De Waarheid.....

• grimreaper

hoi klaus.

je verteld wel van dat er ook mensen zijn die alles van de zijlijn volgen en nergens aan mee werken maar het valt ook niet mee voor die mensen

bij wie moeten ze zich aan sluiten?! de nbt/vppn of de vvlk.

ik zit tot nu toe ook al 12 jaar in het vak ben ook begonnen met thuis prikken zoals de meeste tatoeerders zijn begonnen.

toen was het nog niet zo gemakkelijk om aan je spullen te komen en er waren maar weinig studio's die je wilde helpen.

tegen woordig hoef je maar op markplaats of speurders te kijken en je kunt spullen bestellen/kopen wil niet zeggen dat het goed spul is maar je kunt wel beginnen.

het zelfde gelt voor leveransiers die zeggen dat ze alleen aan geregistreerde studio's verkopen maar onder tussen wel aan thuisprikkers/beunhazen verkopen en dit weet ik van na bij.

als jij mij kunt zeggen wat ik het beste kan doen om mijn toekoms veilig te stellen want daar gaat het om! dan doe ik het graag.

want tot nu toe zit ieder elkaar in het vaarwater.

en zie ik niet het nut in om mij bij iemand te gaan aansluiten.

en daarom kijk ik liever van de zijlijn mee en zie dan wel wat er komen gaat.

tot nu toe werk ik volgens de regels van de ggd en als ze veranderen verander ik mee als dat betekent dat ik duurder uit ben met mijn inkopen en aanschaf van spullen is er maar 1 de duper en dat is de klant want die moet dan meer gaan betalen.

en dat is niet alleen in onze werk

• Klaus Ringmaster

Hallowaa.

Als je alleen tatoeërd en geen lid kunt worden van de NBT, kan ik je van harte aanbevelen om lid te worden van de VVLK.

Dat leveranciers ook aan “beunhazen” verkopen is mij ook een doorn in het oog. Ik vind het ook terecht dat je je daar aan ergert.

Werken volgens de regels van de GGD is natuurlijk alleen maar goed, maar dan neem ik aan dat je werkt volgens de regels van de GGD Amsterdam, want dat zijn de enige werkbare regels. Met de nieuwe regelgeving mag je niet eens meer een tatoeage op de juiste manier laten verzorgen als de GGD z'n zin krijgt. Zit jij een paar uur te sloven op een lekker stukkie tatoeëerwerk, en dan mag de klant daarna niet door jou met de goede produkten naverzorgd worden.

De regelgeving waar we al een paar jaar over hebben zitten vergaderen veranderd al weer op het moment dat je in je auto stapt om naar huis te rijden. De overheid is helaas niet de meest betrouwbare gesprekspartner gebleken. Door wisselingen in het bestuur van de NBT tijdens de overlegperiode is er door de overheid ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om dingen in overeenkomsten te wijzigen waar de diverse besturen dan weer niks van af wisten.

Sluit je aan bij de VVLK, en dat kost maar 't symbolische bedrag van 100 gulden (45.38 euro) per jaar, en dan sluit je je aan bij mensen die net zoveel van hun werk houden als dat jij dat (hopelijk) doet. Er is al door iemand beweerd dat de VVLK geen gesprekspartner voor de overheid is terwijl de NBT dat wel is, maar die persoon staat niet stil bij het feit dat er na het invoeren van de regelgeving ook een evaluatieperiode komt waarna alle betrokken partijen weer om de tafel moeten. De VVLK is er tegen die tijd wel bij van de partij omdat de overheid dan niet meer om de VVLK heenkan.

Groetjes, Klaus.

• grimreaper

het probleem doet zich niet voor dat ik mij niet kan aansluiten bij de nbt.

heb voor een paar jaar terug contact gehad met de nbt om lit te worden en toen stont mij niks in de weg om lit te worden mijn werk was goedgekeurd en ze hoefden allen nog mjn shop te keuren maar dat is ook geen probleem.

heb het toen laten varen om andere redenen.

maar het gaat er mij om dat ik niet zou weten waarom ik mij wel bij de vvlk zou moeten aan melden en niet bij de nbt of andersom.

tot nu toe zie ik alleen maar een hoop mensen op dit forum elkaar zwart zitten maken en komt er maar uit weinig monden een zinnig woord uit.

en dan zou ik met zulke mensen om tafel moeten gaan zitten? nu laat ik in het midden waar ze zich hebben aangesloten.

als ik op de vvlk forum moet lezen dat er bepaalde mensen al moeite hebben om overal folie om moeten doen en dat ze het overbodig vinden om nitrhil handschoenen te dragen dan vraag ik mij dingen af.

ik doe al jaren overal al folie om heen nitrhil handschoenen draag ik zins de nieuwe wetgeving bekend werd.

als ik met deze mensen om 1 tafel moet zitten komt dat niet goed want deze mensen willen helemaal niks.

ik ben ook niet overal mee eens maar weet ook wel dat er wel goede regels moeten komen i.v.m hygiene en dergelijke.

en te zorgen om de slechte thuisprikkers een halt toe te roepen want je hebt er ook goede tusssen zitten die zich wel aan de regels houden maar de goede lijden altijd onder de slechte zo als gewoonlijk.

ik zie wel waar we belanden tot nu toe kan ik gewoon mijn werk doen zo als ik normaal ook altijd heb gedaan.

ik zou nu geen partij kiezen of hoe je het ook wilt noemen omdat veel mensen elkaar tegen spreken en als je een partij hebt gekozen moet je een ander tegen spreken en ik zou niet weten wie er op dit moment gelijk zou hebben?! ik zie het nog wel ff aan wat er gebeurd en volg het wel via de zijlijn zo als jij dat noemde

• Marisa

De VVLK is overduidelijk meer anoniem dan de NBT. Ik zag flyers liggen op de laatste conventie in Zeist. Kopietjes zonder ondergetekende met een vaag 06 nummer eronder…. Hoe kun je jezelf dan serieus nemen? Wie zijn de VVLK nu eigenlijk? Zijn dat NBT-leden? Ik denk dat er nog geen enkel NBT-lid is die lid is en/of de VVLK op deze manier serieus kan nemen.

Aan ‘iemand’ achter de VVLK:

Stuur me eens een email met uitleg, wie er achter zitten, en duidelijk wat de doelen zijn. Dat mag toch wel bekend worden? Wellicht mag ik er dan wat over schrijven op mijn website? Dusver is mij nl. nog niets positiefs bekend behalve dat het op deze manier lijkt alsof de VVLK de NBT af wil troeven door heel veel leden aan te nemen en slecht te praten over de NBT.

De NBT & de VVLK mogen dan overlappende doelen en belangen hebben maar het blijft nou eenmaal zo dat de NBT alleen gericht is op tattoeerders en niet op piercers, juweliers en aanverwanten.

Verschil moet er zijn en zolang deze verschillen zo overduidelijke verschillen vind ik dat gezeik over de NBT volkomen nutteloos.

VVLK: eerst zelf maar eens resultaten boeken ipv dat continue hoog van de toren af blazen.

• *****americanx*****

Wie ben jij en wat voor website heb je eigenlijk dat je er een stukje over wilt schrijven???????

http://www.vvlk.org is de website van de VVLK en daar kan je meer info vinden, ook hebben ze een forum waar je kan kijken.

De VVLK is nu net een aantal maandjes bezig dus nog in OPRICHTING, dus kan je niet verwachten dat ze direct al heel veel naams bekendheid hebben. Ook wil de VVLK de NBT niet de grond intrappen, nee ze willen samenwerken om tot een goed resultaat te komen in heel veel zaken en vooral de nieuwe die komen gaat.

Gr martin

• Harmpje m z harpje

Dat de VPPN en de NBT eindelijk samengaat lijkt mij een heel positief iets !

Maar ik zie geen enkele meerwaarde in de VVLK. Straks wil dit ook NBVV en de NVV en noem maar op . . .

(mocht je niet thuis zijn in ht afkortingenjargon? Dan effe google te hulp vragen!)

• Harmpje m z harpje

halowaaaaaaaaa

de NBT garandeert niet dat je een kunstwerk krijgt maar dat er steriel gewerkt wordt . . . dat een enkeling zich voordoet alsof ht NBT lidmaatschap ook garant staat voor “vak”werk, tja jammer. Deze illusie wordt krampachtig vastgehouden. Dit geldt ook voor de VPPN.

Beide organisaties hebben maar een doel . . . dat is dat hun leden het optimale doen wbt hygienisch werken. Hun leden uptodate houden dat ze hieraan kunnen voldoen. De NBT en VPPN moeten wel duidelijk naar ht publiek toe durven zeggen dat ze enkel maar een bijdrage leveren aan ht hygienisch werken.

Ik deel de mening dat de bond een ieder die ingeschreven staat bij de KvK moet toelaten. Dat het lidmaatschap geen enkele garantie geeft voor een technisch en optimaal creatief tattoo resultaat, maar wel dat er hygienisch gewerkt. De NBT en de VPPN is geen school en kan dus niet garant staan voor kwaliteitswerk.

We mogen stellen dat dit eilandjes denken een typisch nederlandskarakter trekje is. Nederland heeft heel veel tattoo en piercingtalent en de meeste daarvan zijn niet aangesloten. Mogelijk vanwege de krampachtige houding van ht bestuur.

het wordt inderdaad tijd voor een grote omslag in denken en tijd voor samenwerken. leren lezen (ik bedoel begrijpend lezen) en luisteren naar elkaar.

Zinloos gekakel daar is echt geen behoefte aan, ook binnen de bonden niet.

Daarom is ht ook belangrijk dat iedereen lid wordt en het gevestigde bestuur eens door een meerderheid vd leden wakker geschud wordt.

Ja ik weet dit is een beetje een wazig verhaal . . . komt door mn enthousiasme.

tis wel nog een uurtje te vroeg maar ga toch mn medicijn nemen en even op mn harpje spelen !

• Harmpje m z harpje

Volgens mij begon, toen je de regel “de nbt heeft het alleenrecht”, spontaan je plassertje hard te worden ?

Vind ht jammer dat een bondgenoot zich zo arrogant opstelt en denkt dat ie tot een soort van elitegroep behoort!!! Kom van je troontje af. Ik ben ook lid en @!#$ nog steeds stront !!!

Volgens mij is dit wel een heel warme gespreksgroep. Lekker zo samen keuvelen.

Heerlijk. Ik vind ht gezellig.

raff riff schreef:

>

> Nou ik zal jullie met de v v l k even uit de droom helpen je

> kan vergaderen en mee willen praten wat je wil met jullie

> nieuwe groep ,De NBT heeft het alleen recht van spreken met

> de tweede kamer en dat gaat volgende week al gebeuren (vooral

> over de leeftijdsgrens ik denk dat jullie als mosterd na de

> maaltijd komen en ik heb uit welingelichte kringen dat de

> nieuwe wetgeving omtrent tattoos en piercings pas volgend

> jaar in werking treed want dit wetsvoorstel moet ook nog door

> de eerste kamer en daarna naar brussel Dus NBT is ondanks