nazorg met spertie

• kees

spertie als zalf voor nazorg wel of niet doen

• jack miehoff

werkt denk ik alleen als je een paar aambeien hebt laten tattoeeren (:D

• frankie

spertie word inderdaad wel eens gebruikt , maar alleen net na het zetten van de tattoo.

het trekt als het ware de huid (wond) dicht.

voor verdere behandeling van de tattoo zou ik toch zuurvrije vaseline of bepanten gebruiken.

• ***american-x-tattoo***

Hallo.

Ja je zou met spertie ook je tattoo kunnen verzorgen mits je het er heel dun opsmeert.

Bepanthen is daarnaast ook een nog betere optie en ook deze altijd heel dun opsmeren.

• Mike

Calendula creme werkt als een malle, homeopatisch en speciaal voor schaaf en brandwondjes.

Bepanthen is ook helemaal goed.

Vasaline raadt ik af, want dat sluit de huid af. Op die manier kan het niet ademen en dus minder goed en snel genezen.Het enige wat het doet is de korstjes zavht houden. Komt bij dat je kans krijgt op vetbultjes enzo….

Ik zeg altijd maar zo, als je een schaafwond hebt smeer je er ook geen vasaline op toch…..

Met vasaline duurt het bij mij vaak wel een week of 2/3 voordat het redelijk genezen is. Met Calendula max een week.

• kees

na 10.000 en tig procedures te hebben gelezen denk ik inderdaad dat calendula en bepanthen zalf de beste opties zijn moet er wel bij zeggen laatste keer het advies gevolgd van de eerste paar uur met lauw water wassen en vervolgens enkele minuten ijskoud afspoelen en daarna droog laten erg goed is bevallen. 2 dag en volgende dagen wel invetten nu dag 4 alleen wat velletjes maar geen korsten (10x10 ingekleurd)

• Marc

Ik gebruik altijd zetpillen bij de nazorg…