Ligt het nu aan mij of....

• King

Een tijdje geleden had ik wat woorden met een thuisprikker gehad op hyves, in principe heb ik hem gewoon de waarheid gezegd, dat ze werk er niet uit zag en dat ie maar beter bij de slager moest werken.

Ik weet dat mensen er zelf voor kiezen om door hem getattooeerd te worden ik kan er gewoon slecht tegen als mensen alleen maar aan het geld denken en maar denken dat je wel zomaar even kan tattooeren.

Natuurlijk heeft ie ze hyves op prive staan maar ik zag nu dat ie zelf een website heeft dus oordel zelf en vertel me of ik er naast zat.

www.powertattoo.nl kijk ook even bij ze link daar staan een groothandel die machientjes verkoopt van 35,- ><

• ongelovige

zijn werk kan inderdaad beter.

en als je bij de foto's van zijn “studio” kijkt zie je inderdaad de welbekende ebaymachientjes van 15 euro staan.

maar zo komen er elke maand wel “studio's” bij van mensen die nog geen jaar geleden hun eerste ebaysetje hebben aangeschaft , met alle verminkingen van dien.

• ttfreak

inderdaad niet echt meesterwerken en de link is idd ook van 1 van de vele chinatroepgroothandels

• Joyce

Maarja, laten we eerlijk zijn, in een tattooshop betaal je toch al snel 200 euro voor een tattootje van 15 x 15 cm, ik noem maar wat. En wie kan dat tegenwoordig nu nog betalen? Dat zou betekenen dat tattoos alleen nog maar voor de “rijken” onder ons is weggelegd. De mensen die het met minder moeten doen (er zijn zelfs mensen die het met 100 euro in de maand moeten doen!) zullen dus nooit een tattoo kunnen nemen. Dat is toch erg? Daarom nemen ze dan maar genoegen met “minder” maar als die “thuisprikker” zou zijn klantjes heeft, wordt ie naarmate hij langer doorgaat toch ook beter? En wie weet wordt ie dan misschien nog wel beter dan de jongen die WEL aangesloten is bij de Tattoobond en gemiddeld 100 euro per uur vraagt.

• King

Joyce, niks persoonlijks he, maar jou reactie is echt zo simpele reactie.

Weet je wat het probleem is met veel mensen, ze hebben geen geduld, ze krijgen een idee om een tattoo te nemen, en dan moet het gelijk zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk.

Kijk, dat gaat natuurlijk nergens over, weten jullie wel hoe intensief werk het is om een mooie tattoo te plaatsen? Er zit veel tijd, energie en passie in, dan mag je toch wel verwachten dat je daar een redelijke prijs voor betaald.

Maar nee, mensen zeuren graag en zijn ongeduldig en gaan dan naar een thuisprikker, (en voordat er weer opmerkingen komen, ja er zijn enkele thuisprikkers die wel goed werk wegzetten maar deze niet iig) en wanneer ze er dan na een tijdje achterkomen dat hun tattoo schots en scheef is, op sommige plekken te diep gezet, inkt vloeit uit etc beginnen ze te klagen en uiteindelijk moet je sparen zodat de pro's een mooie cover up kunnen maken en dan uiteindelijk heeft het je meer geld gekost dan als je even meer geduld had en had gespaard.

Overigens, imo is de tattoobond bullshit! En ik ken heel wat shops die superwerk afleveren en daar geen lid van zijn dus daar hoef je niet naar te kijken.

• ***Ringmaster***

Kan dat gezeik over dat geld nou niet eens een keer ophouden?

Er wordt hier altijd maar gedaan alsof je helemaal kaalgeplukt uit de tattooshop komt! Mag die tatoeëerder ook een boterham verdienen?

Van “AL DAT GELD” wat je voor je tatoeage betalen moet:

moet belasting afgedragen worden (van iedere 100 euro zijn er 19 voor de btw);

de winkel moet betaald worden;

het licht en de kachel moeten branden;

om de zoveel tijd verloopt de houdbaarheidsdatum van de inkt, en die moet dan gewoon weggeflikkerd worden;

datzelfde geldt voor naalden en grips die “over de datum zijn”;

verzekeringen voor het pand, de inventaris en de gezondheid van de tatoeëerder (want als jij ziek wordt meldt je dat aan je baas en gaat je salaris gewoon door, als wij ziek worden stoppen onze inkomsten, zo simpel ligt het);

ziektekostenverzekeringen voor onze vrouwen (als ze zelf niet werken) en voor onze kinderen;

wij wonen ook in een huis waar huur of hypotheek voor moet worden betaald, en ook voor dat huis moeten er verzekeringen zijn;

en dan willen wij ook nog eten en schone kleren dragen!

En dat alles van die paar centen die we voor jouw tatoeage mogen ontvangen.

Heb je wel eens uitgerekend wat zo'n tatoeage van 200 euro jou nou écht kost?

Stel dat jij 21 jaar bent, en dat vrouwen in Nederland gemiddeld 76 jaar oud worden, dan kun jij 55 jaar van je tatoeage genieten!

200 : 55 = 3,636363636 euro per jaar dat je dat ding hebt!!.

3,6363636 : 365 dagen = 0,0099626 cent per dag dat je leeft!!

Een sigaret opsteken is duurder!!

En als je het nog steeds te duur vindt, ga dan ook lekker naar die thuisprikker die zonder belasting te betalen en zonder werkvergunning (en die dus schijt heeft aan jouw gezondheid) bij zit te klussen, maar kom dan later niet naar de tattooshop om te vragen of wij dat “kunstwerk” op kunnen knappen.

Veel van die thuisklussers hebben wel op hun hyves (sommige hebben zelfs een “echte” website) staan dat ze werken volgens de richtlijnen van de GGD, maar hebben het toch maar niet aangedurfd om een keuring en een werkvergunning aan te vragen?

Dat ze voorverpakte naalden en grips gebruiken wil nog niet zeggen dat ze schoon werken, een infektie kan ook worden overgebracht door een scheermesje voor meerdere klanten te gebruiken of door de deo-stick die een hoop van die “artiesten” gebruiken om het sjabloon aan te brengen.

Ik hoop dat je nu iets genuanceerder tegen die “hoge” bedragen aan kunt kijken.

Groetjes, Klaus.

• No.pain

Laat elkaar de vrije keuze wie hoe en waar werkt of zich laat helpen.

Dat gejammer elke keer weer over dat zelfde oude onderwerp is zo saai.

(er zijn hele rugdesigns gezet voor 10 pakkies tabak met eigenmaak materiaal in gratis ruimtes.

En er zitten verdomd mooie stukken tussen.Geen wachttijden praktisch, doch aan tijd hebben die lui geen gebrek )

• k.s

claus,ik ben het wel met je eens ten dele,maar een ding moet je toch nog even uitleggen.

je klinkt alsof je zelf tattoeateur bent ?

en zo ja? geef mij dan 55 jaar garantie op mijn tattoo,want na 20 jaar moet ie toch echt wel over als het niet eerder is,

gr k.s

p.s het heeft niets met dit onderwerp te maken,want ik vind het de moeite niet erop te reageren,ieder kiest maar voor zichzelf,en iemand hier afzeiken heeft weinig nut,maar die 55 jaar genieten van een tattoo das nieuw voor mij

en het gezeur over thuisprikkers zijn slecht,das ook onzin in bepaalde gevallen,moet je sommige geregistreerde studios eens bekijken kwa portofolio hahahah

ik ken zat prikkers die beter kunnen zetten als menig studio,dus kwa kwaliteit moet je niet iedere thuisprikker over een kam scheren,iedere tattoo artiest is toch thuis op zolder begonnen

• ***Ringmaster***

Hallowaa.

Ik ben geen tatoeëerder maar inmddels wel één van de oudste piercers van Nederland, en begeef me dus al heel erg lang in deze wereld. “Normale” vrienden heb ik niet, want al m'n vrienden zitten in dit wereldje, en ik kan dus vanuit m'n eigen ervaringen spreken als ik zeg dat dat gezeik over die hoge prijzen nou maar eens afgelopen moet zijn.

Vindt je het te duur, dan moet je het gewoon niet (laten) doen.

Een tatoeage gaat de rest van je leven mee, en of dat nou 45 of 55 jaar is maakt verder niet uit, en of ie de rest van je leven ook mooi blijft kan niemand jou garanderen want bepaalde tattootechnieken blijven wel een leven lang mooi, en andere tattootechnieken blijven niet je leven lang mooi. Dat een tatoeage na 20 jaar overnieuw gedaan moet worden vind ik persoonlijk gelul van een dronken aardbei, dit is ook de allereerste keer in m'n leven dat ik zoiets hoor.

Op een auto van 50000 euro krijg je ook geen garantie van 55 jaar, dus waarom op een tatoeage van een paar honderd euro wel?

Ik heb nergens beweerd dat alle thuisprikkers slecht zijn, maar als ze “adverteren” met de leus dat ze volgens de GGD richtlijnen werken dan moeten ze dat ook maar waarmaken door een keuring en een werkvergunning aan te vragen. Doen ze dat niet, dan ook niet van die beweringen doen. Heel simpel.

Groetjes, Klaus.

• Gerry

die piercers zijn nog erger

5 min werk 3€ inkoop en dan wordt er 50/60/70€ gerekend

gr Gerry