opleiding

• Klaus Ringmaster

Dat blote handen en dubro verhaal vind ik ook niet handig verzonnen van die tatoeëerder (hoewel daar geen enkele regel of wet mee is overtreden), maar het blijft een feit dat het na de autoclaaf WEL steriele naalden betrof.

Mijn tatoeëerder gebruikt ook (veel) voorgesoldeerde naalden, maar die worden hier uit de verpakking gehaald en (na een ultrasoonbadje en zo meer) verpakt in laminaatzakjes waarna ze in de autoclaaf steriel worden gemaakt.

Groetjes, Klaus.

• ***** Intiem *****

Dus dan is volgens jou het ook niet goed dat men de piercing naalden die per 50 stuks in een kartonnen doosje zitten worden verkocht , is toch hetzelfde dan met tattoo naalden en Tubes , of gaan die bij jou ook eerst nog weer in de autoclaaf klaus , lijkt me heel sterk….?????

• Klaus Ringmaster

De naalden van CTS zaten “vroeger” (ik weet niet hoe dat nu is want ik heb mijn tatoeëerder verboden om met dat soort “meuk” te werken) aan een plastic naaldstaafje bevestigd, en dat is dermate instabiel dat daar niet fatsoenlijk mee te werken is. Als jij daar wel probleemloos mee kunt werken dan ben je een beter tatoeëerder dan al die mensen die dat niet kunnen. Maar ik weet dat ik dat niet eens zou willen kunnen.

De naalden die wij per 50 in een doosje kopen (en die wel helemaal van metaal zijn) worden inderdaad voor gebruik door onszelf gereinigd en gesteriliseerd. Dat lijkt misschien een overbodige handeling, maar wie garandeerd mij dat er in China (waar de gezondheidszorg op een veeeeeeel lager peil staat dan in Nederland) net zo steriel gewerkt wordt als dat ik dat in m'n eigen sterilisatieruimte doe? Zo weet ik in ieder geval zeker dat de spullen steriel zijn. Er mag dan wel opstaan dat het gesteriliseerd is, en vaak ook nog jaren “houdbaar”, maar voor mij (en voor George) geldt in dit geval:“vertrouwen is goed, maar controle is beter”.

Voor de laminaatzakjes (7 x 23 cm) met plakstrip betaal ik 9.95 voor 200 stuks, dus voor de kosten hoef ik het ook al niet te laten.

Enneh……………voor dat daar misverstanden over komen…………….die naalden worden na gebruik gelijk (waar de klant bij zit) in de naaldencontainer geworpen (en niet overnieuw gesteriliseerd en hergebruikt).

Groetjes, Klaus.

• ***** Intiem *****

Ik heb het over de Catheternaalden klaus voor het piersen , die zitten namelijk in een hard plastick bescherm hoesje en zijn ook steriel als je deze koopt ( 50 stuks in een kartonnen doosje 1.2 mm , 1.6 mm , 2.2 mm enz ) , gooi je die dan net als jou tattoo naalden ook in de autoclaaf om ze te sterieliseren terwijl ze al steriel zijn

Dat bedoel ik dus in het posting terug.

En plastick staafjes voor tattoo naalden die gebruik ik helemaal niet, daar heb ik het ook over metalen staafjes met daarop gesoldeerde naalden die dan sterielverpakt zitten en wel per stuk verpakt.

Die kun je kopen per honderd in een doosje en dan krijg je de plastick tubes ( 100 ) op maat bij geleverd die oo per stuk steriel verpakt zijn.

Hier werken op dit moment heel veel mee in Nederland , en is goedkoop en gemakelijk , en je kan er verschillende grip`s bij kopen .

De naald en de Tube gooi je na gebruik gewoon weg .

Dus niks hergebruik.

Dus niks plastick staafjes voor het tattooeren.

• Klaus Ringmaster

De discussie ging over tattoo naalden Roelf! Dat jij opeens over pierce naalden praat is nergens duidelijk. Dat is bovendien ook een beetje overbodig in een discussie over tattoo naalden en de mensen die deze gebruiken. Dat mag je op het piercingforum doen.

CTS heeft jarenlang plastic staafje met metalen naalden verkocht voor het tatoeëeren en ga alsjeblieft niet beweren dat dat niet zo is. Ze verkopen die rotzooi nog steeds. 10 stuks voor 23 euro!!

Dus wel plastic staafje voor het tatoeëeren bij mevrouw Jessie (want daar ging de discussie over meneer Roelf).

Klaus.

• ***** Intiem *****

Ik heb het dus niet over cts naalden gehad Klaus , maar heb het volkomen door hoor hahahaha.

Een antwoord blijft men mij dus schuldig en wel die van onwetendheid hahahaha.

Maar zal niet langer aan je kop zeuren Klaus op deze media en laat het over aan de Tattooeerders/piercers om hier antwoord te geven op de vragen van de mensen hier.

Ik weet zo wel genoeg hahahahaaaaaaaaa

• *****americanx*****

Ja lekker zonder handschoentjes iemand in de arm prikken.

Gr Martin

• *****americanx*****

Ja Rene die is bij ons al bekend en al eens besproken.

En het is te hopen dat straks zulke mensen het werken echt onmogelijk wordt gemaakt, maar als ze geen KvK inschrijving hebben kan de GGD en de VWA er jammer genoeg helemaal niks tegen doen.

Gr martin

• Charlotte

hallo,

ik ben geen kenner, maar het ziet er niet mooi strak uit…

Grtz Charlotte

• Klaus Ringmaster

Beste hele slimme meneer van Intiem.

Vanaf deze posting: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=2254&i=1334&t=1292

heb ik het over tatoeëernaalden van CTS gehad. U bent echter zo buitengewoon slim dat u denkt dat u met uw “hahahahahah” en “ik heb het wel door” toch wel het gelijk aan uw kant kunt krijgen. Het tegendeel is eerder waar vrees ik.

Op uw opmerking:“Een antwoord blijft men mij dus schuldig en wel die van onwetendheid hahahaha.” vraag ik mij dus af of u de discussie zelf wel heeft begrepen!? Een antwoord op welke vraag? “Die van onwetendheid”, antwoord u op uw eigen vraag. Het zal allemaal wel.

Klaus.