Ik had al een reactie geplaatst bij het vorige “leerling” stukje.
Maar ik denk dat Peter dit niet meer heeft gelezen.
Dit berichtje gaat overigens ook op voor inktjunkie en wel meer “zwartwerkende” mensen op dit forum.
Natuurlijk moet je het zelf gaan proberen als niemand je de kans geeft.
Maar om hier al 7 jaar zwart mee bezig te zijn.
Heb je het vak dan nog niet voor een groot gedeelte onder de knie dan kun je beter stoppen.
Heb je het vak wel onder de knie naar zo veel jaar dan is het denk ik toch echt een geval van “wel lekker zwart geld verdienen”.
Begin gewoon voor jezelf en vraag eventueel 20 Euro per uur meer om die belasting te betalen.
Als je werk goed is dan betalen de mensen dat ook gewoon hoor.
En ik neem aan dat je nu toch ook voldoende klanten hebt?
Daar komen er dan alleen maar meer bij omdat je dan officieel reclame kunt maken, in het telefoonboek staat e.d.
Dus voor alle zelf lerende tatoeeërders als je na een jaar of 3 oefenen het vak nog niet voor een groot gedeelte kent stop er dan mee.
Lukt je dit allemaal wel goed begin dan gewoon officieel voor jezelf aan huis.
Draait dat een tijdje lekker dan kun je altijd nog een duur pand huren.
Hieronder mij reactie op het vorige “leerling” stukje:
Nou Peter ik wil toch even op je reageren.
Ik weet niet waarom je niet gewoon voor jezelf begint.
Je werkt schoon en steriel volgens de regels zeg je.
Je levert geen slecht werk.
Dus begin gewoon voor jezelf.
Je kunt dat gewoon op de zelfde manier blijven doen zoals je nu doet.
Gewoon aan huis, je hoeft alleen maar jezelf in te schrijven bij de kamer van koophandel, btw nummer aanvragen en een vergunning aanvragen.
Dit zal je in totaal ongeveer 500 Euro kosten en je bent een officiële tatoeëerder.
Op die manier kun je dus ook weer makkelijker aan spullen komen en kun je gewoon net als iedere andere officieel ingeschreven zaak netjes je belasting betalen.
Je bent zo geen honderden Euro's kwijt per maand voor een pand en kun je dus nog steeds de prijs laag houden zodat je toch je klanten blijft trekken.
En ik ben van mening dat als je thuis werkt en op afspraak dat je vaak nog meer aan de hygiëne kunt werken en nog beter de tijd voor je klanten kunt nemen dan in een zaak waar je zo maar in en uit kunt lopen.
Dus er staat je helemaal niks in de weg om nu toch echt voor jezelf te gaan beginnen toch?
Er hoeft jou dus helemaal niemand een kans te geven om in het “tattoo circuit” te komen, dit kun je heel simpel zelf doen door gewoon 500 Euro van je zwart verdiende euro's te stoppen in de vergunning e.d. en je stapt op eigen kracht zo het “tattoo circuit” in.
Maar wat vaak het “probleem” is om voor jezelf te beginnen is net die belasting.
Het verdient “zwart” zo lekker bij .
Maar je gaf al aan dat het je niet om het geld gaat dus ook dat moet geen probleem zijn voor je.
Nou ik lees het binnenkort wel hier op de tattoo.startpagina.nl wanneer je voor jezelf bent begonnen en kunnen we op je website je gezette tattoos bekijken.