zeer ontevreden

• diana

Kan je een schadeclaim indienen als een erkende tattooeerder je tattoo slecht heeft gezet? De mijne lijkt wel een tekening van een kind en ik baal er vreselijk van

Groetjes Diana

• *****Klaus Ringmaster*****

Ja, wat is een erkende tatoeëerder? Iemand die een tattooshop heeft is nog niet per definitie erkend (door wie dan ook), dus daar is een beetje moeilijk antwoord op te geven. Zou de “erkende” tatoeëerder lid zin van de Nederlandse Bond van Tatoeëerders dan is daar (voor zover mij bekend, maar ik weet ook niet alles) een soort van “geschillencommissie” voor die dan kan bemiddelen tussen jou en de tatoeëerder waar je niet tevreden over bent. De meeste tatoeërders zullen in hun algemene voorwaarden (die zowel in de zaak kunnen zijn gepubliceerd, als gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel) wel een restrictie hebben ingebouwd of hebben laten bouwen waarin staat dat de klant voor eigen rekening en risico de behandeling (i.e. de tatoeage) ondergaat. Laat eens een foto van die tatoeage zien, en dan zullen de hier “prikkende” tatoeëerders je wel kunnen vertellen of dat ding er technisch wel goed in gezet is. Zelf ben ik geen tatoeëerder dus ik kan je hooguit zeggen of ik ‘m mooi vind of dat ik ’m niet mooi vind, maar ik zie regelmatig dat Gerrit van Tattoo Mania hier op dit forum aanwezig is, en ik weet zeker dat hij (en hiermee wil ik de andere tatoeëerders niet voor het hoofd stoten, maar ik ben bekend met Gerrits werk, en ik weet dat hij zoiets voor je kan beoordelen. Zou Gerrit zich niet geroepen voelen om als “scheidsrechter” te moeten functioneren, dan moeten we dat zeker accepteren, maar wie niet vraagt weet zeker dat ie niks krijgt.

Lukt het je niet om een foto te plaatsen, stuur dan een mailtje naar ~~~limbo ruud~~ en dan wil hij dat wel voor je doen, dat doet hij op het forum van de piercing pagina ook regelmatig voor mensen die daar niet zo handig in zijn.

Meer weten ….. ?? Gewoon vragen ….. !!

Groetjes, Klaus.

• RED HOT TATTOOS

Hoezo schade claim, je bent er zelf gaan zitten.

(Zeker net als in amerika, rokers die een schade claimen terwijl zij zelf zijn gaan roken.)

Gewoon voortaan beter huiswerk doen.

• *****americanx*****

Ik snap ff niet dat jij denk een schadeclaim te kunnen indienen omdat volgens jou je tattoo niet mooi genoeg is gezet.

Ten eerste ben je zelf uit vrije wil(neem ik ten minste aan) in de stoel gaan zitten van de “erkende tattoo artiest” en heb je, je vrijwillig laten tattooeren door hem.

Ik ga er vanuit dat je zijn foto boeken hebt bekeken en dat je zijn werk goed genoeg hebt gevonden om hem een tattoo in jou huid te laten zetten.

Als dan achteraf de tattoo volgens jou op een kinder tekening lijkt is heel erg lullig, maar hoe was het ontwerp van de tattoo, was dit ook een kinderlijke tekening?

Net als al werd vermeld lijkt het mij niet mogelijk om überhaupt een schadeclaim in te dienen, ook al is de tattoo shop aangesloten bij de NBT, je bent geheel vrijwillig bij de studio naar binnen gelopen en je hebt ook geheel vrijwillig de tattoo laten aanbrengen, ja en als volgens jou het eind resultaat niet mooi is, is niet leuk natuurlijk, maar daar is geen geld op te claimen achteraf.

Gr martin

• Lotje

Wie ben jij om te zeggen dat HIJ die tattoo slecht heb gezet ?????????? jij bent zelf diegene die , die tattoo uit gezocht heb toch?? Volgens mij is jou inzicht zelf niet goed en kinderlijk . Omdat JIJ het niet mooi vind , beledig je een ander dat hij geen goede tattoo,s kan zetten …….!!!Denk voortaan na voor dat je iets schrijft.

• ta2granny

je kunt t proberen,maar ik denk niet dat t zin heeft…het is nog altijd zo dat je uit eigen beweging binnenkomt en gaat zitten….je kunt hoogstens bij de gg en gd klagen als er op onhygienische wijze is gewerkt,maar iemand zn stijl van tekenen kun je niet aanklagen….even een vraagje..je hebt toch zelf t ontwerpje uitgekozen?Je hebt t afdrukje op je lichaam toch ook gezien? was t toen al niet naar je zin?

Heb je je tattooeerder ook gelijk verteld dat je niet blij was?Begrijp me goed..ik vind t vervelend voor je dat t niet is geworden wat je gedacht had,maar ligt t wel helemaal aan je tattooeerder….

Anyway..dat was je vraag niet….nee…aanklagen heeft weinig zin vrees ik..groetjes..ta2granny

• wakeboard

even iets anders, is je tattoo al wel volledig genezen ???

Bij mijn eerste tattoo had ik na een paar dagen ook iets van ,WTF wat heb ik op mijn arm laten zetten? Maar toen ze eens volledig genezen was, was ik er wel zeer te vreden over.

Wat die schadeclaim betreft, ik denk dat de hiervoor gaande reacties genoeg zeggen.

• ToeTagTattoo

lotje wie ben jij om te weeten hoe het tattoo er überhaupt uitziet om zo iets hier neer te zetten? Waar hal je all die wijsheit vandaan? als ze een tattoo “uitzoekt” en het vervolgens heelemaal niet op het voorbeeld lijkt is het toch normaal om hiervan te baalen. en de meeste mensen zeggen hiervan ook zeker niks gelijk naar het zetten, omdat het een veel te ingrijpende process is om gelijk te begrijpen wat er alles mis is gegaan…

• jonkvrouwhelene

Ik begrijp dat je ervan baalt, maar soms kan t gebeuren dat t niet geworden is zoals je had gehoopt. Heel jammer, maar t kan allerlei oorzaken hebben. Mijn hex-schoonzusje had eens een tattoo laten zetten zeg maar bij een hele bekende artiest en ik bij een tattoo centre in alkmaar; precies dezelfde. Die van mij was veel mooier dan die van haar. Iedereen zijn huid reageert anders. Als je over een paar maanden nog ontevreden bent, kun je altijd overwegen om er een andere overheen te laten zetten.

• Lotje

Het kan een oorzaak hebben . Maar je hoef niet gelijk een tattoo-eerder in de zeik te zetten . Net of die er wat aan kan doen . JIJ ben de gene die de tattoo uitzoekt .En als hij klaar is zie je zo al wel of hij mooi is . zeg het dan gelijk dat je het anders van verwacht had. Maar JIJ ben wel diegene die de tattoo uitzoekt . En al s je hem nadien kinderachtig vind>>>>>!!!! tja JOU pakkie aan. Dan is JOU in zicht niet optimaal .