Vergunning hobbyist

• Peter

Hoi ik ben nog niet zo lang bezig met oefenen van tattooeren maar gaat nu redelijk goed ik doe dit puur als hobby maar mag je dan bv neefjes en nichtjes als hobby zonder gage tattooeren ? Vergunnings vrij en als je vergunning nodig hebt is die moeilijk te verkrijgen? Of niet ook zou ik graag wat les willen hebben van een tattoeerder is er een soort forum ?

Gr peter

• frankie

het word gedoogd als je ZONDER vergoeding te vragen vrienden of familie prikt , het word je alleen niet in dank afgenomen door legale tatoeerders.

het risico op infecties , ziektes of mislukte tattoos is geheel voor jou.

zodra je gaat adverteren op bijvoorbeeld marktplaats (ook al vraag je alleen een vergoeding voor materiaalkosten) ben je fout bezig.

voor de belastingdienst zijn dit inkomsten (als iemand je verlinkt).

heb je een uitkering dan ziet het uwv een eventuele vergoeding ook als inkomsten en word je gekort op je uitkering (hier geld ook weer : als iemand je verlinkt)

en een eventuele boete wegens het tatoeeren zonder vergunning , ggd keuring en een naheffing inkomstenbelasting liggen op de loer.

kortom , als je geen geld/vergoeding vraagt is er niets aan de hand , addertje onder het gras : als iemand je verlinkt of je krijgt controle na klachten dan zul JIJ moeten bewijzen dat je geen inkomsten hebt van het tatoeeren.

en wat betreft het leren tatoeeren , lees alle topics hier even op dit forum hierover , have fun.

• Beekhof

Herstel Frankie,

Nee, het word NIET gedoogt!

Ik ben een ondernemer, tatoeëerder/ piercer met 11 jaar ervaring en shop. Goedgekeurd door de GG&GD. 3x in de shop, 4x op conventie's. Goede contacten…

Toch heb ik privé de VWA in mijn mail en aan de telefoon omdat men vind dat ik strafbaar ben;Ik heb thuis een werkruimte waar iemand niet bij kan als ik dat niet wil.

Volgens de VWA ben ik strafbaar! Tatoeëeren op iemand anders dan jijzelf is strafbaar wanneer dit zonder vergunning gebeurd. De heer Stef Ottink van de VWA valt mij al een hele poos lastig omdat het makkelijker is om het geld te halen bij tatoeëerders die weten wat ze doen maar geen vergunning hebben voor betreffende locatie dan dat ze proberen illegale tatoeëerders/piercers strafrechtelijk te vervolgen. Ik heb namen, adressen en foto's van vreselijk mislukte tattoos en piercings doorgegeven aan de instanties maar de instanties kunnen er, naar eigen zeggen, niks mee.

Het spel is gestart, enkele vergunningweigeraars houden stand (degenen die ik vertrouw in werkwijze…) dus het is eigenlijk wachten of het de instanties daadwerkelijk lukt om een tatoeëerder/piercer strafrechtelijk te beboeten. Degenen die illegaal ( zonder inschrijving van kvk, geen website…) opereren kunnen nog opgelucht ademhalen. Eerst trekken de instanties zoveel mogelijk geld uit de legitieme, makkelijk opspoorbare lieden die weten waar ze mee bezig zijn.

• isabella

de ggd keurd je werkruimte niet de persoon,als je thuis gaat of wil gaan werken moet ook die ruimte apart worden gekeurd!

een vergunning die is afgegeven op je studio is niet geldig op een werkruimte in je huis!

thuis werken is geen probleem met inschrijving van k.v.k en vergunning.