Omdat er hier geen onderbouwde (verboden, maar waar t staat kun je me niet aanwijzen..) antwoorden kwamen en ik t in de richtlijnen niet kon vinden, heb ik erheen gemaild.
Hier kreeg ik wel een duidelijk, uitgebreid en onderbouwd antwoord.
"Tatoeage-inkt vermengd met as voldoet hoogstwaarschijnlijk niet aan het Tatoeagekleurstoffen besluit van de (Voedsel en Warenautoriteit (VWA). Vermoedelijk zitten er teveel zware metalen en mogelijk AZO kleurstoffen in. Mocht de VWA op het moment dat u getatoeëerd wordt de studio binnenstappen en een monster nemen van de tatoeage-inkt vermengd met as, dan is de tatoeëerder waarschijnlijk in overtreding en kan hem/haar dat ten minste een boete opleveren. Het is begrijpelijk dat tatoeëerders dat risico niet willen lopen.
Afhankelijk van de kleding, sieraden, materiaal van de kist etc. van de overledene bevat de as meer of minder stoffen die schadelijk kunnen zijn voor uw gezondheid. Of u dat risico wilt lopen is natuurlijk uw eigen beslissing.
Ik hoop dat ik u in ieder geval heb duidelijk gemaakt waar de knelpunten zitten."
Het verschilt dus per geval, en t is niet 100% verboden. Iig n ‘officieel’ en 100% antwoord op dit topic.