Mijn tattoo is goed, enkel te licht

• Richie

Beste tattoowereld,

Ik ben Richie en heb een eigen loodgieters bedrijf en een liefde voor tattoages van tribals tot newschool van oldskool naar chicano afbeeldingen je kunt het zo gek niet bedenken.

Ik laat me tattoos al jaren bij een shop in Almere zetten, en die verrichten heel goed werk en zeer hygiënisch (Bells Tattoo, door Tommie)!

10 dagen geleden heb ik voor het eerst een tattoo ergens anders laten zetten ditmaal een jaargetal op mijn vingers. Gewoon op de bovenkant van elke vinger onder je knokkels een cijfer. De tattoo is zeer vakkundig gezet in deze shop en ook het werk wat deze artiest gezet heeft zie ik al jaren om mij heen en is heel mooi.

3 dagen geleden is de tattoo bijna genezen tot zover je van genezen kan spreken, het is in elk geval goed vervelt. Maar wel te licht geworden in mijn ogen. Ik ben dus naar de shop terug gegaan en die vertellen mij dat ik nog even moet aankijken hoe het eruit ziet als de volledige huid eroverheen genezen is en niet meer glanst, de man zegt dat dat ongeveer nog 3 weken kan duren maar dat het wel nog wat donkerder word. (Alhoewel hij van tevoren wel al gezegd had dat deze tattoo voorzichtig gezet moest worden ivm uitlopers dus dat de tattoo misschien nog een keer overnieuw gedaan moest worden voor de kleur.)

Nu zijn we 3 dagen verder en de tattoo lijkt wel donkerblauw te worden, en het cijfer op mijn wijsvinger is zelfs flets blauw…

De tattooshop in kwestie garandeerd mij alsnog de mooie tattoo waarvoor ik kwam maar benadrukte nog wel dat het komt omdat de tattoo beter te licht kan worden gezet de eerste keer dan dat het te dik is gezet en het een wazige vlek word.

Nu is mijn vraag, spreekt de man wijsheid uit, of weet hij gewoon niet waardoor het komt dat mijn tattoo nu zo licht uitslaat?

• Spa

Je bent zelf al geen licht als je je op je vinger laat tatoeeren en een dijk van een tattoo verwacht, verwacht dat je tattoo in een week genezen is en daarbij ook niet echt weet wat de reputatie van Tommie, Bell's tattoo is…

• marjan

tommy van bells tattoo pff laat me niet lachen

• Richie

dank u allen voor de volwassen reacties.

• mkv-rotterdam@live.nl

Richie Schreef:

——————————————————-

> Beste tattoowereld,

>

> Ik ben Richie en heb een eigen loodgieters bedrijf

> en een liefde voor tattoages van tribals tot

> newschool van oldskool naar chicano afbeeldingen

> je kunt het zo gek niet bedenken.

>

> Ik laat me tattoos al jaren bij een shop in Almere

> zetten, en die verrichten heel goed werk en zeer

> hygiënisch (Bells Tattoo, door Tommie)!

>

> 10 dagen geleden heb ik voor het eerst een tattoo

> ergens anders laten zetten ditmaal een jaargetal

> op mijn vingers. Gewoon op de bovenkant van elke

> vinger onder je knokkels een cijfer. De tattoo is

> zeer vakkundig gezet in deze shop en ook het werk

> wat deze artiest gezet heeft zie ik al jaren om

> mij heen en is heel mooi.

>

> 3 dagen geleden is de tattoo bijna genezen tot

> zover je van genezen kan spreken, het is in elk

> geval goed vervelt. Maar wel te licht geworden in

> mijn ogen. Ik ben dus naar de shop terug gegaan en

> die vertellen mij dat ik nog even moet aankijken

> hoe het eruit ziet als de volledige huid

> eroverheen genezen is en niet meer glanst, de man

> zegt dat dat ongeveer nog 3 weken kan duren maar

> dat het wel nog wat donkerder word. (Alhoewel hij

> van tevoren wel al gezegd had dat deze tattoo

> voorzichtig gezet moest worden ivm uitlopers dus

> dat de tattoo misschien nog een keer overnieuw

> gedaan moest worden voor de kleur.)

>

> Nu zijn we 3 dagen verder en de tattoo lijkt wel

> donkerblauw te worden, en het cijfer op mijn

> wijsvinger is zelfs flets blauw…

>

> De tattooshop in kwestie garandeerd mij alsnog de

> mooie tattoo waarvoor ik kwam maar benadrukte nog

> wel dat het komt omdat de tattoo beter te licht

> kan worden gezet de eerste keer dan dat het te dik

> is gezet en het een wazige vlek word.

>

> Nu is mijn vraag, spreekt de man wijsheid uit, of

> weet hij gewoon niet waardoor het komt dat mijn

> tattoo nu zo licht uitslaat?

inderdaad ff aankijken geef het de tijd jij werkt de hele dag met je handen jouw wonden helen minder snel daardoor

maar het is al jaren bekent dat op vingers slecht te tattooeren valt

zal inderdaad 2 tot 3 mischien wel 4 x moeten worden bijgewerkt zie andere topics

er zijn artiesten die dit als hun specialiteit beschouwen doe een beetje research en bezoek die artiest met jou vragen

komt het vast goed??

gr V

zie topic 2013 mensen waar is de liefde???????????????????

• (}( Kitty ){)

Richie, smeer je je handen/vingers nog steeds in? Ik kreeg, na het zetten van mijn eerste tattoo, de tip om de plek ná het volledig genezen (in jouw geval nu dus nog niet doen!!) de plek zachtjes te scrubben met bijvoorbeeld de groene kant van een afwassponsje.. Zo haal je de dode huidcellen weg die blijven plakken… De kleur zal dan een stuk intenser zijn! Niet té hard boenen natuurlijk, maar zachtjes rondjes draaien.. Dode huidcellen leggen een wittige/vale waas over je huid, nadat die weg zijn, zie je de kleur beter en is het veel mooier. Daarna lichtjes invetten om de huid weer goed te beschermen..

Succes!! ;)

• Richie

Vart,

hardstikke bedankt voor je antwoord. De betreffende tattoeerder weet dus wat hij doet en nu durf ik over ern aantal weekjes rustig weer in zijn stoel gaan zitten.

kitty, er werd mij aangeraden om ze de eerste 3 dagen alleen 2 maal daags met vochtinbrengende zeep te wassen en pas op de 4e dag 2maal daags licht invetten met bepanthen zalf.

• (}( Kitty ){)

Vanaf de 4e dag pas? Raar… Maar goed, zo heeft elke shop zijn eigen adviezen.. ;) Ik was het 2 keer per dag met unicura/sanex en smeer het daarna heel licht in met Bepanthen.. Vanaf de eerste dag dus! Als de huid maar soepel blijft en niet uitdroogt, dát is het belangrijkste.

• isabella

wat is er mis met tommy?

je schrijft laat me niet lachen ,wees eens duidelijk ?

al die vage antwoorden !

• levi

balls tattoo zijn best mooi