Help!

• Artemis

Ik heb 10 dagen geleden een tattoo laten zetten op mijn pols, een letter. Ik heb nog steeds een wit korst op de lijntjes zitten die maar niet loslaat en de tattoo ziet er daardoor eerder grijs dan zwart uit. Ik heb ‘m elke dag vaak ingesmeerd met een hand creme (misschien fout?) en als ik ging slapen (en nu lees ik ergens dat je ’t absoluut niet mag insmeren voor dat je naar bed gaat, maar dat ie droog moet blijven…) Er is me verteld dat de tattoo niet mag uitdrogen, vandaar dat ik ‘t maar bleef insmeren… Moet ik ’t nou laten uitdrogen of blijven insmeren?? Ik heb verder geen pijn, hij is ook niet rood of opgezwollen… Komt dit nog goed??

• resto

Ik ben bang dat ze je hand zullen moeten amputeren.

Maargoed, een korstje valt er vanzelf af dus niet eraf krabben, handcreme word niet aanbevolen he als het goed is hebben ze je in de shop verteld hoe je het moet verzorgen maar wat in mijn ervaring het beste werkt is Bepanthen of traanolie zalf (de 1e is de meest voorkomende) en ook smeren voordat je naar bed gaat, met Bepanthen hoef je maar max 2 per dag in te smeren omdat het je huid goed vettig houd, max 2 weken smeren.

Je tattoo word altijd lichter wanneer de korst eraf valt.