zwemmen met tattoo

  • (}( Kitty ){)

    Zo droog mogelijk houden en niks smeren? Hmm… Ik zou het persoonlijk niet uitproberen, eerlijk gezegd.. Feit is dat vrijwel elke shop andere adviezen geeft over wel of niet smeren en in geval van wél smeren, worden er verschillende zalfjes/cremes aangeraden.. Ik kies voor 2 keer daags wassen en licht insmeren met bepanthen.. Voor mij werkt dat het beste en wat een ander ook aan mag raden, ik blijf er bij..

  • Tim74

    Hèhè!

    Eindelijk iemand die het snapt. Die achterlijke reacties met insmeren, afdekken, kan best… NEE KAN NIET.

    Zeker 6 tot 9 weken. Ok, na een dag of 10 zit er een “nieuwe” huidlaag op. Die is zo kwetsbaar als een ballon in het nest van een egel.

    Voor Floor, ik zou zeggen, neem het advies van Mylène tot je.

    En anders: Lekker gaan zwemmen. En de volgende opties hebben: Huid gaat onsteken en/of irriteren met als gevolg : Een verneukte tattoo.

    Of na een paar maandjes erachter komen dat de huid een beetje raar aanvoelt en de tattoo verdikt is.

    Dus veel plezier met zwemmen.

  • ***american-x-tattoo***

    Ik weet niet ik welk jaar jij leeft, maar dit zijn de oude regels van de GGD en niet de nieuwe hahahaaha.

    Die pleister spray wordt al niet meer gebruikt, dit is grote troep en rotzooi.

    Gewoon 3x per dag wassen met een milde zeep en dun insmeren met bepanthen zelf en dit ongeveer 8 tot 10 dg en je hebt een zeer mooie tattoo die perfect is geheeld.

    En niet die troep gebruiken, wij hebbne er zer slechte ervaringen mee.

  • madblack tattoo

    ik ben met american x eens

    spuitpleister is grote troep op je tattoo

    maar met zwemmen moet je inderdaad oppassen

    heb badmeester als klant en die springen pas met echt hoge nood int zwembad

    dat zegt 2 dingen

    1 of ze zijn bang voor water

    2 of de kwaliteit van water is bagger

    geld niet voor elk zwembad natuurlijk

    mvg

    george

  • No.pain

    Alleen doen als je kan zwemmen, kan je dat niet , dan ongeacht tattoo ver weg blijven van water.

    Ik meld dit er maar even bij voordat er ongelukken gebeuren.

    Verders heeft iedere tatoueerder zo zijn eigen visie over hoe en wat omtrent zwemmen met een verse tattoo.

  • tim

    ik heb ook een tattoo laten zettenop me kuit en het duurt echt wel ff voor alle korsten er af zijn hoor!!!

    ik raad aan om gewoon 2volleweken echt niks te doen!

    en daarna gewoon goed insmeren voor je gaat zwemmen en daarna afspoelen en weer goed insmeren;)

    groetjes tim

  • ***american-x-tattoo***

    Hoeze hebben mensen toch steeds van die korsten op hun tattoo????!!!!!

    Ik zelf heb hier nooit last van en kan me ook niet zo snel herinneren dat een klant hier er over gehad heeft, ja wel eens een klein korstje oke, maar nooit veel korsten zoals omschreven wordt.

    Let op een goede verzrging is erg belangrijk en ook de juiste zalf gebruiken en zeep.

  • (}( Kitty ){)

    Korsten klinkt inderdaad zo.. eh.. dramatisch.. Ik zeg ook wel eens korstjes, maar dat zijn eigenlijk gewoon wat velletjes.. Dankzij de Bepanthen (die hier in huis werkelijk met groothandelsaantallen er doorheen gaan) heb ik geen korsten/korstjes..

  • kobus

    ik heb nu een stuk of 40 tatt2's de laatste 5 heb ik allemaal bij adam in amsterdam latten zetten (voorheen ultimatetattoo). de genezing proces van de toplaag van de tattoo is 3 tot 5 dagen, (als je doet zoals het hoort).

    na 5 dagen zitten er geen velletjes meer, ik blijf nog zeker 10 dagen erna 3xp/d smeeren met bepanten baby zalf. daarna kan je gewoon gaan zwemmen maar smeer de tattoo goed in met bepanten zalf zodat het meeste huid oppervlakte van het water afgesloten wordt.(bepanten is vettig en stoot water af).

    ga niet voor uuren achterelkaar het water in en d dagen na het zwemmen blijfen smeren.

    zelf kitesurf ik veel en heb altijd de pech dat de weken nadat ik een tattoo heeft latten zetten er xtra veel windt is dus uit mijn eigen evaring kan ik zeggen, zitten er na 10 a 14 dagen geen korstjes of velletjes op je tattoo en heb je hem goed verzorcht dan zou je gewoon kunnen gaan zwemmen met een goede laag bepanten erop. de tattoo zal er echt niet door gaan vervagen en doet i dat wel dan zit de inkt gewoon niet goed onder je epidemis.

    greetz ko,tje

  • matthew

    dus 10 dagen 3 x per dag zalf , en zwemmen is mogelijk?? laat em woensdag zetten en zal in de komende weken wel gaan zwemmen met een dikke laag bepanthen erop.