Ongekende negativiteit

• Gizmo

Sinds enkele weken ben ik de verschillende onderwerpen op dit prikbord aan het lezen.

Mensen die serieuze vragen stellen omdat ze eigenlijk niet goed weten bij wie ze terecht kunnen.

Veel antwoorden komen niet verder dan “wat een kutzooi” “zoek een hobby” “waardeloze shit” en wat al niet meer.

Of de vraagstelling is te complex dat de beantwoorder het niet geheel begrijpt, of de beantwoorder zit op een verkeerd prikbord cq forum.

Wat ik niet begrijp is dat veel beantwoorders het idee hebben dat je iedereen maar moet afzijken. Betekent dit dat je een slechte jeugd hebt gehad, dan zit je op het verkeerde forum. Betekent dit dat je eigenlijk zelf niet kunt tatoeeren, ook dan zit je op het verkeerde forum. Betekent dit dat je thuis niets te vertellen hebt en je vrouw is de baas, wederom zit je op het verkeerde forum.

Wellicht ben je zelf niet zo'n geweldige tatoeerder en ben je bang dat een ander je voorbij gaat ?

Tatoeeren is een leven en daar heb je alles voor over ! Wat een gelul, voor € 125,00 per uur afrekenen ben je gewoon commercieel bezig, maar dat is goed, het is ten slotte handel en de vraag bepaalt de prijs maar begrijp dan ook dat er mensen in die handel willen stappen.

En ja helaas ontstaat er dan ook bij vele een mindere kwaliteit en dan geef ik de goede tatoeeerders onder ons gelijk dat je iemand wil behoeden voor zijn fouten, maar dat kan ook minder negatief.

Zoals zoveel antwoorden op dit forum is dit een mening, zie maar wat je er mee doet.

• Kaip

Ik doe er mee wat ik er altijd mee doe en dat is me eigen mening geven en of dat nu als hard of niet word beschouwd zal me voor de rest niet zoveel boeien.

Ja inderdaad, en k spreek voor velen, we worden moe van al die prutsers die erbij komen, omdat 95% dit wereldje in willen door tattoo programma's en alleen voor het geld.

En we worden ook moe van het gezeik dat het commercieel geld verdienen is. Je krijgt toch een fucking kunststuk of niet, Nederlanders staan bekend om hun gierigheid en daar doe jij ook eer aan.

Als een custom bike laat maken of wat dan ook moet je toch ook betalen of niet soms, en dat doen ze/we allemaal met passie ja maar wij moeten ook de rekeningen betalen, voor het gezin zorgen, onze inkten en sieraden kopen etc. 125,- is trouwens niet een standaard, iedereen bepaald ze eigen prijs.

En waarom de boze woorden, noem jij ff een berichtje posten op een forum en dan maar dromen dat iemand reageerd moeite doen??

Doe maar meer moeite, en als je dan uberhaupt als apprentice kan beginnen, schoenen poetsen, auto's wassen, shop schoon maken, grips/tips doen, whatever er gevraagd word doe je gewoon en met een glimlach, kan je dat niet opbrengen, dan ga je toch lekker weer miami ink kijken of lekker aan prutsen met je ebay setje.

Kijk in mijn vorige shop hadden we een apprentice van 15, die alles deed, en later machientjes instellen, stencils maken en tekenen, nu is ie 17 tattoeerd fulltime en zet mooi werk weg, dat soort jongens zijn van harte welkom, en heeft hij ooit zitten janken op een forum, of zitten zeuren dat ie kritiek kreeg?

Bedoel maar..

• Gizmo

Kaip,

Ben het absoluut met je eens dat als je iets wil bereiken er keihard voor moet werken en niet moet zeiken.

En als men commentaar geeft mag dat zeker hard zijn maar dan wel onderbouwd (gebeurt gelukkig ook op dit forum). Er is een verschil tussen hard en negatief.

Maar alleen een negatieve opmerking zoals “ ik vind het kutzooi” en verder niets, daar kan niemand iets mee en voegt niets toe.

En dat laatste zie ik helaas meer op dit forum dan het eerste.

Ik ben het met je eens dat er altijd “ profiteurs” tussen zitten die menen op een makkelijke manier geld te willen verdienen.

Maar zijn we niet misschien een beetje te bang met zijn allen. Toen de tatoeëerder verhuisde van thuis of van de haven achter in het cafe naar een commerciële shop in een winkelstraat is het in de markt populair geworden.

Steeds meer (be)oefenaars zien dan een kans om mogelijk te groeien en mijn mening is dat de betere toch wel boven komen drijven.

En laten we eerlijk zijn het tatoeëren heeft of krijgt niet een slechte naam, maar de tatoeëerder en dat is een wezenlijk verschil.

• Gerry

@ En we worden ook moe van het gezeik dat het commercieel geld verdienen is. Je krijgt toch een fucking kunststuk of niet, Nederlanders staan bekend om hun gierigheid en daar doe jij ook eer aan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

als je geen zakken wil vullen maak ze dan voor een geeltje per uur haha

en al die verf is nog geen 3€ per tattoo

en een kunststuk je krijgt gewoon een tattootje maak het niet ingewikkelder dan het is en jullie zijn allemaal ergens begonnen op je eigen boven been en op een vriend

of kon jij het al toen je geboren was haha er komer er te veel en dan verdien je minder dat is het enige waar je ziek van word dat je weer een paar plaatjes minder prikt in de maand en dan is het zakje iets minder gevuld haha dat is het enige wat je erg vind

gr Gerry

• Zenseo

Vergeet vooral geen berekening te maken van het uurtarief…als je dan toch zakenman bent;

Begin dan vooral bij de verzekeringstarieven, huren (als je niet in je mooie tuinhuisje bezig bent…), pensioenopbouw, ziektekostenverzekeringen,,,

Wat men vooral vergeet is dat de gemiddelde tatoeerder dat zelf moet opbrengen van dat tarief. Breek je hand maar eens….dan weet je 't geljk; geen hand, geen werk, geen inkomen. Oh…en de belasting uiteraard.

Wij hebben een behoorlijk uurtarief, leveren ook behoorlijk werk (om bescheiden te blijven…) en volgens onze accountant kom ik nog tekort.

Zolang je zelf zakenman bent en lult om je tattoo stoel vol te houden (dat kunnen zakenmannen wel.) en zelf maar wat pierced zal je er niet veel aan overhouden tenzij je je zelf een behoorlijk stuk werk neer kan zetten zodat je dan in elk geval 100% en een eventueel ? % deel van je collega per dag opbrengt. Anders…Kun je beter voor je baas blijven werken.

Hoe je site er ook uit ziet, Hoe ‘anders’ je ook wil zijn…Die weg is mijn team allang opgegaan en daar staan wij oko bekend om. Wij zijn echt ‘anders’. Zelfs onze site al. Ga nou niet vragen naar onze site, als je werkelijk degelijk onderzoek hebt gedaan heb ik je al gesproken, tenzij je denkt dat je zelf beter kan. En dat betwijfel ik. In dat geval hoop ik je in de nabije toekomst te spreken…

• No.pain

@ Gizmo,

De erkende exclusieve autodealers kibbelen onder elkaar ook zo.

En die mopperen collectief ook op de niet erkende exclusieve huis tuin en keuken al dan niet pand cq thuis autoverkopers.

Wat betreft dat er werk van mensen wordt afgekat lijkt me meer omdat er persoonlijke twist gaande is dan dat het daadwerkelijk om het getoonde werk gaat.

Ik heb op mijn schouder een klein Japans design staan, en een tatoueerder herkende dat als een authentiek door een japanse meester gezet design.Ik lulde maar wat mee en zei hem wat die maar wou horen. Die luldebehanger moest eens weten dat het gewoon een nederlands stukje werk is gezet in Zutphen.

Sindsdien neem ik al die zgn expertise van de bekende tatoueerders met een half korreltje zout.

Een beetje proff maakt mooi werk tegen de juiste prijs en praat niet over baggerwerk van anderen, die zeurd niet tegen de klanten over de collega.

Maar ook de klanten van de grote tatoueerders katten de klanten van de kleinere tatoueers af.

Mede door dat negatieve gedoe komen er spookverhalen die door mond tot mond verhalen steeds groter worden.

• Kaip

Gerry Schreef:

——————————————————-

> @ En we worden ook moe van het gezeik dat het

> commercieel geld verdienen is. Je krijgt toch een

> fucking kunststuk of niet, Nederlanders staan

> bekend om hun gierigheid en daar doe jij ook eer

> aan.

> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

> als je geen zakken wil vullen maak ze dan voor een

> geeltje per uur haha

> en al die verf is nog geen 3€ per tattoo

> en een kunststuk je krijgt gewoon een tattootje

> maak het niet ingewikkelder dan het is en jullie

> zijn allemaal ergens begonnen op je eigen boven

> been en op een vriend

> of kon jij het al toen je geboren was haha er

> komer er te veel en dan verdien je minder dat is

> het enige waar je ziek van word dat je weer een

> paar plaatjes minder prikt in de maand en dan is

> het zakje iets minder gevuld haha dat is het enige

> wat je erg vind

> gr Gerry

Wel ik kan nu veilig concluderen dat je de grootste mongool bent op internet die ik ken en dat je totaal niet weet waar je het over hebt.

• jhfghfh

KAIP verspil er je moeite maar niet eens meer aan!!!!!!!! wat een stelletje mongolen hier zeg jonge jonge. de inkt kost maar 3 euro. flikker op man. zelf weten ze nog niet eens hoe ze hun eigen pik vast moeten houden laat staan wat het vak van tattoeerder inhoud. en het is geen vak het is een leven.

• chloe

echt waar wat een praatjes hebben ze toch weer allemaal inderdaad leer ze eerst maar eens hun pik vast te houden wat denk je dat het bij de inkt blijft stelletje hersenloze wat dacht je van inkt,naalden,handschoenen,cups,vaseline,stencils,aanschaf van machines transformator vistafax copieermachiene huur pand verzekeringen pand belasting boekhouder keuringen sterilistatie kosten de tijd die daar in gaat zitten het schoonmaken van je pand de nuon en vitens benzinekosten om naar je werk te rijden en dan heb je nog niet eens gegeten en gedronken en geen vreten voor je kinderen niks geen kleding niks geen zorg verzekering en je huur van je eigenhuis betaald!!!

als je dan toch zo bijdehand ben vraag dan aan je fucking baas wat hij voor uurloon voor je vraagt, maar dat zou wel niet kunnen want je zal wel zo een koos kansloos van ons belasting geld leven wat wij fucking betalen want veel hersens heb je niet!!!!!!!!!

flikker op man als je het zo duur vind en het volgens jou zo een onzin is ga hier dan lekker weg en laat GVD NEVER NOOIT MEER EEN TATTOO ZETTEN!!!!

pak gewoon lekker een potje ink van 2 euro van de bruna en een breinaald van je moeder en doe het daar lekker mee!!!!

zet je foto maar op dit form met je naam alles der bij dan zorgen wij wel dat je ook nooit meer een tattoo krijgt van deze oplichters allemaal!!!!

echt trieste lui allemaal weten nog zelf niet eens hoe ze hun kont af moeten vegen zo dom gewoon als je naar de tandarts gaat zeg je dan ook dat ze vulmiddel en zijn verdovings spuitje maar een euro kost? die lui vragen pas de hoofdprijs maar daar hoor je niemand over klagen en dat kan ook nog is niemand zien of het goed is gebeurt en of het wel met schone spullen gebeurd want heb jij je tandarts wel eens een boor of spiegeltje of een haakje uit een sterilisatie zakje zien pakken?????

DUS FLIKKER GEWOON EEN HEEL EIND OP EN ZOEK EEN LEVEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

groetjes chloe

• Kaip

Wellspoken Chloe haha jij mag me altijd mailen ><