zwemmen met tattoo

  • Floor

    Hallo,

    bedankt voor je advies, maar hoe vaak moet ik nou toch nog zeggen dat ik GEEN KEUS heb? De situatie is zo, punt uit. Nu is het dus voor mij zaak om een oplossing te verzinnen. Ik heb hem nu sinds donderdag en smeer hem in met Bepanthen en er zitten absoluut geen korstjes op!!!! Ik zit te denken aan waterdichte pleisters voor in het zwembad? Aan er een washandje omheen binden met een elastiekje in de zon?

    Thanx a lot!

  • Essie

    Floor Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > bedankt voor je advies, maar hoe vaak moet ik nou

    > toch nog zeggen dat ik GEEN KEUS heb? De situatie

    > is zo, punt uit. Nu is het dus voor mij zaak om

    > een oplossing te verzinnen. Ik heb hem nu sinds

    > donderdag en smeer hem in met Bepanthen en er

    > zitten absoluut geen korstjes op!!!! Ik zit te

    > denken aan waterdichte pleisters voor in het

    > zwembad? Aan er een washandje omheen binden met

    > een elastiekje in de zon?

    >

    > Thanx a lot!

    Hoi floor

    Is las je bericht over zwemmen en geen keus.

    ik zit nu ook in zo´n situatie ,kreeg tattoo onverwachts kado en nu moet ik ook 10 dagen na het zetten zwemmen.

    Nou was mijn vraag hoe heb jij het opgelost en is het goed gekomen…/gegaan.

    grtjs Essie

  • ***american-x-tattoo***

    Als je na 10 dg gaat zwemmen, gewoon je tattoo ff insmeren met uierzalf of vaseline en na het zwemmen goed schoonspoelen en ff insmeren met bepanthen zalf.

    Dan zou het voor die ene keer wel moeten kunnen.

  • Shelley

    Ik heb nou sinds gisteren een nieuwe tattoo gekregen, en van mijn vriend een bezoek aan de sauna waterdichte pleister eromheen? Of gewoon no way met mn pols in het water ? bezoekje bij de sauna is over 9 dagen dus dan heb ik hem ook 10 dagen…

  • ***american-x-tattoo***

    Ja goed verzorgen en hopen dat er geen korstjes op zitten als je er heen gaat

    en idd je hand uit het water houden niet laten weken .

  • Shelley

    Thnx American X !!!

    Ben er natuurlijk superfier op en zou niet willen dat ie naar de vaantjes is!

    Groetjes!

    En aan iedereen! Geniet van jullie tattoo(s)!!

  • Erik Doldersum

    En leer eens plannen! (A)

    Als je van te voren weet dat je moet zwemmen oid, dan wacht je toch even met een tattoo zetten?

    En als de afspraak staat of je de tattoo al hebt, is t toch vast wel mogelijk om t dagje sauna uit te stellen?

    Vriend van me heeft zn tattoo toen dik ingesmeerd met uierzalf toen ie ging zwemmen, en is goed gegaan.. maar ik zou t zelf toch geen fijn gevoel vinden.

    Een week na mn vorige tattoo moest ik met een zooitje kinderen met een verstandelijke handicap naar t zwembad (vrijwilligerswerk), ben meegegaan, maar zelf niet t water geweest, ik wil t risico toch niet lopen dat ie minder mooi wordt dan gepland.

  • Mylène

    Floor Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > bedankt voor je advies, maar hoe vaak moet ik nou

    > toch nog zeggen dat ik GEEN KEUS heb? De situatie

    > is zo, punt uit. Nu is het dus voor mij zaak om

    > een oplossing te verzinnen. Ik heb hem nu sinds

    > donderdag en smeer hem in met Bepanthen en er

    > zitten absoluut geen korstjes op!!!! Ik zit te

    > denken aan waterdichte pleisters voor in het

    > zwembad? Aan er een washandje omheen binden met

    > een elastiekje in de zon?

    >

    > Thanx a lot!

    Hoi floor,

    Als je je papieren met de nazorg (die je van je tattooartist hebt gekregen als t goed is) goed doorleest, zie je dat je 3 tot 6 weken niet mag zwemmen.

    heb je dit niet gekregen, kon je teruggaan/bellen of mailen naar je tattoo artist om hem/haar deze vraag te stellen.

    Had je daar geen zin in, heb je na 5 minuutjes googlen deze informatie ook gevonden.

    Niet zo slim om op een forum naar informatie te vragen als je je antwoord bij een prof kan krijgen.

    Research heet dat!!!!!

    Evenals je volgende vraag.. als je van te voren had geinformeerd of gezocht naar informatie op internet, had je dit probleem kunnen voorkomen.

    Je word nu boos (correct me ef i'm wrong) maar de fout ligt bij jou!

    Je mag nou eenmaal niet zwemmen met een nieuwe tattoo!

    Tenminste, als je (pijnlijke) infecties, of een mislukte tattoo wilt voorkomen.

    Een doekje of plijster er omheen is onzin, daar gaat t doorheen natuurlijk!

    Plijsterspray weekt eraf in het water, net zoals wanneer je het insmeert met vaseline of wat dan ook, erkomt altijd chloor bij!

    Je kunt met wedstrijdzwemmen geen armen boven water houden, dat is onmogelijk, die tattoo word gewoon nat als je gaat.

    Ik doe zelf al 13 jaar aan wedstrijdzwemmen en triathlon, en heb 5 tattoo's, dus ik weet waar ik over praat.

    Geloof me, je wilt liever een paar keer een training overslaan, dan litteken weefsel kweken.

    En dat je niet anders kan en geen keus hebt is natuurlijk de grootste onzin!

    Je MOET niks, je trainer zal het heus wel begrijpen als je even opbelt om te zeggen dat je een tattoo hebt laten zetten en een paar weken niet komt trainen.

    (zo niet, zou ik zeggen.. jammer voor je trainer)

    Als het zo belangrijk is voor je dat je conditie goed blijft, ga je in plaats van zwemmen, hardlopen of naar de sportschool om je spieren te trainen.

    Zelfs vlinderslag armen voor de spiegel houd je spieren soepel.. voor alles is een oplossing, maar het is echt niet goed voor je tattoo om ermee te gaan zwemmen in chloorwater na 9 dagen!

    Een tattoo is een open wond met inkt erin en chloor is een chemisch reinigingsmiddel.

    Als je met je tattoo gaat zwemmen worden de korstjes week, en kan het vocht en het chloor in de wond.

    Vervolgens maakt het chloor de wond “schoon” het haalt de inkt er namelijk uit, waardoor je tattoo op sommige plaatsen lichter word, of zelfs wegtrekt!

    Omdat chloor erg chemisch is, kan je wond ook nog eens ernstig gaan ontsteken!

    Als je t toch doet moet je maar lekker zelf weten, maar antwoord op je vraag is: NEE NEE EN NOG EENS NEE!

    Dus hoe je situatie dan ook is; MET EEN NIEUWE TATTOO MAG JE 3 TOT 6 WEKEN NIET ZWEMMEN PUNT!

  • (}( Kitty ){)

    Als je tattoo dicht is en korstvrij, mag je zwemmen. Voor de één is dat na een week, voor de ander na 3 weken. Maar 6 weken is pure onzin!

  • ineke

    De genezingstijd van een tattoo is ongeveer een week. Persoonlijke hygiene is gedurende de genezingstijd absoluut noodzakelijk. Tijdens het genezingsproces kan de tattoo gaan jeuken.Na het zetten van de tattoo is de wond ingesmeerd met een verzachtende zalf of een wondspray.De wondspray moet je laten zitten tot de wond genezen is, (3 tot 6 dagen).Je kunt Je kunt met de wondspray gewoon douchen. De wondspray slijt er vanzelf af. Als er wondvocht onder de folie ontstaat kan de folie er eerder afvallen, behandel de wond als volgt:

    Raak de tattoo zo min mogelijk aan met de handen

    Was de wond 2x daags met een milde ongeparfumeerde zeep tot de wond helemaal genezen is

    Dep de wond na het wassen voorzichtig droog met een schone handdoek of tissue

    Houd de tattoo zoveel mogelijk droog

    Smeer geen zalf, purol, vaseline o.i.d. op de wond

    Gebruik geen sterilon of betadine op de tattoo

    Draag geen pleisters of verband over de tattoo

    Mijd strakke en/of vuile kleding op de wond

    Vermijd gedurende genezing contact met zwemwater (chloorzwembaden, bubbelbaden, natuurlijk zwemwater) Ga ook niet naar de sauna of stoombad.

    Stel de getatoeeerde plek niet bloot aan zon of zonnebank (ook niet met met een zonnebrandmiddel) Gebruik na de genezing op de PMU altijd een hoge beschermingsfactor tijdens het zonnen.

    Neem bij extreme roodheid, zwelling, bloeding, pussen, kleurveranderingen van de wond of pijn altijd contact op met de huisarts.