wil mijn ontwerpen verkopen

• dtt van rijn

ik teken al jaren en ik wil ze verkopen want ik krijg het niet voormekaar om het zelf te doen hier in nederland en ik krijg niet ook niet wat ik wil. ik moet kiezen wat hun willen dat ik neem en niet wat ik wil daarvoor moet naar het buitenland en daar krijg ik altijd de vraag of ik er ook een ben omdat ik altijd het op papier doe en niet op iemands lichaam doe wel met een tekenpen

• isabella

onduidelijk verhaal zeg pff wat wil je nou precies?

wil je tekeningen verkopen maar ze willen andere tekeningen die jij niet wil tekenen?

en wat pik je nou precies niet?

en wat krijg je nou niet?

er is geen verhaal van te maken ,wees duidelijk!!

als er in nederland geen animo is om jouw tekeningen te kopen dan is dat erg jammer ,geef een voorbeeld van een tekening zodat wij kunnen zien waar

jij het over hebt.

• info

“Ik denk dat hij bedoelt dat hij tattoo ontwerpen maakt en probeert te verkopen, maar dat tattooeerders meestal iets specifieks willen en niet iets ”uit een boekje", iets aangepast aan hun wensen maar dat hij niet op opdracht wil tekenen. hij wil dus alleen verkopen wat hij al heeft getekent, en niet ontwerpen wil maken op opdracht van tattooeerders.

De tattooeerders vragen dan altijd of hij ook tattooeert, maar dat doet hij niet, hij tekent alleen maar. "

Volgens mij is dit wat hij bedoelt (:P) beetje vaag hahaah

Ik maak ook ontwerpen, maar op opdracht van tattooerders en van klanten, die leggen uit wat ze willen en dan teken ik dat. Als je al kant en klaar tekeningen hebt liggen is de kans groot dat je die niet zult verkopen, omdat mensen meestal iets unieks willen, met specifieke dingen erin (zoals bijv. geboorte datum, initialen, horoscoop tekens, bepaalde afbeeldingen enzovoort).

En de standaard dingen zoals koi karpers, draken, engeltjes, bloemen daar zijn duizenden van online, dus mits je een HELE goeie tekenaar bent is de kans heel erg klein dat je dat soort ontwerpen zult verkopen. Je moet zo denken: waarom zouden ze bijv. een koi karper van jouw kopen als ze er 10.000 gratis kunnen vinden op google of op Deviantart.com? Dan moet je toch echt “op opdracht” moeten gaan ontwerpen, wat veel tijd, moeite gaat kosten en je waarschijnlijk vaak aanpassingen zal moeten doen voor de opdrachtgever.

• info

Nog een ding:

Als je succesvol wil zijn in de tattoowereld, als het om tattoos gaat of om ontwerpen is het belangrijk om all-round te zijn, dus dat je alle stijlen (of zoveel mogelijk) beheers. Als je maar 1 ding kunt tekenen, of 1 stijl zal je waarschijnlijk neit echt ver komen, lui zijn is ook geen optie, je moet hard werken, veel tijd eraan besteden en doorzetten.

Dus wat je ontwerpen betreft, luister naar wat die tattooeerders zeggen en van je verwachten, daar kun je van leren. Dan weet je meteen waar vraag naar is.

• isabella

beste info,

ik weet wat hij wil zeggen maar laat het hem dan ook zeggen!

hoe wil je verder komen als je niet flexibel bent,mensen willen niet hebben wat hij tekent dus moet hij een andere richting op.

en dat hij alleen maar tekent is is niet erg we doen allemaal waar we goed in zijn!

mentaliteit kan en moet hij veranderen anders is er geen plek voor hem in de tattoo branche!

er zijn genoeg tattoo artiesten die niet kunnen tekenen ,ga in opdracht werken nogmaals laat even een tekening zien wat je nu maakt en wat ze iet willen hebben van je!

elke studio heeft de boeken met de sheets liggen al of niet gekocht of zelf gemaakt.

vaak maken ze zelf ook van meerdere tekeningen 1 ontwerp.

• jurriaan

Op xhibit.com vind je precies wat je wilt je kan hier je tekeningen

ontwerpen verkopen. Zelf prijzen bepalen en producten bepalen waarop de ontwerpen geplaatst kunnen worden