wat the fuck is dit nou weer

• evil dick

tattoo studio's hoeven helemaal niet ingeschreven te zijn bij de KVK,blijkbaar weet bijna niemand dat? tattoeeerders zijn vrij gevestigd kunstenaars!

• Rolleke

Mongol,

Zit jij de hele dat het web af te struinen naar dit soort zaken? Ik heb geen verstand van goede of slechte tattoo artiesten (het gaat toch om je persoonlijke smaak) en ik kan wel zien dat sommigen stukjes niet zo mooi zwart zijn ingekleurd maar ik vind het toch grappig dat iemand genoeg tijd heeft om dit allemaal op te zoeken/

Geldt trouwens voor alle mensen die een post plaatsen waarin er een tattooeerder “voor schut” gezet wordt.

Deze mensen moeten het toch ook leren?

• sascha

rolleke , wat een zieke reactie , ben je zelf ook zo een “beginnend prutser” ? .

en juist ja , ze moeten het leren , maar absoluut niet door een tattooshop te openen een half jaar na aanschaf van hun eerste tattoosetje.

dit is pure verminking wat er in deze shop gebeurt.

• http://tattoodikketoon.hyves.nl/

NOUW KIJK DEZE EENS http://tattoodikketoon.hyves.nl/

• Iemand

En we hebben weer een poll zoals zovelen….:S

Hoe zit het in elkaar: … er zijn mensen die het willen leren… er zijn shops die deze mensen geen kans geven… er is internet waar je spullen kan bestellen…. er zijn vrienden die zich beschikbaar stellen om als ‘proefkonijn’ te worden gebruikt… ze zijn tevreden… het klantennet breidt zich uit… en zo heb je er weer 1 bij……

De discussie wel of geen goed werk kun je eindeloos blijven voeren: het gaat erom wat de persoon van zijn / haar tattoo vind! Is die er blij mee? Is het klaar… zijn ze er niet blij mee komen ze nooit weer in die shop en krijgt de shop een negatieve naam, geen klanten meer en einde verhaal…..

Iedereen begint OOIT ergens… en net als lopen gaat dat met vallen en opstaan helaas….

Dit ‘probleem’ zal blijven bestaan, of je nu wilt of niet!

Nog even over de kvk van tijgertje: de shop bestaat vanaf 1 aug. 2010 niet meer, er word ook niet meer getattoeerd.

• Rolleke

hallo Sascha

Om even je vraag te beantwoorden “nee ik ben zeker geen beginnend prutser” en ik ben ook geen tattooeerder ik ben via internet op deze site terecht gekomen omdat ik op zoek ben naar ‘kenmerken’ waaruit je zou kunnen bepalen wie er wel of geen goede tattooeerder is (omdat ik er zelf ook graag een zou willen hebben).

Ik begrijp het concept van deze site we “een gewaarschuwd mens telt voor 2” maar zoals ik al aangaf ik ben een leek en muv het feit dat ik kan zien dat de tattoo van bv een tribal niet zo mooi (zeg maar vlekkerig) is ingekleurd zou ik niet kunnen bepalen of dit goed is of niet.

Het gaat dus volgens mij meer om persoonlijke smaak. Je vind een tattoo mooi of niet dat is heel persoonlijk toch.

Wat me opvalt aan deze site is dat er een aantal gebruikers zijn die blijkbaar erg veel vrije tijd om handen hebben en het internet afspeuren naar zg “thuisprikkers” en/of beginners.

En daar sloeg mijn opmerking “iedereen moet het leren” op.

Zoals ook “iemand” al zei: “het gaat erom wat de persoon van die tattoo zelf vind”.

• sascha

beste rolleke , zoals je zelf aangeeft ben je een leek op tattoo gebied (niet lullig bedoeld).

en zo zijn er duizenden die leek zijn.

en er zijn mensen die slechte thuisprikkers (ja goede zijn er ook) en slechte shoptatoeerders in de kijker zetten , dit om de leken te behoeden voor een fout.

je loopt er tenslotte wel je hele leven mee rond.

je hebt echte tattoo artiesten en geldzoekers , die 2e categorie levert knoeiwerk af en op gebied van hygiene kijken ze ook niet zo nauw , juist deze mensen moeten aangepakt worden.

een beetje artiest is een paar jaar bezig het vak te leren , al dan niet zelfstandig of onder toezicht van een tattoo artiest.

iemand die op ebay een beginnerssetje koopt van 80,- (of bij een “groothandel” hetzelfde spul maar dan 4 x zo duur) en denkt op mensen te kunnen “oefenen” en vervolgens binnen een half jaar een shop opent is in mijn ogen levensgevaarlijk bezig.

juist die mensen word hier aandacht aan besteed om anderen te behoeden , je zou het “afzeiken” kunnen noemen , iedereen heeft een andere kijk op wat mooi is !

op fora zoals deze zullen dan ook altijd discussies zijn over :

A : het kunnen van een tatoeerder en de kwaliteit van zijn(of haar) werk.

B : de morele kant van het verhaal zijnde : shoptatoeeren en belasting afdragen of zwart thuis tatoeeren.

C: de hygiene van de tatoeerders.

ook al is iedereen het hier niet altijd met elkaar eens , iedereen kan er wel van leren en er zijn/haar beslissingen op baseren bij wie ze wel of niet moeten zijn voor een tattoo.

(degene die het werk van de “prutser” de hemel in prijzen zijn meestal familie of vrienden).

zie het als een product review voor gebruiksartikelen , als over het ene product vol lof word gesproken en over het andere product alleen maar klachten zijn dan ga je toch ook voor het beste product ?

*peace*

• simon

Probeer is voor de spiegel op je voorhoofd te zetten, ik ben gek.

• ***american-x-tattoo***

Dat is niet waar wat je zegt.

Het is idd een vrij beroep en je kan dus zonder enige vorm van opleiding een tattoo studio beginnen. Maar voor de belastingdienst dien je wel degerlijk ingeschreven te staan bij de KvK.

• No.pain

Re: wat the fuck is dit nou weer Gepost door: sascha ()

Datum: 18 januari 2011 14:30

beste rolleke , zoals je zelf aangeeft ben je een leek op tattoo gebied (niet lullig bedoeld).

en zo zijn er duizenden die leek zijn.

Waneer ben je expert dan, er is immers geen erkende gediplomeerde opleiding om te tatoueren of om als klant te mogen binnen komen.? Het enige wat een prof een prof maakt is dat hij/zei van die inkomsten moet en kan rondkomen.Dat die goed of slecht is maakt niks uit. Ajaxieden zijn profs, maar spelen kunnen ze niet ……………….. en fans en vrienden vinden die club toch de beste !

(degene die het werk van de “prutser” de hemel in prijzen zijn meestal familie of vrienden).

Diegene die het werk van een “expert” de hemel inprijzen zijn ook de klanten en de familie/vrienden.

Ik open nu maar weer de Story, want daar staat meer wijsheid in dan momenteel in dit topic.