plaats

• zwany

Een vraag……….Maakt het tegenwoordig uit wat prijs betreft waar je een tattoo wil laten zetten?

Als ik in een shop kom met mijn ontwerp wat ik graag wil wordt er gevraagt waar ik hem wil laten zetten……..maakt dat wat uit dan?De tattoo,s die in de boeken staan is toch ook een eenheidsprijs………waarom zit hier dan wel verschil in leg mij dat eens uit.

Trouwens als ik heel eerlijk ben vind ik tegenwoordig de prijzen ook aardig hoog nu heb ik dat er wel voor over hoor daar gaat het niet om maar sommige tattoo,s zijn sinds de komt van de euro meer dan een x zo duur dan als toen het nog guldens waren…..mijn man heeft een tattoo die toen 65 gulden koste en nu vraagen ze er 80 euro voor vind dit zelf wel een heel groot verschil als i keerlijk ben.

• ta2granny

he..had ik een heel verhaal klaar…komt t niet door..opnieuw dan maar…ik gooi mn prijzen omhoog als ik geslachtsdelen moet tattooeren ja..ik ga niet voor een paar tientjes met iemand zn jongeheer in mn handen zitten;);)…en ook handen en gezicht doe ik niet zomaar..dan moet iemand al wat daar hebben,wil ik eraan beginnen.we vragen ook waar je tattoo moet komen,omdat mensen soms een ontwerp op een totaal ongeschikte plaats willen en dabn kun je dat beter van te voren met de klant bespreken.

We hebben inderdaad vaak dezelfde voorbeelden in huis,maar de een heeft een grote zaak op een a-locatie met veel personeel en een torenhoge huur en de ander werkt alleen in een klein shoppie op een b of zelfs c-locatie..vandaar dat er nog weleens prijsverschil is.En niet alleen bij ons..ook in de nagelstudio's…de kapper…de kadowinkels en de schoenenzaken..om maar es wat te noemen.

En ja..we zijn allemaal duurder geworden…want ook onze huur is drastisch omhoog gegaan en al onze materialen ook…we zitten aan zoveel regels vast wat steriel werken betreft,dat we inkt na een bepaalde tijd moeten wegkieperen..al zit er nog zoveel in t flesje..dat soort dingen maakt dat we omhoog moeten met de prijzen…vervelend,maar helaas.Misschien is t ietsje duidelijker nu…groetjes..ta2granny

• Markus

goed uitgelegt granny… en in sommige plekken rekkt die huid meer dan in anderen. bij voorbeld ben ik zeeker dubbel zolang bezig met en tribal op de onderrug als met dezelvde tribal op de bovenrug…

• Klaus Ringmaster

Alles is toch duurder geworden? Benzine en je dagelijkse boodschappen kosten nu ook meer dat 10 jaar geleden. Dat heet inflatie.

Tatoeëren wordt in de toekomst nog veel duurder, als de studio's zich straks aan de nieuwe richtlijnen moeten gaan houden.

Klaus.

• Markus

zo veel verandeert daar niet… voor mij in ieder geval niet. ik heb de nieuwe richtlijnen voor mij liggen en ik zal niet weten warom ik davor meer geld zou moeten nemen…

• Klaus Ringmaster

Misschien verandert er voor jou niet al te veel, maar ik ken maar weinig tattooshops waar ze een b-type autoclaaf hebben staan. Als je echt de nieuwe richtlijnen voor je hebt kun je dat terugvinden op blz 10. Nitriel handschoenen kosten 2 keer zoveel als latex handschoenen, en je bent straks echt verplicht om die duurdere handschoenen te gebruiken omdat het gebruik van latex handschoenen verboden wordt, en zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen waardoor ik denk dat het tatoeëren straks duurder gaat worden.

Groetjes, Klaus.

• Markus

de handschoenen die ik nu gebruik zijn all keiduur en die autoclave is en eenmalige ankoop en ik wou die al lang kopen. s-type is ook goed hoor. moet alleen met en voorvacuum zijn en en printer hebben volgens mij. Die kleuren die ik gebruik zijn all goedgekeurt door de vwd laatste donderdaag en volgens hun gaat er ook niet veel an veranderen…

• Klaus Ringmaster

Als je echt de nieuwste richtlijnen zou hebben, dan zou je kunnen lezen dat een b-type autoclaaf verplicht wordt gesteld, alleen een “b” voldoet aan de sterilisatienorm NEN-EN-13060. Uit je antwoord maak ik op dat je nu nog geen autoclaaf gebruikt, of lees ik dat niet goed?

Groetjes, Klaus.

• Markus

rustig maar…. mijn nederlands kun je vergeeten hoor maar ik mag niet meer in het engels tippen. zeeker gebruik ik n' autoclaaf en ik ga ook zeeker een b-type koopen. aleen zijn deze normen echt belachelijk. b staat aleen foor “big”, s for “small”die doen allemal het zelvde. maar ja, ik maak die wet niet he?

• Tattooz

Kan even niet zo snel tussen me documentatie vinden, maar de fabrikant die heeft diverse testen gedaan ivm het steriliseren van holle voorwerpen en die waren allen gewoon goed gegaan. En zou de S-type ook voldoen aan alle normen, de VWA was van mening dat de S-type daar niet aan voldeed en daar heeft fabrikant bezwaar tegen gemaakt. Ik zal het nog even nazoeken, en hier neergooien.

Groeten