Tatoo uitgelopen?

• Anoniem

Hallo,

ik heb bij een heel bekende tatoo shop in R'dam een tatoo laten zetten op mijn voet. Bovenop de vreef zegmaar. Direct na het zetten van de tatoo werd de gehele voet en rondom de tatoo blauw? Dit leek op een blauwe plek. Echter is de tatoo nu 4 weken geleden gezet en is de blauwe plek er nog steeds. Mijn huisarts wist zeker dat het geen onderhuidse bloeduitstorting was.

Vanavond zijn we teruggegaan naar de bekende tatoo shop in R'dam. Wij moesten direct een kamer in en en de tatoo laten zien. Wat bleek nu, ook volgens hem was het geen blauwe plek, maar inkt dat onder de huid terecht is gekomen. De onderhuidse uitvloeiing bedekt en mijn gehele vreef en ziet er om eerlijk te zijn niet uit.

Wat zijn mijn rechten op dit gebied? is dit een risico of mag ik schade verhalen.

De tatoo artist wil nu mijn tatoo uitbreiden zodat je het ‘'minder’' zal zien. Maar goed, dat was zeker niet de opzet van de tatoo. De oorspronkelijke tatoo komt er dus ook anders uit te zien.

Wegtrekken zou mogelijk na een jaar wel kunnen, maar mijn gevoel daarbij was dat dit een leugentje om bestwil moet zijn geweest.

Graag zou ik willen weten of ik een schadevergoeding kan eisen in dit soort gevallen.

Geld terug

Of genoegen nemen met uitbreiding van de oorspronkelijke tatoo?

Help!

Mvg,

JJ

• dirk

Misschien handig om even te melden waar hij is gezet, en even een foto plaatsten zodat we het kunnen zien !

• ***american-x-tattoo***

Als het goed is heb je voor je getattooeerd bent, een formulier getekend, dat je accoord gaat dat de artiest een tattoo bij je zet.

Dus ik denk niet dat je een soort van schade vergoeding zult kunen krijgen. Wees verstandig en ga ook ff bij een andere goede studio langs en laat die eens het bekijken.

Als hij echt uitgelopen is zal dit NOOIT meer weggaan.

Laat gewoon de mogelijkheden bij een goede shop bekijken en iet bij de shop waar hij nu gezet is.

en idd laat ff een foto zien als je wilt.

• ruud

Formulier?????Ik heb nog nooit een formulier moeten tekenen!!!!

• ***american-x-tattoo***

Nou volgens de GGD regels, moet iedere studio die tattooeerd je een zegenaamd toestemmings formulier laten onder tekenen. Ik vergeet het ook wel eens, maar officieel moet het wel.

En ja hier vrijwaard je de artiest of studio, om bij jou een tattoo te zetten.

• ikke

wat moet.

• ruud

Ok, ik had er nog nooit van gehoord en ben bij verschillende tattoo studio s geweest.

Mijn i.d. is dat er wel zoiets als gratificatie mag komen.

Wat je b.v. bij hotels zie met sterren ofzo.

• ***Ringmaster***

Hallowaa.

Eigenlijk had/heb ik helemaal geen zin meer om me met dit soort zaken te bemoeien, maar ik moet even een misverstand uit de wereld helpen.

De toestemmingsverklaring waar Martin het over heeft is op geen enkele wijze uit te leggen als een vrijwaring voor het werk dat geleverd wordt, het is een formulier waarop de klant wordt gevraagd naar zijn/haar gezondheidssituatie op het moment dat deze een piercing of tatoeage wil laten aanbrengen.

In de regelgeving staat dit als bijlage 8.1. op bladzijde 28. Ik had hier een link naar de volledige regelgeving willen zetten, maar op de één of andere manier wordt mijn volledige link dan afgekapt op www.rivm.nl en daar heb je niet veel aan.

Als je dit goed leest zul je zien dat een dergelijke verklaring op geen enkele manier valt uit te leggen als een “waiver of rights”, je verklaard alleen dat je bepaalde aandoeningen niet hebt, en dat je niet onder invloed bent/was van geestverruimende middelen.

Groetjes, Klaus.

• (}( Kitty ){)

Laat me raden.. Ben je bij Bob geweest?

Uitgelopen inkt trekt niet weg, ook niet na een jaar!

Of je een schadevergoeding zou kunnen krijgen weet ik niet, maar kan me voorstellen dat je het wil proberen! Éen uitgelopen lijn kan gebeuren, maar geen hele tattoo…

• Gerry

Nou Kitty

dat kan BOB toch bijna niet zijn ???

die vind zichzelf geweldig haha