Hoi Jordy,
Laatst had ik een jongen van 16 jaar in de studio die heel graag het vak wou leren.
Hij had samen met zijn vriendinnetje naar miami ink gekeken.
Ze had tegen hem gezegd dat ze het erg gaaf vond en het wel iets voor hem was.
Hij had het daarover vervolgens met zijn moeder over gehad en die had er geen problemen mee.
Vol vertrouwen liep hij hier de studio binnen en zei dat hij geweldig kon tekenen en hij het verschrikkelijk gaaf leek tatoeages te maken.
Want als hij dan de mensen had getatoeëerd dan zouden ze allemaal vriendelijk tegen hem doen en dankbaar zijn voor datgene wat hij gemaakt zou hebben.
Ik heb hem gevraagt of hij tekeningen mee had genomen en of hij die wou laten zien.
En ja hoor..
Zijn allereerste kindertekening kwam te voorschijn met nog wat snel in elkaar gekrabbelde schetsjes.
Ik heb hem vervolgens maar verteld dat hij nog veel moet gaan tekenen en een fatsoenlijk portfolio in elkaar moet gaan zetten.
En heb hem hierover wat tips gegeven.
Dat als hij een niet zo`n aardig persoon zou tatoeëren en het zou verprutsen hij die ook tegen zou kunnen komen.
En dat een tatoeage mogen maken iets is waar je trots op mag zijn dat diegene het vertrouwen bij jou legt iets te mogen maken waar hij of zij hun hele leven verder mee rondwandelt.
Maar ook dat ik het erg goed vond dat hij liet zien dat hij graag wil leren tatoeëren en hier zomaar naar binnen durfde te lopen.
ik hoop over wat jaartjes nog eens iets van die jongen te horen.
heel wat anders dan een berichtje op internet…
En heren… popcorn al op