Vervolg Prijzen

• Ronin

Goede morgen allemaal, daar ben ik weer,…

Ben in ieder geval al blij dat er fatsoenlijk wordt gereageerd,.. meestal krijg je van die k*t antwoorden van… “als het je niet bevalt dan ga je toch naar een prutser op marktplaats”.

Nee, Het is niet dat ik niet wil betalen maar de afgelopen jaren zijn de prijzen dusdanig omhoog gegaan dat ik het met mijn 1500 euro in de maand, het niet meer kan betalen…

Daar komt bij dat de heren tatoeerders zich ook maar eens moeten afvragen waar het stopt… Een beet graaicultuurachtig wordt het dan.. De meeste vrienden van me hebben de

grens getrokken bij 100 euro p.u… IK ook,… Wil er besst voor betalen maar ergens trek je een grens… Maak de rekening eens transparant,… Voorbereiding, naalden, handschoenen, inkt,

arbeidsuren,.. etc….

MANUS,. waar zit jij met je shop..? Voor 100 euro,.. ben jij koopman

Groetjes Ronin

• Mick

Tsja, het is net zoals met alles, als je het niet kan betalen zal je moeten sparen en ook als met de meeste dingen, voor kwaliteit betaal je, maar de meesten mensen ( dus let op, ik zeg niet jij) willen alles zo snel en goedkoop mogelijk, zo werkt het nu eenmaal niet.

• Mark

Je wilt dat de rekening transparant gemaakt wordt. Oke, laat me je een stukje op weg helpen.

21% btw

Materiaal

Huur pand (erg duur tegenwoordig)

Energie, telefoon/internet, visitekaartjes, reclame, website enz enz

Talent, tijd en energie van een goede artiest

Van die honderd euro waar jij het over hebt daar kun je dus al zo de helft van weg schrijven. Bovendien is er een hoop voorbereiding voor een groot stuk en tekent een tatoeëerder ook veel als de shop gesloten is. Kun je ook zien als werk.

Als een artiest echt goed is en een lange wachttijd heeft dan gaat de prijs omhoog. Logisch. Voor een philips tv betaal je meer dan een tv van de aldi.

• badboy

bekijk het werk van crazzydutch in soest eens. is vrij nieuwe shop met een artiest die netje zij werk aflevert voor een zeer degelijke prijs.

doet over het algemeen bijna alleen maar grote projecten en heeft geen lange wachttijd ( niet langer dan twee weken) de prijs is 80 euro per uur exbtw.

ze zijn te vinden op www.crazzydutch.nl of gewoon op facebook onder crazzydutch met dubbel z greetz

• Kuba

Aha..80 euro EXCLUSIEF btw…da's dus gewoon de normale 100 euro per uur….

• Harm

Om maar meteen met een dooddoener te beginnen, een goede tattoo is niet goedkoop en een goedkope tattoo is niet goed.

Ik betaal voor mijn tattoo €175 per uur. Dat lijkt belachelijk veel, maar mijn artiest werkt misschien wel twee tot drie keer zo snel als een artiest die maar €90 per uur vraagt. Over een heel bovenbeen en bil in de stijl Maori doet hij maar 12 uur en het is geen kinderachtig stuk, kan ik je zeggen. Per saldo is mijn tattoo dus goedkoper dan bij de artiest die veel minder vraagt. Daarbij wordt hij tot één van de beste artiesten in zijn stijl van de wereld gerekend. Niet voor niks heeft hij een wachtlijst van anderhalf jaar.

Mensen moeten eens verder kijken dan de uurprijs en met naar het totaal en wat ze er voor terug krijgen. Zo heb ik eens meegemaakt dat bij Dragon tattoo een meisje binnen kwam lopen omdat ze ergens anders een tattoo had laten zetten wat ze zeer ontevreden over was. Die shop was goedkoper dan Dragon Tattoo (die €150 pet uur vroegen destijds) en ze was sneller aan de beurt. Pas toen de tattoo elders verprutst was, kraam ze met hangende potjes bij Dragon binnen lopen. En dan klagen mensen dat Dragon duur is. Als ze meteen naar Dragon was gedaan, of een andere goede shop, dan had ze zich en hoop verdriet en geld bespaard!

Ander voorbeeld: een man ‘jat’ het ontwerp van de site van een artiest en gaat daarmee naar en andere shop, die goedkoper was en wat hij sneller aan de beurt was. Nadat het resultaat niet naar zijn zin was, klopte hij aan bij de originele artiest, of die nog wat van zijn tattoo kon maken…

Tattoos, sorry goede Tattoos zijn met een reden duur. Kun je het niet betalen, dan moet je maar wat langer sparen of genoegen nemen met een minder goede tattoo. Uiteindelijk krijgt iedereen de tattoo die hij verdient. En in 1,5 jaar moet je toch wel 2000 euro kunnen sparen. Dan maar wat minder vaak naar IKEA, toch maar niet die Replay broek of die dure zonnebril. Zo zie ik het althans.

• (}( Kitty ){)

Harm Schreef:

——————————————————-

> Om maar meteen met een dooddoener te beginnen, een

> goede tattoo is niet goedkoop en een goedkope

> tattoo is niet goed.

Bullshit.

De prijs zegt absoluut niets over de kwaliteit! De kans dat iemand baggerwerk levert voor 5 tientjes per uur, is vrij groot. Maar ik ken er zát met een uurprijs van meer dan 150 euro die een ster zijn in verminken. Nogmaals; de prijs zegt echt niks.

• ***american-x-tattoo***

Met je verhaal ben ik het niet eens maar daar ga ik niet op in.

Dat jij zegt dat je met gemak 2000 euro kan sparen in 1,5jr is complete onzin Harm.

Heb jij een koop huis, 3 kinderen en een modaal inkomen dan heb je die luxe niet, dus ja jij misschien wel als vrijgezel. Maar mensen met kinderen niet en die willen ook een tattoo laten zetten.

• tattootalk.nl

www.tattootalk.nl

• Harm1985

Helaas Martin, maar ik ben getrouwd, heb een koophuis, een hond en een kind op komst. Maar goed, eerlijk is eerlijk, ik verdien boven modaal en mijn vrouw werkt ook nog eens drie dagen in de week. Maar €2000 in anderhalf jaar is ca. €150 in de maand. Als je die tattoo echt graag wil, is er vast wel iets waar je op kan besparen elke maand. Daarbij krijg je voor €2000 wel een erg grote tattoo terug, in mijn geval een heel bovenbeen, terwijl veel mensen voor iets veel kleiners gaan, een stuk op de bovenarm bijvoorbeeld, dan ben je al snel maar €500-600 kwijt. In drie à vier uur kunnen een hoop goede shops nog steeds een hele vette plaat zetten.

En als ze het geld niet bij elkaar krijgen, dan moet je maar met minder genoegen nemen. Ik zou ook graag een Audi rijden maar dat kan ik dan weer niet betalen. Dus rijd ik in een Ford, zo is het met tattoos ook. Je gaat die Audi dealer toch ook niet zeggen dat ie de auto's goedkoper moet maken omdat mensen het anders niet kunnen betalen? Het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Ik ben bijna vier jaar niet onder de naald geweest omdat er andere dingen belangrijker waren, zoals afstuderen, trouwen, rijbewijs, een nieuwe auto en een nieuwe keuken. Daarna ben ik weer gaan sparen voor mijn tattoo.

Overigens klopt mijn stelling nog steeds. Een dure tattoo is dan wellicht niet per definitie goed, maar een goede tattoo is nog steeds niet goedkoop.

Daarbij gaat het nog steeds om het totaalbedrag. Wat de één voor €700 zet kan veel verschillen van wat de ander zet.

Nog maar een anekdote dan. Een artiest zet bij een jongen voor €175 per uur in vier uur en 3/4 sleeve. Zijn maat gaat naar een andere artiest die maar €90 per uur vraagt. Na 13 uur heeft die artiest nog maar een 1/2 sleeve bij die jongen gezet, in dezelfde stijl nota bene. Bovendien zijn beiden het erover eens dat de artiest die €175 per uur vraagt en vettere tattoo heeft gezet. Wat zegt zo'n uurprijs dan nog?

Nederland heeft nu eenmaal een select groepje artiesten die tattoos op echt topniveau zetten. De wachtlijst en prijzen zijn er dan ook vaak naar. Ik heb dat er graag voor over, want ik neem met niets minder dan het beste genoegen. Anderen denken daar kennelijk anders over. Allemaal prima, maar klagen dat die artiesten dan te veel vragen slaat nergens op. Kwestie van vraag en aanbod, dé basisprincipes van onze economie. Daarbij zijn tattoo-artiesten een selecte groep autonome kunstenaars die zonder subsidie kunst maken die populair is bij een groot publiek en ze verdienen er nog lekker aan ook.