leerling

• (}( Kitty ){)

Gerry Schreef:

——————————————————-

> Zeg Bert

> Zit jij op typen tjonge tjonge

:D:D 2 zielen, 1 gedachte!

• k.s

Bert,het aan huis werken klinkt wel leuk,maar niet iedere starter heeft toch zomaar geld om voor 1000den eurros te investeren in oa een autoclaaf enz,hoe wil je anders een vergunning van de ggd krijgen

en ik ben het met je eens als je na 3 jaar nog niet kan arten stop er dan maar mee,het is je meegegeven of niet vind ik

thuis zetten onder zo goed mogelijke hygiene omstandigheden zie ik niet zo,n probleem in maar niet voor dik geld,mat kosten is wel het minste,en als je (proefpersonen )tevreden zijn is een leuk fooitje altijd meegenomen om een beter machientje,spullen en dergelijke te kopen.

zelf ben ik een thuisprikker die in het afgelopen jaar toch zeker 50 euro eraan verdiend heeft(wat een fooi was)

de rest deed ik meer omdat ik het de kick vind om iets moois te zetten.

ik vraag me wel af of vanuit huis werken ook al doe je het gratis!gewaardeerd word door de gerenomeerde shops

het is toch brood stelen van andermans bord

ik prik nu zelf een jaar en maak al een aardige portfolio, werk volgens de richlijnen van de ggd die ik via een shop in boekwerk verkregen heb,aardig geinvesteerd in mijn spullen,(mickey sharpz e .d)

ultra soon alles gebruik ik wel thuis al is het een hobby nog.

maar hoe ik mijn lifestyle kan uitbreiden als er geen kansen zijn,vertel het mij maar

of heb je altijd een kruiwagen nodig.

greetzzzz k .s

• ***american-x-tattoo***

Als ik het goed begrijp werk je dus zonder vergunning?

Je kan nog zo een mooi verhaaltje schrijven, maar als je zonder vergunning werkt, ben je illegaal, werk je zwart(ook al zeg je dat je er niks aan verdient) en betaal je dus geen belasting.

Dus of je nu wel zo goed bezig bent weet ik niet.

En wie zegt mij dat jij de hychiëne regels wel goed hanteerd.

Daarnaast kan je zonder autoclaaf ook een vergunning krijgen van de GGD, mits je alleen met 100% disposible spullen werkt. Een autoclaaf is alleen verplicht als je met metalen grips en of tips werkt, die je her gebruikt.

• re

hey

bert schijnt er veel af te weten net zoals wat anderen dus hier wat vraagjes alle info is welkom.

wil nu al jaren gaan tattooeren ( voor de hype ) ooit zelfs een fout tattoo pakket gekocht, maar nooit gebruikt op een mens leek me niet goed idee zonder ervaring en te gevaarlijk qua hygiene

nu zit ik dus met het idee, ga ik naar shops toe om elke keer afgewezen te worden ( mijn tekeningen zijn ok hoor ik ) maar gewoon omdat ze niet zitten te springen om nieuwe mensen.

of ga ik toch inversteren in goede spullen ( maar hoe te bestellen als je geen shop bent) en oefenen op varkenshuid wat ik 1x heb gedaan

en ga je het zelf leren?maar hoe leer je dan linen shaden je machiene afstellen als je geen leraar hebt?

wat ik duidelijk wil maken is dat ik NIET onvelig wil gaan werken en zomaar mensen wil prikken , maar toch een manier moet gaan kiezen om te beginnen in deze wereld.

wie o wie heeft er wat tips

thanx

• erik_dekker

Peter, zou je contact met mij kunnen opnemen ?

Ik heb misschien iets interessants voor je.

Erik

• boyd

peter ik ben het helemaal met je eens!!!!

dit is de eerste keer dat ik reageer op dit forum,ik vindt de onderwerpen vaak intressant maar de reacties te gemengd.

ikzelf ben nu al 4 jaar thuisprikker en het beheerst mijn hele leven,ik leef ervan en ben idd zwart en illegaal bezig…

WAAROM??? omdat het mijn leven is mijn hele leven bestaat uit tattoo's,naalden,machines,inkt stempels en inspiratie….

mijn tattoo's zijn goed mijn foto's ook mijn machines me matriaal,alles custom design en volgens de richtlijnen van de ggd…

alleen geen shop die me aanwilt nemen…

ik heb mij ernu bij neergelgd en vindt het niet erg meer dat het zo moet…ik vindt het alleen jammer,want mijn droom is een goeie shop te werken met iemand die veel beter dan je is en die je als voorbeeld en inspiratiebron kunt hebben,zionder dat je zijn of haar werkt afpakt…want dat doe ik nu….en zelf ben ik daar ook niet blij mee,maar het moet wel,want de grootste passie onderdeel van mijn leven ga ik niet aan de kant zetten…

• ***american-x-tattoo***

Waarom blijf je dan in vredes naam illegaal. Er komt een dag dat de fiscus en ook de VWA een inval bij je doet(je verrader slaapt nooit) en dit kan je dan een hele hoop centen gaan kosten.

Je schrijft je werkt volgens de regels van de GGD, als je die al strikt naleeft, dan is een vergunning aanvragen toch een kleine moeite en als jij het goed voor elkaar hebt ook echt geen probleem zijn om die te verkrijgen. Je zult nu ongetwijfelt ook op een kamertje prikken, ja die kan je ook iets gaan inrichten dan als tattoo ruimte.

Ja en je inschtijven bij de KvK is ook maar 20 min werk, daarnaast krijg je dan zelf bericht van de belasting dienst, om geld af te dragen.

Haal je zelf toch gewoon uit het illegale circuit, als je goed werk levert, houd je gewoon je klanten en kan je er ook van leven.

Heel veel jongens zijn thuis begonnen vroeger, alleen zijn de regels nu wel iets anders dan vroeger en dit is terecht.

• laura

volgens mij dwalen we een beetje af van het onderwerp dat iemand een shop zoekt waar die leerling kan zijn>?

zelf ben ik ook opzoek naar een shop waar ik als leerling kan lopen in Den-Haag.

heb aardig wat tekeningen staan op deze site www.laurastattoodesigns.hyves.nl maar dat is zeker niet alles! aangezien mijn scanner kapot is -__-