Floor Schreef:
——————————————————-
> Hallo,
>
> bedankt voor je advies, maar hoe vaak moet ik nou
> toch nog zeggen dat ik GEEN KEUS heb? De situatie
> is zo, punt uit. Nu is het dus voor mij zaak om
> een oplossing te verzinnen. Ik heb hem nu sinds
> donderdag en smeer hem in met Bepanthen en er
> zitten absoluut geen korstjes op!!!! Ik zit te
> denken aan waterdichte pleisters voor in het
> zwembad? Aan er een washandje omheen binden met
> een elastiekje in de zon?
>
> Thanx a lot!
Hoi floor,
Als je je papieren met de nazorg (die je van je tattooartist hebt gekregen als t goed is) goed doorleest, zie je dat je 3 tot 6 weken niet mag zwemmen.
heb je dit niet gekregen, kon je teruggaan/bellen of mailen naar je tattoo artist om hem/haar deze vraag te stellen.
Had je daar geen zin in, heb je na 5 minuutjes googlen deze informatie ook gevonden.
Niet zo slim om op een forum naar informatie te vragen als je je antwoord bij een prof kan krijgen.
Research heet dat!!!!!
Evenals je volgende vraag.. als je van te voren had geinformeerd of gezocht naar informatie op internet, had je dit probleem kunnen voorkomen.
Je word nu boos (correct me ef i'm wrong) maar de fout ligt bij jou!
Je mag nou eenmaal niet zwemmen met een nieuwe tattoo!
Tenminste, als je (pijnlijke) infecties, of een mislukte tattoo wilt voorkomen.
Een doekje of plijster er omheen is onzin, daar gaat t doorheen natuurlijk!
Plijsterspray weekt eraf in het water, net zoals wanneer je het insmeert met vaseline of wat dan ook, erkomt altijd chloor bij!
Je kunt met wedstrijdzwemmen geen armen boven water houden, dat is onmogelijk, die tattoo word gewoon nat als je gaat.
Ik doe zelf al 13 jaar aan wedstrijdzwemmen en triathlon, en heb 5 tattoo's, dus ik weet waar ik over praat.
Geloof me, je wilt liever een paar keer een training overslaan, dan litteken weefsel kweken.
En dat je niet anders kan en geen keus hebt is natuurlijk de grootste onzin!
Je MOET niks, je trainer zal het heus wel begrijpen als je even opbelt om te zeggen dat je een tattoo hebt laten zetten en een paar weken niet komt trainen.
(zo niet, zou ik zeggen.. jammer voor je trainer)
Als het zo belangrijk is voor je dat je conditie goed blijft, ga je in plaats van zwemmen, hardlopen of naar de sportschool om je spieren te trainen.
Zelfs vlinderslag armen voor de spiegel houd je spieren soepel.. voor alles is een oplossing, maar het is echt niet goed voor je tattoo om ermee te gaan zwemmen in chloorwater na 9 dagen!
Een tattoo is een open wond met inkt erin en chloor is een chemisch reinigingsmiddel.
Als je met je tattoo gaat zwemmen worden de korstjes week, en kan het vocht en het chloor in de wond.
Vervolgens maakt het chloor de wond “schoon” het haalt de inkt er namelijk uit, waardoor je tattoo op sommige plaatsen lichter word, of zelfs wegtrekt!
Omdat chloor erg chemisch is, kan je wond ook nog eens ernstig gaan ontsteken!
Als je t toch doet moet je maar lekker zelf weten, maar antwoord op je vraag is: NEE NEE EN NOG EENS NEE!
Dus hoe je situatie dan ook is; MET EEN NIEUWE TATTOO MAG JE 3 TOT 6 WEKEN NIET ZWEMMEN PUNT!