tattoo voet, folie erop?

• mika

hallo allemaal.

ik heb een vraag.

ik heb gister een tatto op mn voet laten zetten. op de bovenkant en vrij groot.

nu werd mij aan geraden dat als ik schoenen ging dragen dat ik er dan doorzichtig folie op moest doen. maar nu is mijn vraag, is dit wel goed? want door de uierzalf in combi met die folie, krijg ik een soort slijmerige stukjes inkt, wat normaal korstejes zouden worden denk ik.

iemand een antwoord voor mij? alvast bedankt!!

• (}( Kitty ){)

Ja, dat is een goed advies.. Sokken en schoen die over je verse tatto schuren doen én zeer… én je tattoo wordt er niet mooier van! Overigens zou ik persoonlijk de uierzalf vervangen voor bepanthen, daar geneest je tattoo sneller en mooier van. Echte korstjes hoor je trouwens niet te krijgen, als je goed smeert tenminste..

• mika

bedankt woor je antwoord. ik ben meteen bepanten gaan halen! moet ik het dan gewoon vet houden?

• (}( Kitty ){)

2 keer per dag wassen met unicura of sanex en daarna licht invetten.. Geen dikke laag, gewoon dun smeren zodat het soepel blijft. Als je het erg droog aan vindt voelen, gewoon nog een keer extra smeren. De eerste dagen kan je inderdaad folie gebruiken zodat je niet aan je sokken blijft plakken, ook 's nachts kan het de eerste paar nachten prettiger zijn, maar dat is net wat je zelf fijn vindt! Mijn eigen ervaring is dat het rond de enkel en voet langer duurt voor je tattoo genezen is en dat het behoorlijk op kan zetten als je teveel gelopen hebt, probeer daar dus een beetje rekening mee te houden.. ;)