Wat is een normaal antwoord. Zeggen dat er niemand is die je het wilt leren, zeggen dat je er met een starters kit niet komt, zeggen hoe hij een naaldje in elkaar moet zetten, zeggen hoe diep hij de naald moet steken, zeggen hoe hij de machine in moet stellen ?
Normaal antwoord is niet echt op ze plaats.
Vaak genoeg geef ik een duidelijke uitgebreide uitleg, hoe ik zelf aan het leren ben gekomen. Maar dag en nacht worden er opeens vele postings geplaatst dat men het even wil leren. Waar je de spulletjes kan kopen, en dat ze het wel ff zo doen. Hier en daar uitgezonderd de mensen die wel een onderbouwing geven bij hun bericht, maar er zijn er teveel die een berichtje plaatsen van 3 zinnen dat ze het wel ff willen gaan doen.
Iemand die een beetje passie in ze bericht brengt, en verteld dat hij dolgraag wil leren en echt de drang heeft ervoor gaan die help je liever op weg dan elk figuur die geen harkepoppetje kan tekenen en ff op Marktplaats ze machientjes wel scoort.
Ik ben ook begonnen krassen op 2 vrienden, heb zelf ook me spullen ff via amerika besteld. Omdat er geen enkele tattooeerder was die mij het wou leren, maar door mijn doorzettingsvermorgen ben ik alsnog aangenomen door een tattooeerder die mij al meerdere malen had geweigerd. Gelukkig kom ik nu al bijna zo'n 8 jaar bij die studio. Ik was 16/17 toen ik 2 vrienden verziekte. Ik ben toen direct gestopt, en ik heb vanaf me 18de dag in dag uit op de vingers van me leermeester gekeken.
Pas vanaf 22 jaar, heb ik tattoos zelfstandig gezet. Niet dagelijks, regelmatig omdat ik er gewoon bij werk.
En daarom blijf ik erbij, mensen moeten het verdienen door bij een studio langs te gaan en zo hun doorzettingsvermogen en passie te laten spreken voor hun. Want daar red je het mee, en degene die dan aangenomen zijn of worden door een bepaalde studio die zijn dan de uitverkorene om het dan toch te kunnen leren.
Je leert het niet ff in een cursus van 3 dagen, het is een proces. Zoals iedereen het weet, alleen denken er sommige mensen gewoon helaas nog te makkelijk over en worden er soms denk ik gewoon minder prettige berichten geplaatst en soms wel berichten geplaatst die wel leuk zijn.
Misschien draaf ik door, maar dit is mijn mening.