leren tattoeren

• isabella

hoi ,

het zijn geen vreemdelingen,de markt is over gelopen met mensen die dit vak willen leren.

ik heb hier hetzelfde iedereen wil piercer worden en het liefst gratis ,nou zo werkt het al jaren niet meer!

jij wil een vak leren dan begin je bij de bodem ,lees enkele berichten terug dan weet je gelijk hoe het werkt.

gratis ga jij dit vak niet leren vrees ik ,de eerste tijd als het je lukt mag je mee kijken en opruimen,dan is het oefenen op jezelf op je benen bijv.

dit soort antw.kan je verwachten op een forum en iedereen mag een mening geven.

tekenen is anders dan een mooie tattoo op een huid zetten ,dus stap studio's binnen kijk of je een klik hebt en praat dan verder,hoop op niks nee heb je ja kan je krijgen.

wij zij bijna allemaal zo begonnen of je moet een opstapje hebben zoals ik had puur geluk,kwam als klant binnen en nooit meer weg gaan en 15 jaar gebleven.

sinds 9 jaar een eigen studio dus je ziet alles kost tijd.

geintjes maken mag neem het niet te serieus op .

mvg isabella

• frankie

hier krijg je een standaard antwoord op , hoewel als je het forum een beetje had doorgespit had je het antwoord al geweten.

ten eerste moet je vreselijk goed kunnen tekenen , als je een portofolio hebt gemaakt ga je de shops langs , zodra een tatoeerder echt iets in jou ziet dan zal die jou een leerplek aanbieden.

dit kost je over het algemeen alleen tijd en geduld en je betaald door middel van klusjes in de shop.

je leermeester kan je vertellen waar je het beste materiaal haalt (dus niet de goedkope chinese troep , ook hierover zijn veel onderwerpen te vinden hier).

hou er rekening mee dat tatoeerders dagelijks mensen die willen leren over de vloer krijgen , je zult dus vaak teleurgesteld worden maar de aanhouder wint.

over het algemeen (ligt aan jezelf) zal je het eerste jaar ook geen tattoo machine aanraken.

trap niet in “cursussen” of duurbetaalde opleidingen , daar word er maar 1 beter van en dat ben jij dus niet :)

• Tattoo Chiel

Het klopt dat de informatie moeilijk wordt doorgegeven maar hoe zou je zelf zijn? Iedereen heeft het grotendeels zelf moeten leren. Ik weet dat er enkele boekjes in de handel verkrijgbaar zijn maar ze zijn zeer zeldzaam.

Ik heb ooit het geluk gehad een boekje over tattoeren te bemachtigen. Helaas niet meer vindbaar..zelfs in Google geen resultaat meer :(

Zulke boekjes leggen in ieder geval de basis uit en geven talrijke belangrijke beginnersinfo. Kijk voorbeeld hier eens op deze webshop: leren tattoeren

Het is wel zoals reeds hierboven geschreven: je moet het zelf doen. De basiskennis is één. Het kunnen is twee. Het eerste daar is een boek zeer handig voor maar voor het tweede zal je zelf hard je best mogen doen ;)

• Grappig

Wat je ook doet bestel dat “zeer zeldzame boekje” dus ff niet he..

wel leuk bedacht trouwens. humor..

• frankie

volkomen belachelijk dat boekje , en de enige die er beter van word ben jij chiel.

alsof je uit een boekje kunt leren tatoeeren , dat is hetzelfde als een schriftelijke cursus hardrennen , gewoon het zoveelste gevalletje pure oplichting.

• jan julius

nou daar zit je dan Chiel met je mooie boekje Whoehahahaha