

Leuk dat er zoveel mensen hier verschillende mening hebben.