ontstoken tattoo

• No.pain

Bij elke onsteking is het beste om er vanaf te blijven met de viese handjes.

Een schone doek in koud water met heel verdunde dethol koelt heerlijk en brengt rust in de onsteking aan de buitenkant. Een kuurtje helpt vanuit de binnenkant. En vooral er niet aankomen er verder niks opsmeren aan andere zooi. Hoe gekoelder de tatoo en hoe schoner des te beter is de genezing.

Veel mensen zitten met viese handjes een veels te dikke besmette laag zalfjes te smeren.was je handjes voor je met een schoon spateltje/lepeltje de zalfjes aanbrengt.

Hygiene is zo belangerijk, ook tijdens de nazorg!!!!

• ttf

Heb je katten??

dat is heel vaak een groot probleem, 1 kattenhaar kan een flinke ontsteking veroorzaken.

Hondenharen is ook niet goed, maar lang niet zo erg als een kattenhaar.

Als er mensen allergisch zijn, is dit veeeeel vaker voor kattenharen dan honden.

Er zitten bepaalde stoffen in kattenharen waar een groot deel van de mensen niet tegen kunnen, ook als je al een week verder ben.

Lekker zalf smeren, tattoo word weer week, en de kattenharen plakken er weer aan vast.

Hou het schoon en smeer niet 3x per dag, dat is de grootste onzin.

Een fout begrip is ook dat de mensen hun tattoo in moeten smeren, FOUT!!!!

Wij geven altijd nadrukkelijk het advies om niet je tattoo in te smeren, maar je huid soepel houden.

Als je huid strak aanvoelt, heel dun je huid insmeren.

Als wij zeggen dat ze de tattoo in moeten smeren, komen ze na 2 dagen nog een tube nazorg op halen, want hij is nog niet genezen. (wij geven de nazorg namelijk wel gratis mee, zoals meerdere studio’s. tenzij je de tattoo niet bij ons hebt laten zetten natuurlijk)

De reden dat je niet mag zwemmen met een vers gezette tattoo is omdat je tattoo / korstjes week worden door het water, en daar dan weer bacteriën in blijven zitten, dit gebeurd dus ook als je te veel smeert, alles word week en zacht.

Plus daarbij je haarzakjes om je tattoo raken ontstoken en dan krijg je van die rode bultjes eromheen.

Conclusie!!

Dun smeren en alleen als je huid strak aanvoelt.

En dit is voor ieder anders, de een heeft een drogere huid dan de ander.

Dus de 1 hoeft maar 1x in de 3 dagen te smeren en de ander 3x per dag bv.

• ***american-x-tattoo***

Je verhaal is prima. Alleen wil ik ontkrachtigen dat het niet om katteharen gaat, maar om de huidschilvers die mee komen met de haren.

Deharen opzich vormen geen gevaar, maar de mee gevoerde huidschlvers zijn namelijk het ontzichtbare gevaar bij huisdieren, en dan ook bij honden en vogels en zelg konijnen.

• Meisje21

Hoi allemaal..

Ik heb vorige week zondag een tatoo op mijn voet laten zetten alleen nu doet die heel erg pijn en ben naa de dokter geweest

en die zegt dat doe ontstoken is en kreeg ik Fucidin zalf..

Maar de rest van mij tatoo is nog niet genezen wat moet ik nu doen dan alleen op dat stukje waar het ontstoken is creme smeren maar wat moet ik op

het geen smeren dat nog niet genezen is kan iemand me helpen?

Groetjes

Je kan er gewoon je hele tattoo mee insmeren is geen probleem.

• Anoniem

Hallo, ik heb een vraag heb een week geleden een tattoo laten zetten, 2 zelfs.

Maar bij de eerste die ik heb laten zetten zijn de korsten er al af (tijdens het smeren zijn ze deraf gevallen en tijdens het douchen), maar nu is ie heel vaag van kleur wat mij gezegt is dat het normaal is.

Maar het volgende.. Ik heb er nogsteeds last van nadat de korsten eraf zijn en het is ook een beetje opgezwollen op sommige plekken. En op de ander plekje zit er een soort heeel klein bultje wat ietjes pijner doet dan de andere als ik erop druk.

Is dat normaal?

Want me 2e tattoo die ik gezet heb is niks mis mee, en die doet ook minder pijn terwijl ik hem dagen later heb laten zetten

KORSTEN hoe verzorg jij je tattoo's. als je korsten hebt op je tattoo doe of jij het niet gioed verzorgen of je artiest is bezig geweest als een slager.