tattoo inkt

• Etienne

Een vriend van mij heeft in Thailand (Khon Kaen) een tattoo shop. Ik wil een kado voor hem meenemen door een set met inkt voor hem kopen.

Welk merk is goed (en betaalbaar) en waar kan ik dat het beste kopen (liefst omgeving van Amsterdam). Wie kan mij adviseren ?

Etienne

• Tattooz

Inkt meenemen is wel leuk, maar een artist werkt het liefste met de inkt die hij zelf prettig vind om mee te werken. Dus een zinnig antwoord kan hier niet opgegeven worden helaas.

• grimreaper

en dan komt er nog bij dat iemand die niet staat ingeschreven bij de KvK hier niet aan kan komen omdat de meeste leveransiers niet aan particulieren verkopen.

• Marisa

Daarbij is het maar de vraag of je het wel mag invoeren en of het daar zelf niet voor 12 eurocent verkrijgbaar is :P

• Etienne

Dat zijn wel handige antwoorden die me verder aan het denken zet.

Grappig wel want hij wil graag inkt uit het buitenland omdat de kwaliteit in Thailand niet zo goed is. Dus als hij iets koopt dan moet hij het uit de USA laten over komen en dat is voor hem erg duur. Dus ik dacht ik koop wat in Nederland en dan geef ik het hem kado. Maar blijkbaar is het zo lastig om het in Nederland te kopen…waarom is mij niet duidelijk…

Met invoeren maak ik me niet zo druk, en ik denk dat hij zich niet zo druk maakt over het soort inkt. Hij is al lang blij als hij met kleur verder kan.

Etienne

• Tattooz

In het buitenland heb je vele honderden soorten.

En als hij echt een eigen tattoo shop heeft, dan zal hij natuurlijk niet verlegen zitten om inkt. Of ben ik nu gek ? ;)

• Etienne

Ik hoor het al, je bent nog nooit in Khon Kaen geweest. Khon Kaen is ongeveer 500 kilometer van Bangkok dus daar gaat hij niet zo maar een middagje naar toe. Verder zijn de dingen die daar te koop zijn niet altijd van de goede kwaliteit zoals we dat hier in Nederland gewend zijn. Financieel gaat het er daar ook anders aan toe dan hier, vandaar.

Ik heb een deel van mijn website aan hem gewijd, dus dan kan je zien hoe het er daar een beetje uit ziet:

http://www.europe-khonkaen.com/tattoo/botattoo.htm

Etienne

• peer

kijk op dit forum naar aderesse en leg je verhaal uit ,,,,,,,, pro tattoo is wel in de buurt bij je

• Tattooz

Ik begrijp het probleem eerlijk gezegd niet, als hij ze kleuren in het buitenland wil bestellen kan dat toch ?

• Etienne

Okay, ik leg het probleem wat duidelijker uit. Er zit namelijk een verhaal achter het verhaal.

Een paar jaar geleden is de eigenaar van deze tattoo shop overleden. Deze eigenaar was mijn beste vriend (een Thai). Een van zijn andere vrienden werkte toen in Israel (ook een Thai). Die jongen is nu terug en begint nu de plaats van zijn vriend over te nemen. De moeder van Bo (de oorspronkelijke eigenaar) heeft zijn winkeltje voort gezet, telkens met gasttatoeerders. Nu begint die nieuwe jongen ook een goede vriend van mij te worden. Ze hebben het niet makkelijk. De beroemdheid die de oorspronkelijke eigenaar had is niet makkelijk te evenaren en het kost jaren voordat hetzelfde niveau bereikt is. Financieel gaat het niet makkelijk want ze zitten onder andere op een hoge huur en verschillende mensen moeten van het inkomen van deze shop leven (o.a. moeder van Bo, zijn zusje, zijn dochtertje, zijn ex-vrouw en dan natuurlijk Tong…de jongen die daar nu tatoeert).

Ik ondersteun ze dus af en toe met wat kleine dingen, maar ik ben van mening dat de beste steun is als hij goed werk aflevert. Hij heeft talent want hij maakt hele mooie tattoos, maar als hij daar de goede (hulp)middelen niet voor kan kopen dan komt hij in een vicuese cirkel. Geen goed materiaal…geen goed resultaat…geen klanten… Dus ik dacht…ik koop in Nederland een kadootje voor hem zodat hij wat verschillende kleuren inkt heeft en dan kan hij daar wat mee verdienen en met dat geld de volgende keer zelf inkt bestellen of kopen in Bangkok (de 9 uur durende busrit daar naar toe kost maar 6 euro enkele reis).

Ik kom zelf niet veel in Bangkok. Ik vind de plaats niet meer zo leuk als vroeger nadat Bo daar is overleden. Overigens is Bangkok niet zo goedkoop meer als vroeger dus dan wordt de inkt denk ik net zo duur in Bangkok (inclusief hotel, taxi etc…) dan dat ik het in Nederland koop…of toch niet ?

Als de inkt in Thailand zo goedkoop is dan koop ik het graag daar voor jullie en dan neem ik het mee wanneer ik terug ben, of zit ik dan met regelgeving die dat verbiedt ?

Etienne