Gevoelige spieren.

• jibjab

Hey Hey ik had een vraagje.

Ik heb een half jaar geleden een ongeluk gehad en heb daarbij mij hele rug zwaar gekneusd, nu zit ik nog onder therapie voor me rug voornamelijk vanwege spierpijn en nog geiriteerde spieren. Nu wil ik heel graag een tattoo van ongerveer +- 15/15 cm laten zetten tussen mijn schouderbladen waar nu dus nog geiriteerde spieren zitten. Maakt dit iets uit met de tattoo zetten ? Kan het dan pijnlijker zijn om hem te laten zetten? Of andere informatie die ik zou moeten weten ?

xxxx Jibjab (eerste tattoo dus heb er ook weinig verstand van :P)

• No.pain

Rustig relaxed en comfortabel gaan zitten of liggen.

Meld het aan de tattoo zetter zodat die jou niet in malle houding poseerd en alles komt goed.

Je kan na het zetten wel spierpijn krijgen omdat je zelf te gespannen zit/ligt.

• ••••Debje••••

ik loop zelf voor mn bovenrug bij de fysio..oa altijd gespannen spieren en heb ook een tattoo laten zetten hoog op mn rug. dus het kan :)

• JibJab

haha tnx voor de gerustelling hahah kan gewoon niet wachten om e tattoo te laten zetten en die spieren heb ook geen idee hoe lang dat nog duurt :P

• Richie

Hey Jib,

Ik heb recentelijk op mijn schouder/bovenarm een tattoo laten zetten met een schouderblessure. Het is te doen zolang je maar ontspant. Sowieso is een tattoo zetten gevoelig en dat ligt geheel aan je eigen pijngrens maar heeft geen negatief effect op je spieren tijdens een blessure. Geef het inderdaad aan bij je tattoo artist hij/zij is met je bezig en kan je ook melden wanneer je verkrampt gaat zitten/liggen en dan even een break kan inlassen om weer even te ontspannen. Ga in elk geval uitgerust naar de shop toe, dat scheelt ook wel wat in de pijn, laat de aspirine/ibuprofen in elk geval even achterwege dit i.v.m de bloedverdunnende werking van deze middelen. Nog een kleine tip begin met wat kleine lijnen zodat je aan het gevoel kunt wennen, na een minuut of 5 begint je lichaam endorfinen aan te maken en verzacht het de pijn, dus dan zal je ook minder snel verkrampt gaan zitten bij de langere lijnen.

succes, gr Richie