Tattoo | Leerling?

• Sarina Meester

Ik zou graag willen beginnen als tatoeëerder en ben op zoek naar een soort van leerling functie in een tattoo shop rond Utrecht | Hilversum | Amsterdam? Ik heb altijd al getekend van kleins af aan en heb in de loop van jaren ook al aardig wat tattoos. Na een bezoek van de Tattoo Convention heb ik ook een set van guns gekocht en nu oefen ik een beetje op “fake skin” en merk al dat het aardig anders is dan op echt huid, heb namelijk ook al op mezelf geprobeerd.

Het liefst wil ik het van iemand leren die al jaren in het vak zit, maar dat is erg moeilijk. Graag zou ik ergens een soort van “stage” willen lopen, als leerling of iets dergelijks om dit zo snel mogelijk op te pakken en dit ook zeker tot mijn beroep te maken!

Ik zou mezelf even voorstellen, mijn naam is Sarina Meester, ben 23jaar en heb in het verleden MultiMedia Design gestudeerd maar merk dat het grafische gedeelte mij het meeste aantrekt.

Heb ongelofelijk veel “kleine” schetsjes op losse blaadjes met hierbij wat tekeningen ingescand: wwww.exquision.com/SarinaMeester_Schetsen.zip wat ik zowel heb getekend, mijn “grafisch” portfolio kan je ook online bekijken: http://www.exquision.com.

Hoop snel wat te horen!!

Sarina

• ta2danny

hallo daar..met kleine schetsjes op internet kom je niet verder bij een shop..je moet een map hebben met tekeingen die tattoeerbaar zijn…en dan kun je echt beter met die map langs shops gaan.t lijkt zo of je er geen moeite voor wilt doen…goed bedoeld advies hoor..geen afzeiker.De meeste shops zitten niet op een leerling te wachten ,dus je moet erg gemotiveerd overkomen.Er wordt erg vaak om een plekje gevraagd hier en die antwoorden kun je ergens op t forum nog vinden.succes..groet..ta2danny

• Resto

Zie op je hyves en je site dat je web&grafisch design doet en fotograaf? En je wilt ook nog tattooeren, vraag jezelf eerst dit af, ben je bereid om alles te laten vallen, een jaar zonder inkomsten alle klusjes in de shop te doen, dus ook wc schoonmaken, vuilnis buiten zetten, rommel van de artiesten op te ruimen etc? Meeste zeggen gelijk ja zonder te denken maar denk eerst na wat voor invloed dit op je leven zal hebben ;)

En als je daar uit ben en overtuigd van je tekeningen bent maak dan zoals danny en al tig x hier op het forum is verteld, een portfolio en ga is langs wat shops, nu moet ik wel zeggen dat je echt van goede huizen moet komen wil een shop zonder dat ze iemand zoeken iemand willen opleiden, maar het kan wel, kijk maar naar Emmy van Needle art ;) kwam als klant binnen en is nu een artiest die hier en Amerika flink populair aan het worden is

• ta2danny

emmy rocks!!!ik ken haar niet persoonlijk,maar haar werk is prachtig!

• Sarina

Bedankt voor je advies, ik heb zat tattoo tekeningen gemaakt voor vrienden etc. wat idd ook getattooeerd is over de loop van de jaren.

Zal eens even kijken wat ik allemaal heb voor een portfolio en ga ondertussen ook gewoon door met tattoo schetsjes maken en oefenen met de machine plus natuurlijk ga ik dan ook langs de shops als ik alles in orde heb! Thanks ta2danny

• Sarina

Ja op het moment doe ik dat maar ik wil me erg graag meer gaan verdiepen in tattooeren en dus ook alle “kut” klusjes wat er bij komt kijken. Ga dit inderdaad ook aan de kant leggen of freelancen als ik eventueel tijd over heb.

Emmy heeft een aparte style en ik denk zelf ook zeker dat niks onmogelijk is zolang je er 100% voor gaat en dat ben ik dus ook van plan! :D Je moet wel ergens beginnen namelijk..bedankt voor je berichtje.

• isabella

sabrina,

ga ervoor ,je weet wat je wil en die k.. klusjes vallen ook wel mee hoor ,overdrijven is ook een vak!

iedereen is begonnen als leerling en de volhouders blijven en gaan door het,sucses ermee.

vaak is het zo dat je ergens een tattoo laat zetten,je hebt een klick en je blijft ,ik weet uit ervaring dat je ook zo kan.

denk niet alleen aan de grote steden er zijn genoeg goede studio's in nedrland!

• Sarina

Hartstikke bedankt Isabella!

Grote of kleine steden dat maakt mij dan niets uit hoor, was meer een richtlijn ongeveer ;)

We zullen het zien…

• isabella

lieverd,

ga ervoor,dat negatieve gedoe altijd iedereen moest een x beginnen ,als je het echt wil dan lukt het.

ik ben ook zo begonnen en ben er ook gekomen ,hou me op de hoogte het gaat je lukken,ik hoefde ook geen k..

klussen te doen en de andere mensen in de studio ook niet !

kiss