Beste tattoowereld,
Ik ben Richie en heb een eigen loodgieters bedrijf en een liefde voor tattoages van tribals tot newschool van oldskool naar chicano afbeeldingen je kunt het zo gek niet bedenken.
Ik laat me tattoos al jaren bij een shop in Almere zetten, en die verrichten heel goed werk en zeer hygiënisch (Bells Tattoo, door Tommie)!
10 dagen geleden heb ik voor het eerst een tattoo ergens anders laten zetten ditmaal een jaargetal op mijn vingers. Gewoon op de bovenkant van elke vinger onder je knokkels een cijfer. De tattoo is zeer vakkundig gezet in deze shop en ook het werk wat deze artiest gezet heeft zie ik al jaren om mij heen en is heel mooi.
3 dagen geleden is de tattoo bijna genezen tot zover je van genezen kan spreken, het is in elk geval goed vervelt. Maar wel te licht geworden in mijn ogen. Ik ben dus naar de shop terug gegaan en die vertellen mij dat ik nog even moet aankijken hoe het eruit ziet als de volledige huid eroverheen genezen is en niet meer glanst, de man zegt dat dat ongeveer nog 3 weken kan duren maar dat het wel nog wat donkerder word. (Alhoewel hij van tevoren wel al gezegd had dat deze tattoo voorzichtig gezet moest worden ivm uitlopers dus dat de tattoo misschien nog een keer overnieuw gedaan moest worden voor de kleur.)
Nu zijn we 3 dagen verder en de tattoo lijkt wel donkerblauw te worden, en het cijfer op mijn wijsvinger is zelfs flets blauw…
De tattooshop in kwestie garandeerd mij alsnog de mooie tattoo waarvoor ik kwam maar benadrukte nog wel dat het komt omdat de tattoo beter te licht kan worden gezet de eerste keer dan dat het te dik is gezet en het een wazige vlek word.
Nu is mijn vraag, spreekt de man wijsheid uit, of weet hij gewoon niet waardoor het komt dat mijn tattoo nu zo licht uitslaat?