Vreselijke kleur

  • heanne

    Afgelopen zaterdag heb ik mijn eerste tattoo laten zetten. Ik had een aantal voorbeelden van wat ik had gewild.

    Een bloemenpatroon op de rug, gestart vanaf de heup.

    Ik wilde het grijs met rose maar volgens de man kon dat niet. Ook wilde ik het blad wat hij had getekend ook niet. Aangezien hij bezwoer dat het juist heel mooi zou worden heb ik ingestemd. Daar baal ik nu dus goed van want hij heeft ook nog een afzichtelijk kleur groen gebruikt. Kortom eigenlijk is de hele tattoo een mislukking. De plaatst, de kleur en de bloem ziet er niet uit :'(

    Ik heb al informatie ingewonnen om het te laten laseren. Ook ben ik bij een andere shop geweest om te vragen of hij de tattoo kan herstellen. Helaas kon hij niks met de kleur.

    Nu vraag ik me af, als ik nu elke dag de tattoo met zout scrub, zou de kleur dan lichter worden?

    Of elke dag onder de zonnebank, want kleur is nog niet beschermd toch.

  • (}( Kitty ){)

    Vervelend dat je niet tevreden bent, maar laat eerst die tattoo genezen voor je een beslissing neemt. De kleuren blijven nl nooit zo donker en fel als hoe ze er uit zien vlak na het zetten. Pas na een week of 6 kan je echt de definitieve kleur goed beoordelen. Als je dan nog niet tevreden bent, ga je terug naar de shop waar je de tattoo hebt laten zetten en kijk je of je er samen uit kan komen. Een verkeerd uitgepakte kleur kan echt wel enigszins aangepast worden. Niet zelf gaan rommelen met zout of zonnebank, daarmee richt je veel meer schade aan. Succes!

  • heanne

    Ik ben terug naar de shop geweest. Heb te kennen gegeven dat ik niet blij ben en het vreselijk lelijk vind. Hij opperde het om er iets anders van te maken met zwart. Maar ik wilde mijn tattoo juist met zachte tinten, zeg maar pastel.

    Ben nu bij een ander geweest, die vond het ook prutswerk. Erg vond hij het dat de shop beweerde bij alle foto's die ik liet zien om een indicatie te geven van wat ik wilde, dat het fotoshop was. Dit was namelijk niet waar.. Hij kon gewoon niet zetten wat ik wilde dus zei hij dat zodat ik toch bij hem de tattoo liet zetten. Heb vreselijke spijt en niemand die zei wat mooi. Ik hoop dat dit nog lichter gaat worden, maar degene die de tattoo beoordeeld had, zei dat dit een hele harde kleur groen was. Hij gaat de tattoo zoveel mogelijk aanpassen zodat ik tevreden ben. Maar de kleur veranderen zal moeilijk gaan. Lichter maken kon helaas niet.

  • (}( Kitty ){)

    Ik had een zwarte tattoo op mijn rug, die gecoverd is met lichte kleuren o.a geel. Het is niet simpel, maar ook absoluut niet onmogelijk.

  • heanne

    Dat kan ook binnen een maand?

    Want ik begreep van de laserkliniek dat als ik het nu laat laseren het snel verdwijnt want de kleur is nog niet ingekapseld.

    En de lichte kleur over je tattoo, als dat dan minder wordt komt het zwart er dan niet doorheen?

    Waar heb je dat laten doen, ik vind het zeker een optie om dit wat ik nu heb lichter te laten maken. Soort van watercolor effect.

  • (}( Kitty ){)

    Binnen een maand zou ik dat nog niet doen… Laat het eerst eens goed genezen. Ik weet niks van laseren, maar kan me voorstellen dat laseren op een beschadigde huid niet bepaald een feestje is.. Tussen twee laserbehandelingen moet je de huid ook goed laten herstellen, dus zo vlak na het zetten van een tattoo al gaan laseren, lijkt mij een heel raar advies..

    Die lichtere kleur over een donkere kleur, pakt niet in één keer.. Maar bij mij (en bij de meeste goed gecoverde tattoos) komt de oude kleur er later niet doorheen, ik ben bij Cute Karin Tattoos in Rotterdam geweest, ben erg tevreden over de artiesten die daar werken.