net gezette tattoo pols bedekken

• nanie

hoi ik heb even een vraagje ik wil heel graag een tattoo laten zetten op de binnenkant van mijn linker pols maar ik werk in de horeca en daar mag je geen tattoo laten zien nou is mijn vraag hoe kan ik hem het beste bedekken als de tattoo net gezet is ik heb namelijk binnenkort 3 dagen vrij en laat hem dan zetten maar hoe doe ik dat na die 3 dagen? als hij is genezen gaat er een horloge over als ik werk en dan zie je er bijna niks van maar wanneer is dat ongeveer denk na 2 weken pas toch.

kom a.u.b met ideen

• ideetje

zweetbandje

• himmel

Jah, een verse tattoo, nog niet genezen….dan fijn een niet steriele, stoffen bandje eromheen…Dat gaat niet goedkomen denk ik?

Beter na het schoonmaken dun insmeren en dan een huishoudfolie eromheen. Pas dan een bandje of zo…

Wel zo kort mogelijk omhouden of proberen geregeld schoonmake en folie wisselen. En heel bacterie vrij werken. Anders gaan er bacteriën broeden onder de folie.

• sanne

Huishoudfolie en zweetbandje en dat na drie dagen

Ik heb ook een tattoo op me pols en werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Ik denk dat na drie dagen de korsten er gewoon op zitten en dat je de tattoo gewoon kan afdekken met een pleister. Huishoudfolie gaat veel te veel zweten en houd de korsten week zodat het genezingsproces alleen maar vertraagt.

Een pleister is ook beter te verschonen als foli en de hele rattenplan.

• nanie

ik dacht zelf ook al om tijdens me werk een steriel gaasje erop te doen na die drie dagen en hem eerst in te smeren met uierzalf of bephanten en er dan dus een steriel gaasje losjes erop plakken

zou dit slim zijn

• ***american-x-tattoo***

De één zegt inpakken met folie de gehele dag??????????? als je dit doet dan rot je tattoo er van zelf wel uit hahaha, zo creeër je bacteriën, door het op te sluiten en af te dichten en het gaat broeien.

En ander zegt er korsten op laten komen en dan een pleister erop??????? ja heel goed dus niet.

Ook het sterile gaasje zou ik niet doen, je hebt dan namelijk kans dat het aan je tattoo blijft plakken en dan trek je die kapot met het verwijderen.

Het beste is gewoon blood laten of en lange blouse of trui aan doen en je tattoo verder niet bedekken met iets, is totaal niet nodig en erg slecht.

Als jij zo in je werk geen tatts mag laten zien, dan zou ik eens goed nadenken over de plek. Als die dingen die worden voor gesteld zijn niet goed en maak je kans op een leleijke tattoo na een aantal weken.

3X per dag je tattoo voorzichtig wassen emt een anti bactriële zeep en goed schoon spoelen, deppend afdrogen voor zichtig en dan een heel dun laagje bepanthen zalf erop doen. Zul je zien krijg je het mooiste resultaat.

Als een tattoo goed is gezet en je verzorgt hem ged heb je nagenoeg tot geen korstje op een tattoo.

Wat jij nu zegt werkt niet.

Hoe vaker je een tattoo wast hoe slechter het is 3x per dag is meer dan genoeg en vaker niet.

Geen folie erom heen dit gaat broeien ook al zit het maar 2 uurtje dus nooit doen. Dit mag je alleen de 1e 2 nachten doen om je tattoo te beschermen, maar overdag niet.

• Romana

Een andere plaats voor je tattoo misschien:D

• himmel

Gelukkig zijn er meer goede methodes…Wij doen het al jaren op de folie methode en ik heb nog nooit (!) een rottende tattoo gehad. Wel is het zo dat men het niet meot doen als het niet hoeft maar in het geval van TS lijkt t me geen verkeerde methode.

Mijn tattoos genezen altijd korstloss, geurloos en rotloos en ik hou flinke stukken toch echt goed schoon, bacterivrij en in de folie…