Tatoeeren met verdovingscreme

  • Ellen

    Even een vraagje, een vriendin van mij wil een tattoo laten zetten met verdovingscreme, ze heeft ook een recept via de dokter gekregen dus de creme heb ze al. Maar ik heb er serieus nog nooit van gehoord en nu heb ik zelf aardig wat tattoos en kom al jaren in tattooshops. Is het nu wel zo goed vraag ik me af??

  • m

    kan

    uur van tevoren insmeren

    aangeven bij tatoeëerder dat je verdovingszalf gesmeerd hebt

    (dit ivm het wat stug worden van de huid)

    maar veel resultaat zal het niet hebben..

    het haalt het scherpe van de “pijn” af… meer niet

  • ***american-x-tattoo***

    Hallo Ellen.

    Hoe groot is de tattoo, die je vriendin wil laten zetten? En waar op haar lichaam?

    Emla zalf is een leuk product, maar zal weinig tot geen effect heben bij het zetten an de lijnen, ook is de kans groot dat het zetten van de lijnen niet eht lekker loopt voor de artiest, dus ook niet voor je vriendin dan. Met inkleuren en schaduwen wil het nog wel eens effect hebben, dan kan je na het lijnen de huid goed dik insmeren met de zalf en dan afdekken met een huishoud folie en dit zeker 30 min laten intrekken.

    Op kleine tattoo's heeft het geen zin en zal het ook minder werken, wil je dit goed laten werken, zal het bij een tattoo vanaf 15 bij 15 cm of groter beter werken.

  • Tattoo Ron

    Goed uitgerust zijn, goed eten van tevoren en relaxed in de stoel gaan zitten is de beste pijnbestrijding……de rest is bull.

  • Marcel

    Pijn is fijn, bloed is goed!

    Wat zijn nou een paar kwartiertjes of een paar uur pijn in vergelijking met de rest van de tijd dat je tattoo op je lichaam zit?

    Niet meuten, niet smeren… Gewoon die naald erin en gaaaan.

    Zo dat was mijn bijdrage.

  • Janh

    Kan het alleen maar met Tattoo Ron eens zijn.

    Uitgerust en ontspannen en ook goed gegeten hebben zorgt voor de beste basis.

    En als men zo erg over de pijn inzit dan is dat misschien wel een singaal van het onderbewust zijn dat een tattoo eigenlijk niets voor je is…

    Heb zelf behoorlijk wat staan op mn lichaam en of je het nu hebt over eentje die er binnen een uur opstond of de langst durende van bijna 5 uur, relaxed zijn is het sleutelwoord.

    Of zet anders een mp3 speler op voor de afleiding.

    Succes,

    gr

    Jan

  • Ellen

    Kijk, de een heeft nu eenmaal een hogere pijngrens dan de ander, ik zou het zelf ook niet doen, heb laatst 3 uur gelegen om de binnenkant van mijn arm in te laten kleuren. Maar mijn vriend heeft er eentje op zijn buik laten zetten en je buik doet dus echt heel erg veel pijn. Dus je kan nu wel lekker zeggen pijn is fijn en al die bullshit! Dat vraag ik niet! Mijn vraag is of het wel goed voor de tattoo is, dus of hij er wel goed op de huid gezet wordt wanneer er verdovingscreme is gebruikt. De diegene die WEL een NORMAAL antwoord hebben gegeven, bedankt voor je antwoord!

  • ***american-x-tattoo***

    Ik neem aan dat mijn uitleg voldoende zegt over het gebruik eventueel?

  • Ellen

    Jazeker, dank je wel!

  • jacob

    hey ik kan je er het volgende over vertellen.

    je eigen laten tattooeren met emla verdovingszalf is een afrader, je huid wordt stugger het verdooft hooguit 15 tot 20 %en is binnen 1.5 uur uitgewerkt, en de kleuren vervagen er sneller door.

    ik weet uit eigen ervaring dat het pijn doet, maak niet uit waar je hem laat zetten.

    ik heb er zelf 43 stuks waarvan ik er zeker 30 zelf heb gezet (waarvan 2 op mijn buik auwie).

    op me rug ben ik bezig met en project dat wordt gezet door burning hart in haarlem,

    zij hebben wel een goed middel tegen de pijn, het is een verdovings gel dat wordt aan gebracht na het lijnen, resultaat rug verdooft met 98%.

    alleen de manier hoe het wordt aangebracht is pijnlijk.

    ze gaan met de grootste megnum naald over de plek en alle lijnen, (halen de huid open) en dan wordt de gel angebracht 20 minuten wachten en klaar pijn loos inkleuren.

    greetz badboy