groentje...

• tim

ja zo ist ga ervoor want hier helpt niemand je ,deze mensen zijn zelf ook zo begonnen ,,,,maar dat zijn ze snel weer vergeten denk ik of hadden allemaal een gave,,,,maar dat denk ik niet het is zo dat ze niemand er meer bij willen hebben in de tattoo branche daar draaid het allemaal om,,,en artiesten zoals bianca, en gerrit van tattoo mania die zullen zoiets niet zo snel hier neerzetten want dat zijn toppers en er zijn er natuurlijk wel meer,,

• Red Hot Tattoos

Ik denk dat niemand vergeten is hoe hij begon, Ook ik heb eerst een domper gehad toen ik iemand vroeg om het mij even te leren.

En tuurlijk is tekenen een gave

Of moeten we iedereen dan maar zeggen ,“kom binnen hier heb je koffie,ik zal het je wel even leren”.? en een jaar later zitten ze bij je op de hoek.

Zoiezo hebben we haar al de beste tip gegeven, een starterskid is niet voldoende!

Je moet nog veel meer hebben, zoals doorzettings vermogen. Ook daar zal ze wat aan hebben.

(en dat woordt hier even gestest. lol)

Wat betreft de reactie,“ een goedetattoo artiesten zal hier niet reageren” dat heeft misschien wel te maken dat ze nog geen internet hebben, of nog niet behendig zijn met de computer.Of misschien wel geen intressen.

Lijkt mij een beetje onzin

Of bedoel je er mee te zeggen dat wij niks voor stellen volgens jouw ?

• tim

nee dat zal ik niet zeggen of voel jij dat zo ?maar ben een vent en zeg eens eerlijk jij zou toch ook het liefst een normaal antwoord willen horen op je vraag,,,en dat gebeurd hier bijn nooit als je eerlijk bent het enigste wat men hier doet is klaagen over de beunhaas,nieuwkommers uitlachen,en elkaar in de haaren vliegen toch,,,,,

• Tattooz

Wat is een normaal antwoord. Zeggen dat er niemand is die je het wilt leren, zeggen dat je er met een starters kit niet komt, zeggen hoe hij een naaldje in elkaar moet zetten, zeggen hoe diep hij de naald moet steken, zeggen hoe hij de machine in moet stellen ?

Normaal antwoord is niet echt op ze plaats.

Vaak genoeg geef ik een duidelijke uitgebreide uitleg, hoe ik zelf aan het leren ben gekomen. Maar dag en nacht worden er opeens vele postings geplaatst dat men het even wil leren. Waar je de spulletjes kan kopen, en dat ze het wel ff zo doen. Hier en daar uitgezonderd de mensen die wel een onderbouwing geven bij hun bericht, maar er zijn er teveel die een berichtje plaatsen van 3 zinnen dat ze het wel ff willen gaan doen.

Iemand die een beetje passie in ze bericht brengt, en verteld dat hij dolgraag wil leren en echt de drang heeft ervoor gaan die help je liever op weg dan elk figuur die geen harkepoppetje kan tekenen en ff op Marktplaats ze machientjes wel scoort.

Ik ben ook begonnen krassen op 2 vrienden, heb zelf ook me spullen ff via amerika besteld. Omdat er geen enkele tattooeerder was die mij het wou leren, maar door mijn doorzettingsvermorgen ben ik alsnog aangenomen door een tattooeerder die mij al meerdere malen had geweigerd. Gelukkig kom ik nu al bijna zo'n 8 jaar bij die studio. Ik was 16/17 toen ik 2 vrienden verziekte. Ik ben toen direct gestopt, en ik heb vanaf me 18de dag in dag uit op de vingers van me leermeester gekeken.

Pas vanaf 22 jaar, heb ik tattoos zelfstandig gezet. Niet dagelijks, regelmatig omdat ik er gewoon bij werk.

En daarom blijf ik erbij, mensen moeten het verdienen door bij een studio langs te gaan en zo hun doorzettingsvermogen en passie te laten spreken voor hun. Want daar red je het mee, en degene die dan aangenomen zijn of worden door een bepaalde studio die zijn dan de uitverkorene om het dan toch te kunnen leren.

Je leert het niet ff in een cursus van 3 dagen, het is een proces. Zoals iedereen het weet, alleen denken er sommige mensen gewoon helaas nog te makkelijk over en worden er soms denk ik gewoon minder prettige berichten geplaatst en soms wel berichten geplaatst die wel leuk zijn.

Misschien draaf ik door, maar dit is mijn mening.

• tim

ieder zijn mening ,maar jij weet ook wel dat het anders kan

reageer er dan niet op zou ik zeggen als je niks kwijt wil

• Red Hot Tattoos

Of ik me aan gesproken moet voelen weet ik niet. Is ook niet aan mij omdat te beoordelen. Als het wel het geval zou zijn dan had ik graag geweten wie Tim was. Dan had ik in iedergeval kunnen kijken of die genen er kijk op had, zodat ik mezelf misschien ergens in kon verbeteren.( hoef ik nu niet te weten want ik geloof in mezelf en mijn klanten ook)

Wat betreft de forum regels daar ga ik niet over, maar wat ik wel vaker ben tegen gekomen op forums is dat je pittige gesprekken krijgt wat ik op zich wel leuk. vandaar dat ik hier ook rond hang.

Wat betreft stomme andwoorden,Ik kan natuulijk niet voor anderen spreken maar ik hou wel van een beetje humor. Als men ons dan vraagt,“ is dat wat zo'n starters kid, en je zegt dat je denkt te gaat beginnen met deze kunst form.” Vertel mij dan wat je hier op moet zeggen?

Het beste is altijd natuurlijk om niks te zeggen, maar dan zouden er geen forums meer zijn, wat ik een beetje jammer zou vinden want het is leuk tijd verdrijf.

ps zij die willen en kunnen leren het vak toch wel , met of zonder onze stomme opmerkingen. Mijn op merking,“………..achteraan aansluiten”vondt ik wel een leuke opmerking gezien het feit er al velen eerder waren geweest die gevraagd hebben naar de bekende weg.( vandaar dat ik steeds meer ga twijfelen of dat iemand het wel meend met ons)

gr richard

• Red Hot Tattoos

Ik heb zelf ook al weer gereageerd maar hier sluit ik me graag bij aan.

• tim

nee je werk is okee maar waar het mij omgaat dat weet je nu wel denk ik

• Red Hot Tattoos

Tuurlijk heb ik dat begrepen, maar ik blijf er bij niks komt van zelf aanwaaien. Je zal altijd je best er voor moet doen.

fijne avond en misschien tot later in een ander geinig gesprek op dit forum

• Gerrit

Dankjewel Tim voor je complimenten !!!!

Ik voel me eigen geen topper want ik heb ook nog een boel te leren…..iedere dag weer. Er zijn een boel artiesten waar ik tegenop kijk maar ook een boel

“groentjes” waarvan ik nu al weet dat we over een aantal jaartjes daar veel van zullen horen.

Het is natuurlijk hartstikke gaaf dat mensen je werk en stijl waarderen waar je al die jaren hard aan gewerkt hebt maar je moet wel doorgaan met ontwikkelen door o.a. te kijken naar die zgn. groentjes want die zien weer totale andere aspecten.

Ik ben begonnen in een tijd dat er eigenlijk alleen maar “plaatjeszetters” waren en weinig “freestylers” waardoor het heel moeilijk was om de mensen/klanten te overtuigen dat ik (bijna)alles uit de hand deed….dan was het zo van …..dat wil ik eerst wel ff zien bij een ander. Maar door voet bij stuk te houden doe ik vandaag de dag niet anders…….maar stiekum ook nog wel tribals !!!!

Hee….ik moet ook leven.

Wat betreft diegenen die graag het vak willen leren zou ik ook willen aanraden ….ga niet zomaar wat spullen kopen bij de eerste de beste leverancier want die denkt alleen maar aan de knaken maar ga tekenen / lezen /info verzamelen en laat je designs aan alle tatoeeerders zien waar jij het vak van zou willen leren en vertel de reden waarom je het zou willen leren.

Kom dan niet met het stomme antwoord..: het lijkt me wel leuk !!!!

Want het is niet altijd leuk……ik kan heel veel voorbeelden opnoemen maar net zoals in iedere job zitten er ook mindere leuke kanten aan het vak en de ouderwetse charme van het vak is al (bijna) verdwenen.

Ik wou dat ik die ene serieuze leerling tegenkwam en dan natuurlijk niet va een forum maar brutaal bij mij in de zaak……..kom maar op !!!!