Prikkers zonder vergunning

• Lisa

http://pino-blue-bird-ink.hyves.nl

• Fred

Vind het altijd opvallend dat de hele tattoo wereld op zijn kop staat als het om thuis prikkers gaat, maar als iemand tegen een prijsje zwart zijn huis laat verven of zijn gevel opnieuw laat voegen is er niets aan de hand. Kom op zeg het is nog altijd iemand zijn keuze om zich te laten prikken door een goed gekeurde shop of een beunhaas, je kan mij niet wijs maken dat jij nooit iets laat doen door een beunhaas en keurig naar de dure auto garage gaat om daar je auto te laten maken. Begin dan een actie beginnen om alle beunhazen in elke sector aan te pakken en vooral niets zwart meer te laten doen.

• Fred

Beginnen moest er tussen uit sorry.

• prikkie

fred , bij een zwart opgetrokken muurtje of haar knippen loop je minder risico op verminkingen , ziektes . infecties of mislukte kunstwerken op je lichaam.

en dan nog , stel je hebt een shop en draagt netjes omzetbelasting af en betaald inkomstenbelasting….en een woning verder zit er 1 lekker aan de keukentafel te prikken en steekt alles zelf in zijn zak.

het gaat hier niet zo zeer om de kwaliteit , zowel bij shopeigenaren als thuisprikkers zitten goede en slechte.

elke ezel koopt zijn “my first tattookitje” en opent een gekeurde shop tegenwoordig binnen een half jaar. maar tatoeeren kunnen ze niet.

• Fred

Het gaat mij niet om het prikken maar op de manier hoe er hier zo op wordt gereageerd, dat er thuis prikkers zijn mooi moeten ze zelf weten vroeg of laat lopen ze tegen de lamp. Het is nog altijd de beslissing van de gene zelf door wie je laat prikken lijk me. Wil je verminkt worden of ziek worden ga naar een thuis prikker en ga niet lopen zeuren als je straks ziek bent of een lelijke tattoo heb.

en dan nog , stel je hebt een autobedrijf en draagt netjes omzetbelasting af en betaald inkomstenbelasting….en een paar straten verder zit er 1 lekker in zijn garage te sleutelen steekt alles zelf in zijn zak, wie kies jij? 6 van de 10 gaan naar de beunhaas. Laten we eerlijk zijn maar wat je voor een beetje tattoo betaald is ook niet meer normaal. Hij of zij moet ook rond komen en betaald ook inkomsten en omzet belastingen ed maar heeft het echt niet slecht. je kan mij niet wijs maken dat elke goed gekeurde shop alles noteert en opgeeft wat er gezet wordt. Wel heerlijk z,n discussie en we kunnen uren doorgaan lijk me maar kom liever een keer kijken in je shop, als ik weet welke het is.

• ta2danny

ehhmmm..ff voor de goede orde..je hoeft niet naar een thuisprikker…en ook bij een thuisprikker moet je als klant je huiswerk doen…werkt betreffende tattoopersoon steriel?Is het gezette werk bij andere klanten naar tevredenheid?T is namelijk wel vaak zo dat de gemiddelde nederlander alles op een koopje wil,dus vaak ook zn tattoo en ja..dan kun je uitkomen bij iemand die niet goed bezig is.

MAARRRRRRR…dat kan dus ook bij goedgekeurde shops..ik heb al vaker op dit forum gezegd dat je ook in een winkelstraatshop op een a locatie beunhazen hebt en je hebt thuiswerkers die een studio hebben om je vingers bij af te likken en die ook mooi werk zetten.

Ik heb een paar prima tattoos van een collega die vroeger thuis werkte….en een slecht gezette van een gekeurde shop.Ik weet genoeg mensen die thuis op verantwoorde wijze een nette tattoo zetten en dat t zwart gebeurt..tsja..dat blijf je houden en de meeste tattoeerders zijn zo begonnen.Ik ben dan ook niet van plan om mensen te verraden..ik vind dat de keuze om naar een bepaalde tattooshop te gaan,je eigen verantwoordelijkheid is.Mijn mening hoor en ik begrijp dat veel mensen t niet met me eens zullen zijn.

vriendelijke groet..ta2danny

• Resto

Ik heb niet eens zozeer een probleem met thuisprikkers maar wel degene waar het overduidelijk verminking is

• harry

http://www.dicksstudio.nl/

http://www.tattoo-moby.nl/

Beide geen ggd vergunning

• Klokkenluider

@ Resto: daar ging het mij eigenlijk ook om. Mensen die maar lukraak wat doen. Maar goed, dan krijg je weer de discussie over waar dan de grens ligt van kunst en verminking. Het blijft een feit dat de vergunning verplicht is.

Tot nu toe hebben we dus het volgende lijstje. Als iemand een link wil toevoegen, kopieer dan even het lijstje en zet de link eronder. Dan houden we een beetje overzicht. Kan de VWA het zo overnemen.

www.powertattoo.nl

www.pino-blue-bird-ink.hyves.nl

www.dicksstudio.nl

www.tattoo-moby.nl

• ***american-x-tattoo***

Als je het achter liggende verhaal weet waarom Moby en Dick geen vergunning hebben aan gevraagd, was je niet zo dom geweest om ze hier in de lijst te zetten.

Ze zijn niet de enige studio die geen vergunning opnieuw heeft aan gvraagd ivm geld klopperij van de regering en de waardelose keuring die de GGD er van maakt.

Dus als je hier iets neerzet, doe dan tenminste je huiswerk goed, net als bij het zoeken naar een tattoo artiest.

Dus Harry geen onzin verkopen vanachter een schuilnaampie.