WEER een groothandel erbij

• malloot

vandaag op marktplaats , adverteerder simon met een link naar een webwinkel vol met chinese troep.

machientjes van € 825,- per 5 stuks die op ebay voor € 10,- per stuk te kopen zijn……..

ik geloof dat ik ook maar zo een handeltje ga beginnen.

• hannes

het zonnetje is weer gaan schijnen , het vakantiegeld is weer binnen en marktplaats loopt weer over van de troep.

de leukste op dit moment van michael uit aalten , bied tattookits en machines aan die absoluut niet uit china komen.

……….en waar vind je al zijn troep ? op ebay …..uit china hahahahahaha

• ***american-x-tattoo***

Al die kant en klare setjes in die mooie koffers en andere setjes zijn allemaal CHINA MADE hahahha. OOk die verkocht worden door de groothandels die het aanbieden op marktplaats.

Er staat nu ook iets op over een machine met 3 coils, ja is speciaal ja zeker uit China en kost daar 23 dollar hahahahahaha.

Dus je wordt genept waar je bij staat he.

Nee doe mij maar een goede machine van welker.

• zezel

even een waarschuwinkje , op marktplaats bied ene “gammareactor” uit hoorn tattoomachientjes te ruil aan.

dit zijn machientjes die je op ebay voor 5,- tot 15,- koopt , en deze persoon wil de machines ruilen tegen allerlei dure spullen zoals xbox of dure nitro auto's en vergelijkbare spullen.

trap er niet in.

• Dennis

Hallo allemaal,

zo te zien aan dit hele topic heeft iedereen een beetje het gevoel genaaid te worden door die groothandels.

iedereen weet of zegt dat de kwaliteit bagger is,maar waar ik hier niemand over hoor is waar je dan wel goede spullen

kunt kopen.

ik dacht dat een forum er was om de mensen die hulp ergens bij zoeken te helpen.

veel mensen willen met tatoeeren beginnen en maar weinig willen er echt mee door omdat het voor hun een passie is.

als ze dan hier komen en vragen hoe of wat zie ik alleen maar negatieve reacties in plaats van positieve over waar ze het beste hun spullen kunnen halen.

het is altijd daar heb je weer een thuisprikker,volgens mij is 90% van alle tattoo artiesten wel stiekem thuis begonnen.

ik ken er zelf ook een die het nu al 35 jaar doet en nu zijn eigen shop heeft.

maar dit heeft hij alleen kunnen doen doordat hem hulp werd geboden over hoe en wat.

wat de groothandels betreft hebben jullie volledig gelijk,maar ik vind dat iemand die nog nergens van af weet wel een beetje

hulp mag krijgen.

Grtzz Dennis

• GlenS

Dennis…

Hulp moet je verdienen! Iemand die 35 jaar in 't vak zit heeft zijn connecties al gemaakt ruim voordat er groothandels waren en is waarschijnlijk nog niet rijk omdat het een passie is!

De vraag naar groothandels die verkopen aan iedereen (dus cash zoeken…) word dus gesteld uit luiheid.

Dat is dezelfde luiheid die mensen hebben die via prikborden/fora zoeken naar leerplekken.

Dat is dezelfde luiheid die mensen hebben die mailen om een leerplek.

Dat is dezelfde luiheid die mensen hebben waar je nooit meer iets van hoort als je ze uitlegt hoe een leerlingschap werkt.

Dat is dezelfde luiheid die mensen hebben die al heel vlot een eigen shop willen terwijl ze nog niks fatsoenlijk is aangeleerd.

Soms hebben mensen zelfs het gore lef in een shop te vragen of ze materialen/inkt kunnen kopen…

De groothandels zijn uit de grond geschoten en dat zijn de knakkers die de prijzen ver-5-voudigen omdat de gemiddelde ziel geen risico's neemt of kennis heeft van zaken doen met de chinezen. En die verkopen aan iedereen die maar geld showt!

Degenen die alleen verkopen aan werkelijke tatoeëerders ( en daar hebben we goede contacten mee…) hebben in elk geval de ballen om materiaal te verkopen die van een traceerbaar persoon komen. Die staan garant dat het geen nep is… En daar leg ik gerust een paar duizend euro per jaar voor neer en dat zou iedereen moeten doen.

Dat zijn gelijk ook degenen die het tatoeëeren serieus nemen en beschermen tegen gasten die een paar tattoos hebben gezet en vervolgens een shop openen en zwaaien met een GGD-certificaat zodat ze serieus worden genomen…

Mensen die willen: Zoek een fatsoenlijke leerplek en reken er niet op dat je rekeningen betaald gaan worden tot je jezelf hebt bewezen. 't Kan heel goed zijn dat je een geweldige toekomst hebt en hoe harder je werkt, hoe sneller je uit de moeilijke jaren komt!! Niet zeiken dat je hypotheek betaald moet worden… dat is jouw probleem….

Mensen die al bezig zijn en zich afvragen waarom ze door de stront worden gehaald en niet geholpen worden: Waarschijnlijk is het tijd om eens te checken of je wel lekker bezig bent en mischien zelfs een gedragsprobleem hebt. Als je gewoon lekker je dingetje fatsoenlijk doet, niemand dwars zit of zeikerig ben/word is het simpel om contacten te leggen met collegas. En die zijn echt niet te beroerd om iemand te helpen.

Al dat gerommel en gezeik op de fora… Steek al die moeite die je doet om te zien of iemand je besmeurt gewoon in verbeteringen in werk! Dit is een algemene (!) opmerking voordat iemand zich aangesproken voelt….

Ik dacht ook ooit dat ik wel wat kon, ben ook eens in mezelf gaan kijken, ben daardoor ook gewoon weer helemaal opnieuw begonnen maar dan onder iemand die een goede naam heeft in nederland en moest me ook weer omhoog ploeteren tot ik weer eens een sterretje mocht gaan zetten… Ik vind mezelf nog steeds niet geweldig en zo gedraag ik me ook! Daarom ben ik een graag gezien gast, heb ik enkele shops en delegeer ik werken die ik niet kan gewoon naar de mensen die ik in die jaren heb leren kennen….

En Dennis… deze is wel direct voor jou; Jij weet donders goed waar je geweldig materiaal kan kopen… Jij weet ook wat ze van je verwachten zodat ze jou degelijke dingen verkopen… Wat is jouw probleem? Vind je 't te duur? Heeft ie een hekel aan je?

Bedankt voor deze uitlaatklep….

• freddie

GELD….is het toverwoord hier.

snel geld , de hype die momenteel gaande is gaat als volgt :

*koop bij de groothandel je dure spullen (lees: goedkope chinese shit).

*oefen een maand op oefenvel/broer/zus/buurjongen etc. etc.

*pleur een advertentie op marktplaats/buurtlink dat je goedkoop tattoo's zet.

*zeg dat je volgens de ggd regels werkt (en denk daarbij dat wegwerpnaalden het enige is wat de hygiene regels omschrijft).

*ga vervolgens op ieder forum lopen janken dat je een stage/leerplek zoekt , maar nergens word aangenomen omdat je niet kan tekenen of niet creatief genoeg bent.

*open binnen een half jaar na aanschaf van je eerste tattoomachine een tattooshop incl. vergunning en keuring.

*ga vervolgens helemaal naast je schoenen lopen dat je een professioneel artiest bent.

* sluit een half jaar na opening je zaak weer vanwege boze klanten en bedreigingen omdat je eigenlijk niet kan tatoeeren.

ondertussen prijst je familie en vriendenkring je de hemel in omdat je zo goed kan tatoeeren , kijk bij de opmerkingen en reviews van dit soort personen maar eens goed , er staat niks negatiefs tussen.

stel je voor dat je negatieve kritiek te verduren krijgt en er iets van leert.

maar grapjas die ik ben zet ik vaak (negatieve doch nette en eerlijke) opmerkingen bij dit soort personen op hun site , op marktplaats of forum , meestal gevolgd door bedreigingen met fysiek geweld tot doodsbedreigingen aan toe.

maar ik blijf elke dag weer lachen als ik de advertenties weer zie op marktplaats en buurtlink , zowel die van de aanbieders van tattoo supplies als de aanbiedingen van de thuisprikkers.

• grapjurk

deze wil ik jullie ook niet onthouden : een TATTOO STUDIO doet zijn machines in de uitverkoop,

hij bied ze aan voor 50,- tot 750,- ???

het zijn stuk voor stuk chinese machines van 5,- tot 15,- , je vind ze allemaal zo op ebay terug!

• grapjurk

sorry ik vergeet de link bij het vorige bericht te zetten : http://verkopers.marktplaats.nl/17155872