Leren tattooeren

• Dennis

Hey mensen,

Ik ben Dennis en wil graag het vak van tattoo leren, ik ben 27 jaar jong. Heb op mijn 17de mijn eerste tattoo genomen en sindsdien ben ik verkocht, steeds meer en wou het liefst ook wel leren voor tattooeerder. Heb 2 jaar geleden een aanbod gehad maar die moest ik financieel helaas weigeren daar baal ik elke dag nog van. Ik had op school bijna altijd een 9 a 10 voor tekenen en dat is eigenlijk het enigste wat ik deed.

Heb sinds een maand of 2 een beginners tattoomachien gekocht, en wat naalden en wat inkt. Ben op me zelf eens gaan oefenen, leuk maar het is toch wel leuker als je het op iemand anders mag doen. Heb me vrouwtje en 2 andere een tattoo gegeven en die zijn super blij. Maar ik zit gewoon met een aantal vragen wat ik niet kan vinden op internet. En hierop zou ik graag wat antwoorden willen hebben,

Zou het liefst in een tattooshop willen meedraaien op een zaterdag, en dat gratis en dan wil ik gewoon dat me wat extra's geleerd word. Dan kan een ervaren man / vrouw eens kijken of het me ligt of dat ik maar meteen moet stoppen.

Is er iemand die mij kan helpen met wat vragen beantwoorden via de mail: blue_eyes_romeo@hotmail.com

Hoop van jullie te horen,

Mvg, Dennis

p.s. Wil het echt graag leren, en zoek iemand die mij kan helpen. En niet gaat afkraken

• *****americanx*****

Ik zou niet weten waarom iemand je moet afkraken omdat je een vak wilt leren.

Maar ik wil je wel enkele dingen vertelen die je eventueel op weg kunnen helpen.

-Maak als eerste een portfolio van je teken werk en dan bedoel ik eigen getekende dingen en niet over getrokken ontwerpen en in kleur of geschaduwd(ja die zijn er ook en denken het zo te redden)

-ga elke dag zeker 2 uurtjes tekenen en of schetsen op papier, VOOR je überhaubt iets bij mensen gaat doen. Dus leg je machine en naalden gewoon weer in de kast de komende maanden cq jaren, tot je er zeker van bent en ook je leermeester(als je die vind) dat je er aan toe bent om in iemand zijn huid gaat prikken.

-Maak een lichtbak die je kan gebruiken om lijnen tekeningen te maken, dit is een essentieel onderdeel van het maken van een tattoo, als je het niet freehand doet.

-Ja en ga op zoek naar een studio die jou aan de hand van je tekenwerk in de leer zou willen nemen, hier iets neer zetten is leuk maar krijg geen leer plek mee.

Dus aan het werk en ga tekenen, stop je machine nog een tijd weg en ga op zoek naar een stage plek, alleen zal je er wel vaker dan alleen op de zaterdag moeten zijn, die dag alleen zal niet genoeg zijn om iets goed te leren.

IK hoop dat je hier iets mee kan, ja kan me desnoods ook mailen.

• mike

hey martin ik ben toch eerder in rij om het vak te leren ??

hahahahahahaha tot zaterdag

greeeeeeeeeetz mike

• giovanni

hey,ik ben den giovanni!

bij is het ook allemaal zo begonnen,dik jaar gelede beginnersetje gekocht…

..duur opleidingske gevolgd bij een shop in limburg(belgie).

waar ik een beetje basis leerde. daarna ben ik

tekenlessen gaan volgen in een vrije atelier en dat ik nu nog steeds doe.

nu pas….enkele maande gelede(dus na 1jaar tekene en te oefene op

varkensvelletjes) heb ik een shop gevonde die me verder de stiel wil leren.

Global tattoo in antwerpen,waar ik zeer fier op ben en veel leer o.a. tubes reinige met autoclaaf enz enz.! maar wil wel eens zegge dak nu een dik jaar aant lere ben en dat ik nog altijd NIEMAND heb getattoeerd wat meer als normaal is…als je het vak goed wil leren moet je veel geduld hebbe en dan valle de ééndagsvliegjes er zo van tusse uit. binnekort zal ik er zeker voor klaar

zijn en dan weet ik ook zeker dat ik het ook juist doe en geen mense vermink en natuurlijk hygienisch te werk ga ivm kruisbesmettinge enz…

dus…succes ermee, iedereen heeft het moete lere :-).

• Dennis

Hey

Bedankt voor jullie reactie's, ben ook bezig met tekenen. En dit gaat allemaal weer goed, weer even opnieuw oppakken vroeger tekende ik alles na en maakte zelf ook ontwerpen.

Ik wil op de volgende vragen een antwoord hebben, dus hoop dat jullie me kunnen helpen.

1ste: Ik stel me naald zo af dat hij 2 papiertjes dik uit de tube steekt, Maar hoever moet hij eruit komen als ik hem aanzet / test? Is dit 2,3,4,5 mm?

2de: Waarmee kan ik het beste de stencil op de huid aanbrengen? Ik gebruik nu groenezeep, maar vind de copie niet echt goed erop staan.

3de: Kan je met een 5 shader ook 1 a 2 cm inkleuren? Of moet je dan een magnum gebruiken?

Hoor het wel van jullie, ga ook eens kijken of ik ergens varkenshuid kan regelen haha, en zal ook eens wat fruit aanschaffen om meer te zetten. Ook ga ik zometeen tekenen met de tattoomachien eraan, zodat je meer het gevoel krijgt.

Grt Dennis

p.s. Als iemand mij wil bijleren op zaterdag in een shop dan het liefst in regio Flevoland vanwege reistijd.

• Dennis

Hey

Op mijn vraag over hoe diep de naald moet in de huis heb ik gevonden in een e-book. Hierin staat dat de naald gemiddeld 1mm in de huid moet gaan om de beste kwaliteit tattoo te krijgen. Bij sommige mensen mag hij wat dieper en sommige wat minder diep

Ik ga denk ik eens oefenhuid kopen, en dat eens proberen. dan ben ik wel bezig met leren en doe niemand pijn. En van het weekend even langs de slager

• *****americanx*****

Ja ik dacht dat mijn berichtje duidelijk genoeg was Dennis, LEG JE MACHINE'S LEKKER IN DE KAST EN GA EERST ENKELE MAANDEN CQ JAREN TEKENEN EN LIJNEN TEKENINGEN MAKEN EN ZOEK EEN LEER ADRES VOORDAT JE IN MENSEN GAAT PRIKKEN.

Dus je vragen zal je geen antwoord op krijgen van mij, tekenen en lijnen aken en dan eerst oefenen op kunst huid zo werkt het en niet zoals jij wilt, eerst priken en dan leren. Heel veel hebben het zo geprobeert en zullen het zo proberen, maar die hebben het niet gered en zullen het niet redden en alleen mensen verminken.

Bezind eer ge mensen verminkt. Dit is een advies en wees verstandig en doe er iets mee.

• *****americanx*****

Ja nog een kleine aanvulling op je vragen.

ALS JE DIE DINGEN NIET WEET WAT DOE JE DAN IN VREDES NAAM MET EEN TATTOO MACHINE IN JE HAND.

Dit zijn namelijk de dingen die een leer meester je zal leren en jij weet duidelijk helemaal nog niks van dit mooie vak, ja stop er dan mee en ga niet lopen kloten met inkt in de menselijke huid Dennis.

Ik zal 1 vraagje beantwoorden, ik plak de afdruk erop met behanglijm die plakt goed.

EN DE BESTE TIP IS, BLIJVEN TEKENEN EN LIJNEN OVER TREKKEN, EN MAAK EEN PORTFOLIO OM TE LATEN ZIEN, OP EEN EVENTUELE LEER PLEK WAT JE KAN OP PAPIER.

• Dennis

Hey AmericanX

Ik tattoeer nu alleen me zelf op me been om toch de feeling te krijgen, en het gaat me goed af. Maar begin weer met tekenen, overtrekken kan ik al dat is het meest simpele wat er is. Maar idd wat meer tekenen en een mapje maken kan geen kwaad. Ondertussen ga ik wel verder op me zelf, en ga het weekend kunsthuid bestellen en dat eens proberen en de slager eens opzoeken.

Thanks, en vermink liever geen mensen, daar krijg je meteen een slechte naam van. En het is beter om een goeie naam te krijgen :)

• *****americanx*****

Dit schrijf je in je eerst bericht hier:

Heb me vrouwtje en 2 andere een tattoo gegeven en die zijn super blij. Maar ik zit gewoon met een aantal vragen wat ik niet kan vinden op internet. En hierop zou ik graag wat antwoorden willen hebben.

Hier staat toch over duidelijk dat je op andere mensen tattooeerd, dus ga je zelf nu niet lopen tegen spreken, je hebt of tattooeerd nu nog steeds andere mensen.

Lijnen tekeningen maken is heel gemakkelijk zegje, nou laat eens wat van je werk zien dan en laat dan ook direct eens een tattoo zien die je gezet hebt al is dit op je zelf? Het gaat je goed af dus kom maar op me de foto's.

En mijn advies blijft het zelfde in de kast die machine's en gaan tekenen en tekenen.