proefkonijnen

• popeye

ik lees hier af en toe een verzoek of iemand zich beschikbaar wil stellen aan iemand die niet kan tatoeeeren maar het graag wil leren op diegene die de onkosten willen vergoeden. het is eigenlijk diep triest dat er maar weinig mensen zijn die het nog allemaal een beetje begrijpen en respecteren hoe tattooing in elkaar zit maar gelukkig zijn alleen hun degene die verder komen en de geldwolven nooit de eindstreep halen en een illusie minder hebben. pay your dues!

• eenhoorntje

maar hoe hebben andere ervaren tattoeerders het dan geleerd? neem aan dat iedereen bij het begin moet beginnen…..en tja, op een gegeven moment moet je het wel gaan proberen op echte mensen….

• ***** Ringmaster *****

Hallowaa.

PERSOONLIJK moet ik er altijd wel om lachen als ik weer zo'n wanhopige oproep zie. Voor mij geeft het namelijk aan dat degenen op wie ze hebben mogen oefenen inmiddels hun zakken vol hebben van deze wannabe-artiesten, want anders mochten ze daar wel op verder oefenen.

Vrijwel altijd wordt er gezegd dat “ze” al vele 10-tallen tevreden klanten hebben verfraaid met hun kunstwerken, maar “ze” posten vrijwel altijd onder een fantasienaam, en een website waarop al hun artistieke uitspattingen op te zien zijn wordt ook nooit vermeld.

Groetjes, Klaus.

• ***** Ringmaster *****

Hallowaa.

Als je een rechtshandige tatoeëerder bent, kun je heel fijn oefenen op de binnenkant van je linkeronderbeen. Voor linkshandigen kan ik het rechteronderbeen van harte aanbevelen.

Als je dat “verfraaid” hebt met je kunstzinnige uitspattingen moet je daar maar een foto's van maken en deze hier tonen. Misschien, en ik zeg met nadruk MISSCHIEN zullen er dan tatoeëerders zijn die zien dat je bereid bent offers te brengen voor dit mooie vak, en je van advies willen dienen.

Groetjes, Klaus.

• eenhoorntje

tja, daar zit wel wat in ringmaster, maar tis een harde wereld, dat heb ik inmiddels ook wel in de gaten……dus ik kan me enigzins wel voorstellen dat mensen iets voorzichtig zijn met vragen etc……

• ***** Ringmaster *****

Hallowaa.

Het is een KEIHARD dichtgespijkerde wereld, en dat wordt alleen maar erger in de toekomst. Geregistreerde studio's worden straks gecontroleerd op het naleven van de opgelegde regelgeving, en dat kost geld, veel geld. De echte tattoo studio's houden zich al jaren aan regelgeving maar hebben, om aan die regelgeving te kunnen voldoen, vele (heel vele) duizenden euro's moeten investeren, dus van hun/ons kan niet verwacht worden dat wij/zij de geheimen waarmee de boterhammen en de gemaakte investeringen moeten worden terugverdiend, gratis en voor niets op het internet gaan zetten zodat de thuisklussers ook de trucjes weten.

Als je naar een willekeurige autowerkplaats gaat om te vragen hoe je het beste je eigen auto kunt repareren, krijg je een zelfde reactie (of een grote wielmoersleutel tegen je verstandskiezen).

Klaus.

• popeye

touché

• tattoomom

jij snapt m…enne mn benen en armen hebik al gehad..dat na de varkenshuid..en mn vriend en de halve straat…maar ik wil verder.ik wil uitdagingen meer dan tribel en oldskool…dus doe ik het zo..en why not..moet toch ook ergens begine..en langzaam op bouwen..dat doe ik op mijn manier..

• ***** Ringmaster *****

Foto's, foto's, foto's ………………..

Klaus.

• erik

ik leer voor automonteur, en ik ga mensen die in de garage komen ook niet precies uitleggen hoe je remblokken moet vervangen.

is op zich best zelf thuis te doen, maar dan ga ik mn eigen boterham weggeven.