Drooghouden tattoo

• J-P

Goedendag,

Even een vraag aan de prikkers hier.

Een maat van mij heeft een tattoo laten zetten , en er werd bijgezegd dat hij hem de komende 10 dagen absoluut droog moest houden , en alleen tijdens het douchen in moest vetten met vaseline. Na het douchen meteen de vaseline verwijderen en verder drooghouden.

Nu is mijn vraag omdat ikzelf ook al diverse tattoo's heb…klopt dit wel ?? Mijn ervaring is dat je hem juist regelmatig moet insmeren en “vet” moet houden tijdens de genezing.

Ik ben atijd weggestuurd met folie erop geplakt , maar mijn maat had er volgens hem alleen maar een stuk keukenrol oid opgeplakt gekregen….

Het is wel in een bekende shop gedaan in Rotterdam , dus het zal wel kloppen neem ik aan.

Maar het klonk mij wel wat vreemd in de oren.

Gebruiken ze dan soms een ander soort inkt ? of ligt het in dit geval aan zijn huidtype ??

Maak me er niet druk om , maar ben gewoon nieuwsgierig…

Gr, J-P.

• ***american-x-tattoo***

Hallo.

Op het moment dat je een tattoo droog houd is de kans heel erg groot op korst vorming en dus beschadiging van je tattoo.

Tijdens het douchen juist niet insmeren, waarom niet zo kune je het vuil niet van je tattoo wassen, wat je eventueel een ontsteking kan veroorzaken.

Laat na het zetten van de tattoo de folie die erop is gedaan ongeveer 2 uurtjes zitten. Haal het eraf en ga je tattoo vervolgens mat een desinfecterende zeep voor zichtig wassen met handwarm water.

Je tattoo deppend droog maken met een stukje keukenrol en dan na 10min heel dun insmeren met Bephanten zalf, dit is een van de beste middelen om je tattoo mee in te smeren.

Verder de eerste 2 nachten je tattoo in folie inpakken.

Je tattoo 8 tot 10 dg 3x per dag wassen en 3á4x per dag insmeren met de zalf.

Zo geef ik het als advies mee en nooit klachten over korten of andere dingen.

• J-P

Dat is ook mijn ervaring.

Maar bij hem wordt juist het tegendeel geadviseerd , wat bij mij ook al vraagtekens opriep.

Kan het dan niet zo zijn dat ze andere inkt gebruiken of zo ??

Gr, J-P.

• (}( Kitty ){)

Oei… Dat is een wel heel erg fout nabehandel advies zeg…

Van dit soort berichten wordt ik wel altijd erg nieuwsgierig om welke shop het gaat.. Ken een aantal bekendere tattoo artiesten uit Rotterdam vrij goed en weet van hen dat ze allemaal dezelfde adviezen mee geven..

• (}( Kitty ){)

Dat is exact de wijze waarop ik mijn tattoos behandel! Ik heb er ondertussen aardig wat en heb nooit korsten of enge ontstekingen..

• J-P

Zal geen naam noemen :S , maar het zit op de pleinweg.

Gr, J-P.

• (}( Kitty ){)

Aha… Dan weet ik welke je bedoelt.. :D Maar gelukkig doen zij ook aan tattooverwijdering…… ;)