Waar zijn we mee bezig mensen???
Vind het echt diep triest dat mensen zo de grond in getrapt worden, bah!!!
Er is veel gezeik over de thuisprikkers, beginnende tatoeerders en weet ik wat al niet meer… En waardoor komt dit: Iemand heeft een droom, hij wil tatoeeren. Tekenen als de beste maar geen enkele shop wil hem / haar de gelegenheid geven het vak te leren. Vaak zie je dat het overgaat van vader op zoon of tenminste in de familie blijft. Ze dulden geen concurrentie, die ze wel creeren door iemand het vak te leren…
Wat gaat iemand doen, setje kopen op het net en oefenen op weet ik veel wat. Vervolgens krijgt zo iemand positieve reacties van klanten en diegene gaat verder met een shop, keuring erop, websitje online en vervolgens wordt diegene van alle kanten de grond ingeboord… Ik walg hiervan.
Waarom vertel ik dit: ik ben zelf zo iemand die deze weg bewandeld heeft en nog bijna wekelijks krijg ik reacties in mijn mailbox en in het gastenboek over mijn werk: het ziet er niet uit, waar heb jij leren tatoeeren en ga zo maar door…. Ik wil best naar kritiek luisteren en hier ook wat mee doen. Maar ik vind dat je beter iemand het vak kan leren zodat je weet dat iemand goed terecht komt dan iemand laten zwemmen en vervolgens finaal de grond intrapt met commentaar. We hebben het allemaal moeten leren!! of niet dan???
Daarnaast vind ik ook dat de mening van de klant telt.. tuurlijk heb ik mijn missers gehad maar ik heb nog NOOIT en dan ook echt NOOIT een klant gehad die niet tevreden is met zijn of haar tattoo. Was dit wel het geval geweest had ik dit zeker gehoord of ergens op het net gelezen. Maar klanten die hier zijn geweest komen terug of sturen vrienden hier ook heen, zouden ze dit doen als ik prutswerk leverde??
Daarnaast telt ook de smaak van de persoon mee, de 1 vind dat mooi en de ander dit. Dat is nu eenmaal zo, moet ook wel eens iets zetten waarvan ik gewoon braakneigingen krijg, maar de klant is koning en kan krijgen zoals hij / zij het wil hebben.
Voor degene die geintereseerd is: www.tattooshoptijgertje.nl of www.tattooshoptijgertje.hyves.nl
Hier staan mijn werkjes op, van mindere en betere kwaliteit maar wel met allemaal tevreden klanten
Ik dank u
Margje