serieuze tattoo leraar gezocht.

• decibel

hallo

Ik ben een jonge spontane meid van 23 uit oss. ik heb al lang het idee om te gaan tatoeeren en zit daarom bijna fulltime aan mijn tekentafel nu. ik heb altijd aardig kunnen tekenen, maar het kan altijd beter. ik heb tekenles gehad, krijg soms tips van een beginnend tattoerder. ik ben er erg serieus mee bezig. als ik wil gaan tattoeren wil ik het in een keer goed leren! ik ben dus echt opzoek naar een goedzak die me zijn wijsheid en kennis wil geven en ik ben bereid er hard voor te werken. wie kan mij verder helpen? of kent iemand die me verder kan helpen?

groetjes

• Kaip

De zoveelste…

Anywayz, er zijn hier al zoveel soort gelijke berichten, bekijk daar is de antwoorden en doe er wat mee ;)

• Andy

Ik weet n shop in Geleen.

kost je wel 150,- per uur :)

• decibel

thankz voor de tip. ik zoek eigenlijk iemand waarbij ik gewoon fulltime of parttime in zijn shop aanwezig mag zijn om mee te kijken en misschien al wat stencels mag maken. snelcurcus tatooeren geloof ik niet in. zoiets leer je niet in een paar uur maar eerder in een paar jaar. daar ben ik dus meer naar opzoek. er zijn meer van die mensen die curcusen geven ik zoek gewoon een goede leermeester. maar bedankt

groetjes desi

• Andy

nou, dan kan ik je je hand schudden, want die zoek ik ook al jaren :)

• decibel

oke, dan vraag ik me af om welke reden het je nog niet gelukt is dan. heb je een tekenmap? kun je tekenen? ziet het er niet goed genoeg uit? of ben je alleen maar mensen tegengekomen die je als concurentie zien. of ben je er niet zo heel erg mee bezig? wat is de reden die je het meest hoort? en waar zoek jij?

groetjes

• ***american-x-tattoo***

Hallo Deci.

Ik kan je vertellen dat je hier op deze manier nooit een leraar zult vinden, hiervoor zul je zelf heel veel werk voor moeten verzetten.

Ik kan je een antal tips geven en die zijn:

1-Maak een portfolio, maar maak hierin niet alleen tattoo gerelateerde tekeningen, maar doe hierbij ook vrij werk wat je leuk vind om te tekenen. Op die manier kan iemand zien wat je in je mars hebt en vergeet niet om er mooie getekende portretten bij te doen.

2- ga met deze portflio als je hem klaar hebt, bij studio's langs waarvan jij denkt he die spreekt me erg aan en van die artist zou ik graag het vak willen leren. Reis hier desnoods gans het land af, maar beperk je niet tot alleen Nederland, maar ga desnoods ook in de grens streek zoeken van Duitsland en België, hier zitten ook veel shops.

3- verwacht niet dat het je lukt binnen een maand of 3 maar blijf zoeken en langs shops gaan, als jehet echt wilt en je kan goed tekenen, is er zeker een kans dat je iemand vind die jou wil en kan opleiden.

Idd doe niet van die zogenaamde marktplaats cursessen, die kosten geld en je leert en geen moer, je kan iemand in 4 uur tijd niet leren hoe je een machine goed afsteld of hie rje moet schaduwen, dit is idd een proces van jaren.

Succes met je portfolio als je hem maakt en bij je zoektocht.

• decibel

hey,

echt bedankt voor je tips. heb er zeker wel iets aan. heb het forum ook al eens doorgenomen en ik heb het idee dat er maar weinig mensen serieus genomen worden hier, dus echt bedankt. ik ben al een tijd met portfolio bezig en eigenlijk heb ik nog maar weinig tattoo's getekent. ik ben me nu aan het verdiepen in bloemen. er zijn veel mensen met hele lelijke bloementattoo's is me opgevallen de laatste tijd. ik ga binnenkort maar weer eens portretten tekenen dan. ik hoop echt een goede leraar te vinden. ik ga eerst nog maar verder tekenen want ik vind dat het allemaal nog wel wat beter kan. gelukkig krijg ik goed commentaar van iemand die echt veel beter kan tekenen dan mij. ik heb nu contact met een shop in finland, die me tekeningen wel mooi vinden, ze zoeken ook een leerling, maar das weer erg ver uit nl. tattooeer je zelf? heb je nog ervaringen die je wilt delen?

groetjes

• ***american-x-tattoo***

Je zou ook een op het tons of tattoo forum kunnen kijken en je werk laten zien.

Ja ik ben tattoo artiest en heb me eigen studio.

• decibel

ik had je al gegoogeld, ziet er goed uit :) ik kom binnenkort wel een keer langs om je mijn portfolio te laten zien. heb je nr id ieder geval. ik vond het erg leuk dat je op je site hebt beschreven hoe je begonnen bent. ik teken ook veel op een lichtbak. momenteel eerst de grondvormen(kubus/cilinder etc) dan de lichtbak op en daar overheen tekenen. maar portretten heb vaak overgetrokken van fotos. dat heb ik meerdere dingen gedaan, die zagen er dan ook echt goed uit. daar kreeg ik een beetje commentaar op van die jongen die mijn werk wel eens bekijkt. dus op zijn aanraden ben ik nu echt begonnen om uit vrije hand te tekenen. wel nog veel natekenen,. maar een hoop gaat al vanuit me hoofd. er zit dus evolutie in.. ik vroeg me af hoe jij over dat lichtbak natrekken denkt. ik heb het idee dat als je echt wil leren tekenen dat je dan freehand uit je hoofd moet leren tekenen. aldo die lichtbakken zijn zo handig :) worden de lichtbak overgetrokken fotos gezien als portfoliomatriaal? want das wel erg te makkelijk, en ziet er goed uit. maar erg creatief is het niet.

groetjes

groetjes