net gezette tattoo pols bedekken

• nanie

nou ik vind op me pols gewoon een erg mooie plek heb al 2 tattoo's 1 op de bovenkant van me voet en 1 tussen m'n schouderbladen.

op m'n werk doet de een moeilijk over die plek en de andere chef heeft er geen moeite mee ik werk namelijk merendeels achter de schermen ben geen bediende ofzo en was ook niet van plan hier lang te blijven en als de tattoo is genezen gaat er een horloge overheen en zie je er vrijwel niks van ik was niet van plan een hele grote te zetten ofzo.

Ik draag als ik moet werken dan wel een blouse met lange mouwen tot hij is genezen en dan gewoon mijn horloge erom heen niemand die het ziet toch!

iedergeval bedankt voor het meedenken haha

nog wel even een kort vraagje na hoe lange tijd zou ik mijn horloge erover kunnen dragen zodat het niks beschadigt ?

• Tattoo Ron

@ Martin, over die folie ga ik je geen gelijk geven.

Ik doe bij de tattoos die bij mij gezet worden altijd 5 dagen lang continu folie erover en dun ingesmeerd met bepanthen, na die 5 dagen is er geen korstje te zien geweest en de huid is mooi glad en de kleuren nog net zo fel.

Als de huid van boven is afgesloten geneest ie van binnenuit en dat gaat beter en zelfs sneller.

Ik doe deze methode al meer dan 20 jaar en mijn tats zien er allemaal perfect uit ( zijn uiteraard allemaal door goede profs gezet )

Zelf schrijf ik deze methode niet aan mijn klanten voor ( buiten een paar vaste ) omdat deze methode wel vereist dat je om de paar uur de folie en de bepanthen moet verschonen en aangezien de meeste mensen hier geen geduld voor hebben of toch niet precies doen wat je zegt ( dat weet ik uit ervaring ) kan het daarom anders uitpakken.

• ***american-x-tattoo***

Dit kan je pas doen na ongeveer 4wk eerder niet als je verstandig bent. Doe jet eerder is er een kans dat je je tattoo beschadigd.

• ***american-x-tattoo***

Ja als jet het om de 2 tot 3 uur gaat verschonen, dan kan het ipc wel, maar net wat je zegt niet iedereen kan of wil dit. Ik heb dit ook wel eens aangeraden en dan kreeg ik wel eens een telefoontje van het gaat stinken is dit normaal, bleek later dat het er dan al 8 tot 10 uur op zat.

Dus ik zeg nu en meerdere artiesten met mij. 3x per dag voorzichtig wassen en dun insmeren met zalf eventueel tussen de was beurten door heel dun een keer insmeren en na 8 dg een mooie korstlose tattoo.

• Tattoo Ron

Ik geef ze ook de algemene bekende ( meest gebruikte ) nazorg mee, ik wilde hiermee enkel aangeven dat het wel kan.

• himmel

Ah kijk, en zo leren we allemaal weer eens wat, Amercanx! ;)

Wij gebruiken deze methode wel bij klanten en zijn ook erg streng met de nazorg. Na een week moeten (!) ze terugkomen en als we merken dat ze maar half de nazorg doen worden ze ook behandeld als kindertjes en krijgen ze op hun kop.

Wat Ron al zegt, het geneest supersnel. Na een week is het al helemaal rustig en gesloten en kunnen ze volgens de gewone methode verder.

Dus is het mischien safe om TS het volgende mee te geven; Om de 2 tot 3 uur wassen met milde zeep, goed schoonspoelen, droogdeppen en 15 minuten aan de lucht laten drogen, dun insmeren met een laagje bepanthen, folie goed eroverheen en goed vasttapen, pas dan eventueel een zweetbandje, bacterievrij werken en alleen wanneer nodig?

• No.pain

Huid geneest altijd van binnenuit, ongeacht folie.

Als je gezond bent, niet tot nauwelijks alcohol drinkt en rookt heb je weinig tot geen “lekkage” van lichaamssappen die de wonde via het oppervlak verlaten.Medicatie inname belemerd ook het herstellend vermogen van de huid.En blijf vooral van de verse tattoo wonde af!!!

Dan geneest alles het snelst en het mooist.

zalfjes en cremes op de huid helpen een heel miniscuul klein beetje, omdat de huid vanbinnenuit hersteld en dus ook vanbinnenuit gevoed wordt.

Niet gelijk nu al die zgn herstel creme's opeten want zo werkt het niet.

Het enigste wat de zalfjes doen is koelen en een beschermend laagje creeren omdat de huid kapot is en er bacterieen kunnen binnendringen.

Let wel, altijd eerst je handen desinfecteren en dan pas de zalf en huishoudfolie , of om mijn part aluminiumfolie.

Want ga je met je vuile vingers aan de gang , dan helpt geen enkele behandeling.

Hygiene is dus de beste methode.

• Tattoo Ron

Ik rook en drink niet……vandaar dat mijn tats er zo goed uit zien….en uiteraard ben ik ook hygienisch.