ontstoken tattoo

• Marjan

Hallootjes,,

Mijn tattoo is ontstoken.. er zit een verdikking (soort puist).. Ik heb ook een andere tattoo van de zelfde artiest deze helemaal geen problemen mee! Het begon na een week te jeuken en er kwamen wat bultjes omheen.. Ik heb wel gekrabd en met t warme weer zweet je ook eerder natuurlijk kan het misschien mijn eigen schuld zijn? Qua hygiene was er niks aan te merken namelijk… Verder heb ik ook geen allergieen geloof ik.. De nazorg werd met een pleisterspray gedaan en niet met folie.. later moest ik t vet houden met dun laagje uierzalf of calendulan.. Help wat moet ik doen!

• Nico

Marjan,

De butltjes om je tattoo heen komt omdat je waarschijnlijk een allergie heb voor de zalf.

Vaak gebeurt dit bij uierzalf.

Zeker met het warme weer van de laatste dagen. Zou me niet echt zorgen maken. Als het echt pijn gaat doen op de plek van de tattoo en het wordt rood op de plek, neem dan evt contact met je huisarts op .

Dat die je een anti-biotica kuur geeft. Maar dat is dan alleen voor als je echt een ontsteking heb.

Succes verder met je tattoo. alles komt goed.

• ToeTagTattoo

probeer wat te gebruiken wat geen petroleum bevat (vaseline, uierzalv en all dat spul is allemaal op petroleum basis) bij dit weer gebruik ik altijd olie om mijn tattoos soepel te houden… vitamine olie krijg je bij de drogist.

• Marjan

Het is er inderdaad rood omheen en lijkt te zwellen.. moet ie niet lek geprikt worden dan? wordt de tattoo wel weer mooi? Ik ga vanmiddag naar de huisarts.

thanx alvast

• ToeTagTattoo

betadine zalv er op. en niet te veel aanzitten

• Marjan

Bedankt voor jullie adviezen..

Nog 1 ding, kan ik straks als de ontsteking weg is wel weer getatoeerd worden? Wat voor zalf moet de tatoeerder dan tussentijds smeren ipv uierzalf? ivm mogelijke allergie daarvoor?

groetjes Marjan

• jimmy

luister naar moeder natuur niet naar wijsneuzen, laten drogen en afblijven. alles komt goed

• ToeTagTattoo

moeder natuur heeft warscheinlijk ook het tattoo gezet… ik denk dat er all teveel natuur inzit anders zal het zo ver niet komen. voor jouw informatie: een ontsteeking droogt niet uit! er komt een dikke korst op en de ontsteeking word onder deze korst alleen maar erger. en de tattoo kun je dan ook vergeten. advies geef je alleen als je er ook iets van af weet wijsneus.

• jonkvrouwhelene

Wijsneus! Hahaha dat is de beste omschrijving voor us Jim………..

• ToeTagTattoo

voor mij ook wel hoor… ;) zal niks nieuws zijn. Maar serieus, ik had all een ontstoken tattoo en weet echt waar ik het over heb. moeder natuur is prima als een tattoo goed gezet is en verder niks mee an der hand is, dan is uit laten drogen meestal geen probleem. maar bij een echte ontsteeking is het voor deze methode te laat.