De Waarheid.....

• *****Klaus Ringmaster*****

Jammer dat jij er helemaal niks van begrepen lijkt te hebben.

Er wordt door niemand overlegd met de 2de kamer, hiervoor zijn altijd commissies aan het werk. Die commissies zijn samengesteld uit leden van de 2de kamer, en door mensen die daar door de minister voor zijn uitgenodigd. De NBT heeft helemaal niet het alleenrecht van spreken, maar is gewoon door de ambtenarij die de regelgeving moest gaan opstellen uitgenodigd omdat zij als enige belangenvereniging/bond stond geregistreerd bij de overheid (net als de VPPN dat voor het piercen is/was). Dat je van welingelichte bronnen vernomen hebt dat de regelgeving voorlopig nog niet in gaat zegt me ook al niet veel, want je herhaald hier alleen maar wat door mij (en anderen) al op diverse andere fora is vermeld. Dat de 1ste Kamer ook nog moet meebeslissen is te danken aan het werk van onder andere de NBT omdat de 2de Kamerleden pas laat (bijna te laat) werden ingelicht over de werkwijze van de Minister en z'n antipiercing/tattoo aanhang. De opzet was om de totale regelgeving als een onderdeel van de warenwet per Koninklijk Besluit te laten wijzigen, en dat was dan buiten de 2de Kamer om gebeurd, want die is voor een KB helemaal niet van belang voor de besluitvorming. Dat we daar met z'n allen een stokje voor gestoken hebben mag niet alleen als een verdienste voor de NBT worden uitgelegd. Daar waren meer mensen en instanties voor in de weer. Dat “Brussel” daar ook nog over moet beslissen is maar ten dele waar omdat iedere lidstaat van de EU tot op zekere hoogte autonoom wetten mag maken, en wetswijzigingen doorvoeren. “Brussel” komt eigenlijk pas in beeld als de door de autonome lidstaten besluiten worden genomen, en wetten worden gemaakt of gewijzigd als deze invloed hebben op het funtioneren van andere lidstaten van de Europese Unie.

Groetjes, Klaus.

• *****americanx*****

De NBT heeft het alleerecht van spreken hahahahaha, ja sorry maar hier moet ik ff om lachen hoor.

Ze hebben helemaal niks met de 2e kamer en zullen dit ook nooit krijgen omdat ze simpel weg niet als volwaardig worden gerekend door de GGD en VWA, dit is wel gebleken uit de onderhandelingen over de nieuwe wet, de dingen die de NBT en de VPPN hebben proberen in te brengen zijn naderhand gewoon door de VWA en GGD van tafel geveegd, dus worden ze niet al volwaardig gespreks partner aan gezien dacht ik zo.

eem maar van mij aan dat de VVLK straks zeker als volwaaridg gespreks partner gehoord en geaccepteerd zal worden, we hebben nu al meer leden dan de NBT en VPPN bij elkaar en als er een samenwerking tussen de 3 kan ontstaan hebben we nog meer daadkracht en daardoor nog meer in te brengen.

Gr Martin

• raff riff

Zoals volgende week als er over de leeftijdsgrens wordt gesproken door de NBT met leden van een commisie aangesteld door de tweede kamer ? Is de VVLK er bij dan ? Nee want zo,n vereniging opzetten is alleen goed voor sommige mensen hun ego en portemonee of zijn de financieen nog niet aan de orde geweest bij de oprichtingsvergadering laatst ? Ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen over de NBT ze zijn de enige gesprekspartner op het ogenblik en ik weet het uit zeer betrouwbare bron die ik niet kan noemen maar het is niemand uit de tattoowereld maar meer van de tegenstander zeg maar ,En hun zeggen ook dat het minstens tot volgend jaar duurt voor de wetgeving erdoor is en daar heb ik nog niemand over zien schrijven op dit forum .

Ik heb mijn scepsis over de VVLK niet voor niets Heb mensen die nu aan het roer staan aan het werk gezien wat een klungelaars .Dan beter een NBT waar je niet zomaar lid van wordt en eerst 5 jaar moet prikken tattoes bedoel ik dan

• *****americanx*****

Ja als ik je stukjes zo lees ben ik van mening dat de enigste klungelaar hier toch wel jij bent, met je zogenaamde betrouwbare bronnen en dan nog wel van de “tegenpartij”, nou ik denk dat je geen tegenpartij hebt maar een gespreks partner om dingen te regelen, het is geen wedstrijd waar je van elkaar moet winnen.

En over het bestuur van de VVLK, ken je die persoonlijk? weet je hoe ze werken? wel erg gewaagd om ze klungelaars te noemen.

Gr Martin

• RED HOT TATTOOS

vinden jullie het goed dat ik jullie gesprekken alleen maar op de voet volg. En in de tussen tijd wacht ik wel af wat me te wachten staat in de toekomst.

Uiteraard heb ik ook wel een eigen mening, maar heb gemerkt dat op zo'n forum het best wel moeilijk is om je te verwoorden zonder dat je iemand misschien tegen je in het harnas jaagd.

ps wat ik eigelijk wil zeggen, we kunnen natuurlijk over en weer verwijten maken. maar dan betekent het nog steeds dat we geen goed beeld van onszelf naar buiten kunnen brengen.Terwijl we toch allemaal goeie bedoelingen hebben.

Misschien zijn we daar gewoon wel niet geschoold genoeg voor, ik in ieder geval niet.

Ik kan alleen maar een beetje tekenen.

Misschien moet er gewoon simpel wel een angcette gehouden worden onder alle tattoo shops, van wat ze wel willen en wat ze niet willen. En dan heb je in iedergeval iets waar de meeste van ons het mee eens zijn.

• ToeTagTattoo

@RedHot

ik denk dan krijg je heel veel mensen die zeggen dat ze helemaal niks willen. behalve geld…

• *****americanx*****

Een enquête is helemaal geen slecht idee, maar dan zal je de studio's toch allemaal bij elkaar moeten krijgen, om ze bewust te maken dat er een enquête is die kan ingevuld worden.

Om ons allemaal te verenigen is dan noodzaak en dat is dus waar de VVLK voor staat en wil niet wat de NBT en VPPN doen bij hun leden hebben, de controlerende taak.

De VVLK wil een informerende taak hebben die heel ver gaat als het aan hun ligt, maar daarvoor moet je, je wel verenigen met zijn allen.

Gr martin

• RED HOT TATTOOS

ja lol

• RED HOT TATTOOS

gewoon op internet een enquête, moet wel je kvk nr invoegen.ik ben niet begaand met php maar het moet kunnen lijkt mij/Alleen moet deze door een aantal opgezet worden.En door wie??

• Klaus Ringmaster

Dat zijn dan waarschijnlijk ook de sukkels die over een poosje hun werk niet meer (goed) kunnen doen omdat ze met regelgeving om hun oren geslagen worden waarmee niet te werken valt. En dan blijven die centjes ook weg.

“Ondergronds” gaan heeft ook geen zin omdat iedere studio die wel een vergunning heeft (en daar grof voor heeft moeten betalen, en dat volgend jaar weer moet doen) gelijk aan de telefoon bij de GGD en de VWA hangt als hij er achter komt dat er iemand in zijn buurt illegaal, ongecontroleerd, en waarschijnlijk “zwart” (en dus lekker onder jouw prijs) zit te tatoeëren of te piercen.

Ben benieuwd wie ze daar dan de schuld van gaan geven. Ik loop al langer mee in dit wereldje dan dat sommige posters hier op dit forum uit de luiers zijn, dus ik weet nu al dat er straks heel wat afgeklaagd gaat worden door mensen die te belazerd zijn om zich nu bij welke “club” dan ook aan te sluiten, maar die wel willen dat deze “clubs” (lees: de VPPN; de NBT en de VVLK) er voor zorgen dat het voor hen werkbaar blijft in Nederland. En als dat niet lukt is het vooral de schuld van deze “clubs”, maar nooit te wijten aan hun eigen lakse gedrag. Lekker aan de kant gaan zitten zeuren “dat er wat gedaan” moet worden, maar vooral zelf alleen maar in hun eigen beschermde werkplek blijven zitten en wachten tot een ander de hete kastanjes voor ze uit het vuur haalt. Want dat is wel de klassieke Nederlandse aanpak.

Groetjes, Klaus.