Leren Piercen en Tatoeeren

• Marja

Graag wil ik eindelijk na jaren leren om te gaan piercen. En als dat mag lukken erbij te gaan tatoeeren. Er worden tal van cursussen aangeboden, waar je veel geld voor neer moet tellen en waar de meest tattoo en piercing studio's hun neus voor ophalen. Maar willen zelf ook niemand iets leren is mijn ervaring.

Nu is mijn vraag: Hoe moet ik dan leren om in het vak terecht te komen? Zelf beun hazen, daar begin ik niet aan. Ik ben bereid om te leren zowel theorie en praktijk. Kunnen jullie mij helpen?

Gr, Marja

• freddie

hoi marja , lees dit forum even door wat dit onderwerp betreft.

dus alle onderwerpen met het thema “leren tatoeeren” , dan weet je wat voor een antwoorden je hier kunt verwachten.

btw , op elk tattoo forum krijg je trouwens dezelfde antwoorden , maak je borst dus maar nat :)

veel succes.

• Ghostwriter

Ik zal het 1x proberen uit te leggen.

De cursussen die worden gegeven moet je gewoon links laten liggen. Deze worden zelf gegeven door personen die vaak van toeten nog blazen afweten en willen gewoon profiteren.

Veel mensen hebben eens naar Miami Ink of LA Ink gekeken en menen gelijk dat “tattooeren” hun roeping is en dit zo wel even te kunnen. Voor deze mensen biedt zo’n cursus uitkomst, alleen je leert er niets en voor de cursus-gever is het snel geld verdienen.

Wat ze vaak vergeten is dat ene Chris Garver, Ami James of Kat von D inmiddels jarenlang doen tattooeren en het daardoor heel makkelijk uit laten zien. Het Hollywood knip- en plakwerk in zo’n serie maakt het natuurlijk nog veel rooskleuriger.

De beste manier is aan de slag te gaan in een bestaande (en gerenomeerde) tattooshop. Dit is inderdaad “the hard way” maar “the best way”. En ja, het is moeilijk om daar tussen te komen, maar dat is natuurlijk niet voor niets.

De tattooeerder leidt jou op en in principe wordt jij zijn concurrent. Ook moet er “de klik” zijn. Vertrouwd een tattooeerder jou? vertrouwd ie jou in zijn zaak? hoe ga je met klanten om? doe jij wat er van je gevraagd wordt? etc. etc.

Ook is een dergelijk “apprentice-ship” onbetaald. Deal with it.

Ben je ergens afgewezen en daar boos om en vervloek je deze tattooeerder? Zoek dan aub een ander beroep. Een artiest moet zien hoe graag jij wilt. Een tattoo-artiest krijgt wekelijks mensen over de vloer die tattooeerder willen worden. Dus jij zal vast 1,2 of 3x worden afgewezen. Get it over it. Laat zien hoe graag JIJ het wilt en loop er de deur plat, zodat de tattooeerder na een tijd niet meer om je heen kan.

Succes!

Ghostwriter (had columnist moeten worden)

• tatt

Goed bezig Ghostwriter :D

• freddie

marja , ghostwriter ( onze huiscolumnist:) geeft het juiste antwoord , neem dit serieus en je komt er wel.

@ghostwriter , hulde voor je eeuwige geduld en je duidelijke uitleg.

• Robin-

Toppie Ghostwriter :D

Niet vergeten erbij te zeggen dat het maken van een heel mooi en veelzijdig portfolio het belangrijkst is.

Tattoeeren komt later.

• Ghostwriter

thanks you, thank you, you're far too kind…en bedankt voor jullie aanvulling hier en daar.

ook op het tonsoftattoos forum komen deze vragen regelmatig voorbij en daar zijn de commentaren niet van de lucht. Maar er is er geen een tussen die enig advies geeft.

Dus onder het mum: If u can't beat them, join them…

Ik heb m trouwens opgeslagen, dus bij de volgende persoon met dezelfde vraag even plakken en kopieren :)

• Marja

Bedankt voor jullie reactie's. Ik ga zeker weten door met wat

al jaren mijn droom is.