Rode, gele, zwarte tattoo inkt kanker verwekkend?

• Danny

Ik zag zojuist op het nieuws dat de inkt kleuren Geel, Rood en Zwart in 45% van de gevallen kankerverwekkende stoffen bevatten.

Daar schrik ik wel behoorlijk van, weet iemand hier wat van?

Is er mischien een overzicht van welke merken inkt wel of niet kankerverwekkend zijn?

Zijn er anders mensen die uit ervaring spreken (die zelf kanker hebben gekregen door tattoo inkt)?

Ik weet namelijk wel dat rode en gele inkt het vaakst vor allergische reacties zorgt bij mensen, is dat hiermee gerelateerd?

:S

• ***american-x-tattoo***

als dat zo zou zijn dan werd er in Amerika al niet meer met die kleuren geprikt en de beste kleuren komen daar vandaan en die zijn denk ik wel goed getest en helemaal op zulke stoffen.

Ja wat er in chinese inkt zit die goedkope dat weet ik niet en die zal zeker niet zo gekeurd zijn als de beste inkt merken.

Maar maak je er niet druk om, dit is weer een typies geval van een storm in een glas water.

mensen die al 30 jr een body suite hebben hadden dan toch allang aan K..ker overleden moeten zijn toch en de meesten leven nog gewoon of zijn natuurlijk gestorven zonder die ziekte.

en dit is de reactie die ze verwachten als die van jou Danny zodat de tattoo wereld straks nog meer uit geknepen kan worden en helemaal aan de grond kan worden gezet.

Dus laat je niet zo ophitsen door zulke media berichten. het is eerder een storm in een glas water dan überhaupt iets ernstigs.

• Danny

Beste merican x tattoo

Bedankt voor de reactie, ik kan me idd wel iets bij voorstellen dat de media het mischien overdrijft op een of een ander manier om er zelf beter van te worden. Dat zie je idd wel vaker, ik heb nog wat onderzoek gedaan, en er blijkt wel in sommige inkt soort Benzidine te zitten, wat blaastumoren kan veroorzaken. Ik las ook dat bijna in alle zwarte tatoeage-inkten zitten roetachtige stoffen die ook in drukinkt en autobanden worden gebruikt, dat klinkt niet echt best.

Ik wil niet negatief overkomen of zo, maar dit vindt ik toch wel ff belangrijk om te weten, weet misschien iemand wel merken inkt wel veilig zijn? Is daar een overzicht van?

Zelfs op inkt flesjes van skin candy bloodline staat in kleine letters dat er in inkt verschillende soorten metalen in zitten “which may cause reproductive harm”.

Het zou echt super tof zijn als iemand een soort van lijst heeft van welke merken inkt het beste zijn.

• tuur

wil effe me gal uitkotsen wat de media hier in nederland vlikt over tattoo inkt die kanker verwekend is ze hebben vanochtend eerst over zwarte inkt en nu eind van de midag gaat het over floseerde verf omdat zij in duitsland 10 gevallen gevonden maar die verf die wij niet mogen gebruiken hier nederland media moet lekker op houden meet fucking onzin te vertellen hier en alles maar op blassen terwijl

onderzoek nog niet afgerond is maar het gaat hier over uv tinten die hier verboden zijn op mensen te gebruiken.

Is UV-inkt goedgekeurd door de FDA?

Hoewel advertenties kan erop wijzen dat UV-inkt is goedgekeurd door de Food and Drug Administration, is het niet goedgekeurd voor menselijk gebruik. UV-inkt is op dit moment alleen goedgekeurd voor gebruik in de landbouw en visserij. Er zijn geen betrouwbare veiligheid studies die de effecten van menselijke UV inkt gebruik verkennen.

Zijn UV Tattoos veilig?

Bezorgdheid over de veiligheid over UV tatoeages blijven. De chemische stoffen die UV-inkt samenstellen worden niet beschouwd als 100% veilig door het aantal gemelde huidirritaties. Tal van huiduitslag, blaren en infecties zijn gemeld met UV-inkt. Bovendien is er bezorgdheid dat deze inkten kan bijdragen tot kanker.

dus niet waar de media vandaag zeer veel aandacht besteed allemaal fucking gelul

en rood geel en paars zijn somige mensen alergies voor zoals ik met paars heb dat komt door de kleuren pigmenten waar somige mensen niet tegen kunnen

• ewout

Hi Danny,

Een lijst maken van inkt die de beste is kan wel alleen is er een probleem, en dat probleem is China. In China maken ze namelijk ook de bekende merken tattoo ink na en dat is natuurlijk aan de buitenkant niet te zien. Het enige wat ik er over kan zegen is dat je naar een goed gekeurde tattoo studio moet gaan en die hebben controle gehad over hun pigmenten en moeten daar bij ook batch nummers kunnen overleggen. Ik zelf koop mijn inkt van Intenze en ik koop dat bij de importeur van NL dus ik weet zeker dat ik geen chineese troep koop. Maar op dit moment is Intenze inkt wel een van de betere inkt merken.