Tatoeeren met verdovingscreme

  • sanne

    Tja tatoeeren met verdovingscreme is misschien leuk maar daar is de creme eigelijk niet voor geschikt het werkt inderdaad maar een korte periode 30 min tot hooguit een uur de huid word er stijver van. In de mediche wereld word het gebruikt voor mensen die angst hebben voor spuiten dan krijgen ze 1 of 2 injecties en dan is deze ceme geschikt. Wat de uitwerking is op de inkt of kleur durf ik niet te zeggen. Ik zou jou vriendin eerder een kalmerings middel voorschrijven zodat ze wat rustiger en ontpannen in de stoel zit. Ik denk dat ze daar meer baat bij zou hebben is net wat ze hier zeggen ontspannen in de stoel scheeld de helft aan pijn

  • (}( Kitty ){)

    Een kalmeringsmiddel?? Kom op zeg, het gaat om een tattoo, niet om een vreselijke ingreep?! Gewoon een kwestie van tandjes op elkaar, rustig door ademen en jezelf niet zo aanstellen! Drank, pillen, poeders of creme helpen niet of nauwelijks.. Goed eten van te voren en uitgerust zijn wel!

  • (}( Kitty ){)

    Een tattoo wordt niet mooier van Emla. Je huid wordt stugger en pakt de inkt minder goed op. Ken aardig wat tattoeerders, maar geen één is enthousiast over het gebruik van Emla.

  • Jillatine

    Ik heb zelf verdovingscreme gebruikt bij de tattoo op mijn voet/kuit. Het deed nog steeds pijn, de creme deed volgens mij niet echt veel. De volgende dag was mijn hele voet en enkel dik geworden, kon bijna niet lopen. Ikke bellen naar de tattoo shop. Ik had voor het zetten van de tattoo niet gezegd dat ik die creme had gebruikt. Ze zeiden dat ze het echt afgeraden hadden als ze het hadden geweten, omdat de creme in je huid gettatoeerd wordt kun je een allergische reactie krijgen en dat had ik dus. Uiteindelijk was het de dag erna wel weggetrokken en mijn tattoo is heel mooi geworden, maar ik heb van de creme meer last dan baat gehad.

  • Heyme

    Mensen, de bedoeling is dat je de crème van te voren op smeert. Het zal dan je huid een behoorlijk stukje verdoven. Verwacht niet dat je niks voelt want dat is zeker niet het geval. Waar je echter even aan moet denken is dat je je huid wel eerst schoonmaakt voor tatoeëren. De zalf moet zijn werk dan gedaan hebben. Ik lees allemaal rare verhalen over zalf die je huid binnen komt en zo, dat is helemaal nergens voor nodig. Er zijn genoeg mensen die heel erg blij zijn om op deze manier behandeld te worden. Maar doe vooral wat je goed dunkt.

    Groet,

    Heyme

  • Anja

    Nou lees ik veel dat Emla creme wordt afgeraden maar wat is dan wel goede zalf eventueel?????????

  • (}( Kitty ){)

    Gewoon geen zalf, zo pijnlijk is het ook weer niet hoor..

  • Anja

    Ik zet er eentje op mijn enkel/ voet, en nou ben ik niet kleinzerig maar deze plek lijkt me dus wel heel gevoelig..

    Is dan Bactina zalf beter als Emla?

  • (}( Kitty ){)

    Bactine werkt alleen op huid die al open is.. En ja, het werkt, maar dan ook nog maar voor een paar minuten! Op de Antillen wordt het veel gebruikt om de jeuk van muskietenbeten weg te nemen, daar kende ik het van. Zag het op de conventie in Rotterdam trouwens vrij veel voorbij komen!

    Je enkel/voet is een vervelende plek, maar echt niet zó pijnlijk dat je het niet trekt zonder verdoving..

  • Anja

    Mocht van de huisarts wel Emla zalf hebben maar als het echt afgeraden wordt, dan maar zonder..

    Zal eens vragen bij mij tattoo shop..er zijn daar wel meerdere die het gebruiken maar weet niet welk soort zalf.