tattoo geneest langzam

• blabla

Vandaag heb ik mn nieuwe tattoo precies 2 weken en hij is erg droog en er zitten nog steeds korstjes op. Hij is al helemaal vervelt, maar die korstjes zitten er dus nog steeds op. Ik heb de eerste dagen gesmeerd met bepanthen, daarna niks meer (hun advies). Zou hij niet na 2 weken helemaal egaal moeten zijn? kan ik er iets anders opsmeren of toch nog steeds bepanthen?

• Rebel80

Je moet wel iets langer smeren dan een paar dagen ;)

2 weken smeren en daarna afbouwen afhankelijk van de staat van je huid is een beter advies

• blabla

dus gewoon nu weer met bepanthen en dan verdwijnen die korstjes vanzelf?

ik krijg de meest uiteenlopende adviezen…

• Rebel80

Wel, ik heb in verschillende shops gewerkt en heb zelf beide armen en nek volledig dicht dus ik zou er toch wel een beetje vanaf weten :)

Je had gewoon de 1e twee weken moeten smeren, een beetje bpanthen en als de huid weer droog/schraal aanvoelt weer een beetje, ik doe dat al jaren zo en al me tattoos zijn prima genezen zonder problemen. Dus gewoon een dunne laag blijven smeren kan geen kwaad, korstje gaan er dan vanzelf af als je bijv gedouched hebt en je afdroogd.

Soms smeer ik me huid nog steeds in met bpanthen als ik in de zomer een droge huid krijg dus het kan zeker geen kwaad ;)

• ***american-x-tattoo***

Hallo.

Normaal gesproken moet je 8 tot 10 dg je tattoo insmeren 3 tot 4x per dag met bepanthen, en 2x per dag wassen met een milde zeep.

als je er korstjes op krijgt is dit meestal een gebrek aan goede verzorging, in sommige gevallen van te hard prikken in de huid, zodat de huid kapot scheurt.

maar meestal ligt het an de verzorging.