petty art

  • www.donkane.nl

    ja maar dan kan je dat toch geen shop noemen en.

    En iedereen kan dat , een shoppie bouwen aan huis.

  • grimreaper

    sorry maar als jij netjes staat in geschreven bij de kvk en alles netjes voor elkaar hebt dan ben je gewoon een shop hoor!!!!!!

    paar van nl beste artiesten hebben de shop aan huis!!!!

  • *****americanx*****

    Ja ik heb een studio bij huis en ik kan met een gerust hart zeggen dat ik alles voor elkaar heb. De juista apparatuur zoals goed werkende ultrasone cleaners en een goed werkende autoclaaf van 1 jr oud. Verder voldoet mijn studio al aan de eisen die gesteld worden door de ggd voor de nieuwe wet die in juni van kracht gaat worden, waarin je dus een vergunning moet hebben om te mogen tattooeren.

    Dus je opmerking slaat kant nog wal en lijkt meer op een poging om van het onderp af te komen en je broodje aap verhaal te doen verbloemen.

  • cees

    Nou blijkbaar niet iedereen er zijn mensen die alleen maar op festivals enzo werken en niet het vermogen hebben om een shop te beginnen……………volgens mij heeft Martin het allemaal zeer netjes voor elkaar en daar kunnen een hoop mensen nog wat van leren, mensen zoals jij……

  • ~~~~LIMBO RUUD~~~~®

    Een studio aan huis hoeft niet slecht te zijn, zeker straks met de nieuwe regelgeving moeten ze aan dezelfde strenge eisen voldoen als een “echte” studio.

    Enige verschil is dat een studio aan huis geen dure winkelruimte hoeft te betalen.

    Verder zal een “thuisstudio” soms nog beter voor de klanten zijn.

    Immers ze zijn flexibeler qua tijden (ook buiten de winkeluren dus), de klant zal zich beter op het gemak voelen (niet iedereen wil dat de omgeving weet dat ze een tattoo hebben), en een studio aan huis kan / zal meer persoonlijke aandacht aan een klant geven.

    Dus ik kan alleen voor jou hopen (of mss ook beter van niet) dat de studio's waar jij je werk doet aan die eisen (gaan) voldoen, anders ben je binnenkort werkeloos.

    groet Ruud

  • ***** Ringmaster *****

    Hallowaa.

    Ik denk dat het voor Donkane ook lastig zal worden om zich straks (als de nieuwe wetgeving ingegaan is) aan de nieuwe regels te houden.

    Immers, in de wet staat (in artikel 2 zoals gepubliceerd in het Staatsblad 114) :

    “Een ondernemer beschikt over een vergunning van Onze Minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport voor het ebruik van tatoeage- en piercingmateriaal voor de ruimte waar het gebruik plaatsvindt.”

    Dat betekent concreet dat Donkane voor ieder zaak waar hij zich als freelancer aan verhuurd, ZELF zal moeten zorgen voor een vergunning om in die ruimte te werken. Dat brengt dus iedere keer de kosten van de keuring met zich mee, en ik kan me zo voorstellen dat dat financieel niet aantrekkelijk is om daar aan te moeten voldoen.

    Dat Martin van AmericanX een studio aan huis heeft (wat volgens Donkane “iedereen” kan, maar die hij zelf niet heeft, om wat voor reden dan ook), vind ik persoonlijk geen steek houden om zijn argumenten aan te vallen. Mijn studio is gevestigd op de onderste verdieping van mijn huis, en dat is bij een heleboel andere piercers/tatoeëerders ook het geval, en het lijkt me voor Donkane helemaal niet slim om mensen zoals mijzelf (of bijvoorbeeld Koos van FTW) als beunhazen of thuisklussers te bestempelen.

    Groetjes, Klaus.

  • donkane

    Hallo menzen voor dat er zomaar dingen worden getypt dan wil ik eerst zeggen ………Bestudeer de wetgeving eerst voor dat je wat zegt!!!!!….

    Want blijkbaar weten julie daar niks van want ik heb eerder in mijn reacties vermeld dat ik voor het geen doet meer profijt bij heb.(Denk ff na)

    En het vermogen ?

    Eens kijken hoeveel vermogen je moet hebben om je huis-shop in stand te houden.

    En americaxl koos en iedereen geef een seintje als je als nog je vergunning heb gekregen…

    En mijn evenementen gaan natuurlijk ook gewoon door tenzij er anders staat vermeld.

    Enkelt de gehuurde stoelen zullen duurder worden of een kleine bijdrage aan de studio waar ik werk op dat moment dat zal eenmalig zijn.

    En zoals de prikken jaarlijks moeten wij ook blijven doen.

    En heel mischien worden de tools als vervoerbare materialen beschouwt en wordt daar op gecontroleert maar daar zijn wij en ggd er nog niet over uit.

    En dus puntje bij paaltje zullen een hoop thuis kwekers Ohw sorry thuis tattooeerders het helaas moeten beeindigen als je geen vergunning krijg en ga je als nog door dan kunnen ze je makkelijk strafbaar stellen en daarbij zullen de consequenties niet nihil zijn.

    En ik vind het een gods geschenk die nieuwe wet en ik neem aan dat julie er mee eens zijn als ik zeg dat er echt ontzettend veel beunhazen zijn die eens aangepakt moeten worden.

  • www.donkane.nl

    Owja Amerikax -Je clipcord inpakken als je hem niet gebruik en als je hem gebruikt ook inpakken

    - je plantjes zijn mooi maar verwijderen uit heel je studio aangezien er in aarde en op bladeren ongewenste ziektes kiemen zijn die daar niet thuis horen

    - Je plantenspuit waarmee je de huid besproei ook in pakken en als je hem niet gebruik leeg gooien en schoonmaken en in een gesloten kast zetten

    - Ohw naaldcontainers weet je wel die gele en niet in je ultrasoon laten tot einde van de dag aangezien je die moet gebruiken tijdens het tattooeren voor bijvoorbeeld als jij je handschoenen verschoont.

    - Al je piercing elke in een zakje steriel verpakken.

    - Geen open vuilnisbak maar eentje waar je de klep mee opent met je voeten

    - Je wasbak in je werkruimte met no touch kraan ff loodgieter bellen.

    maar bij de eerste inspectie zullen ze het wel ff vermelden die punten en daarna heb je als het goed is twee weken om het te corrigeren.

    Leuk he mij als keurmeester dalijk net als op sbs6 lachen man dit is niet goed dat is niet goed kan ik julie allemaal eens zien.

    Ik zal ff contacht op nemen met John de mol of joop van de ende voor de nieuwe programma van de rechten voor (www.donkane.nl gaat los)

  • erik

    probeer je verhaal eerst eens zo neer te zetten zodat t leesbaar en wat begrijpelijker is.

    en daarbij kan ik me niet voorstellen dat americanx (en niet americaxl) zn zaakjes niet goed voor elkaar heeft.

  • drommel

    Alleen erg jammer dat je met ALLE punten de plank compleet mis slaat Donkane…

    Zowel een thuisshop als een winkelpand-shop worden idem beoordeeld….En nergens staat iets over planten, plantenaarde dat niet meer mag. Opbergen van gebruikte materialen als een plantenspuit of clipcords is gebruikelijk. Vuilnisbak mag open zijn of een pedaalemmer. Sterker nog, je mag zelfs een open zakje op een veilige plaats hangen. No touch kranen of notouch zeep/-alcohol dispensers zijn geen verplichting.

    2 weken om je verbeterlijst af te werken is ook niet zo.

    Ik weet ook, beste Donkane, dat jij jezelf op een positie hebt gesteld waarin je afhankelijk zal worden van de organisatoren van de festivals, feesten en partijen waaraan jij je diensten aanbied. Dit zijn straks degenen die een vergunning moeten gaan aanvragen, en dus verantwoordelijk zullen zijn, indien zij jou je kunsten op hun feessie willen zien vertonen. Ik denk, en hoop dat die stap voor die organisatoren een drempel zal zijn.

    Dit betekent niet dat iemand je geen goede zaken toewenst. Ik denk wel dat je niet te hoog van de toren moet blazen met wetten en regeltjes waarvan je blijkelijk de helft niet eens goed gelezen hebt. Tot nog toe heb ik je alleen nog maar onzin zien verkopen over zowel de wetten die die advocaat van jouw verhaal heeft aangewend om verminking en dus recht op schadevergoeding aan te kunnen tonen als de wetten die je aanhaalt om AmericanX angst in te boezemen voor de GGD. Ik kan je verzekeren dat geen enkele thuisshop meer te vrezen heeft voor de nieuwe wetten dan iedere andere shop.

    Alle aanvragers voor de vergunning zullen, indien deze wordt afgegeven door de GGD, een eervolle vermelding krijgen op een site die gefinanciert zal worden door de opbrengsten van de keuringsgelden. Ik denk dat jouw naam daar, als afhankelijke van organisatoren, daar nooit zal belanden.

    Rest my case….