Helaas is dit soort mensen niet te stoppen.
Uit ervaring weet ik nu inmiddels dat de VWA in het bijzonder, en de GG&GD zich inzetten om het geld gemoeid met de keuringen ( ruim 500 euro ex btw.) te halen bij degenen die een goedgekeurde shop hebben en thuis een aparte werkruimte hebben…bijvoorbeeld…
De prikkers die zich niet hebben ingeschreven bij kvk als tattooshop, of wel ingeschreven maar niet met de hoofdwerkzaamheden als tattooshop, of een website hebben of adverteren kunnen ze niet aanpakken/bestraffen.
Ik heb een eigen shop, goedgekeurd op die locatie. Ik heb een eigen werkruimte aan huis. Ik heb daarvan ook een website, dus 2 aparte websites, proffesioneel en persoonlijk. Mijn persoonlijke werkruimte is een afspiegeling van de plek waar ik mijn onderneming heb. Niet viezer, ik werk er net zo schoon…
De VWA hangt al maanden aan de telefoon en in mijn persoonlijke mail om mij te sommeren de persoonlijke ruimte ook ter keuring aan te bieden. De laatste aanmaning die ik kreeg is dat ik strafbaar ben wanneer men mij betrapt als ik op de persoonlijke werklocatie aan het werk ben als ondernemer.
Ik ben erin gedoken, de richtlijnen hebben het over een ondernemer wanneer men een onderneming onderhoud met de werkzaamheden.
Pas wanneer je dus geld vraagt als je een onderneming hebt ben je strafbaar. Vraag je geen geld, onderhoud je daarmee niet je onderneming, ben je niet strafbaar!
Heb je geen onderneming, vraag je een vergoeding, kunnen ze je NIET controleren en/of bestraffen!
Wettelijk gezien heeft deze vergunningsplicht geen draagkracht omdat het ontbreekt aan gelijkheid van behandeling. Immers, elk iemand die tatoeëert en hierbij de wet overtreed moet bestraft worden. Maar wanneer iemand niet bestraft kan worden wanneer zij niet aangemerkt worden als ondernemer die dezelfde werkzaamheden uitvoert en niet dezelfde sanctie opgelegt kan worden doordat zij geen onderneming voeren is de uitkomst dat dit uitsluitend een fiscale fraude is. Men voert dezelfde werkzaamheden uit maar geef dit niet op als inkomsten.
Deze scheve verhouding is al vanaf het begin aangevochten door enkele collega's en kan alleen worden getoetst wanneer dit daadwerkelijk voorkomt bij een rechter.
Steun daarom EEN CORRECTE, VEILIGWERKENDE, KWALITATIEF GOEDE collega, MET OF ZONDER VERGUNNING.
Zoek je simpel een goedkope tattoo en geloof je dat de nicht van een vriend van de buurman van je oma wel wat kan en je morgen terecht kan? Dan heb je dit bericht voor Jan *** gelezen… Ga dan gewoon lekker verder met je leven en je nieuwe tattoo en laat de professionele tatoeerders zich niet bekommeren om een mislukte tattoo…