dochter 14 wil tattoo

• anoniem

Misschien dat ik hier een advies kan krijgen. Mijn dochter van 14 wil dolgraag een tattoo maar omdat ze nog in de groei is weet ik niet of dit verstandig is. Zij wil hem op haar onderrug. Is hier iemand die mij daarover kan adviseren of dit op deze leeftijd wel kan?

• m

wettelijk gezien:

Cliënten voor een tatoeage moeten 12 jaar of ouder zijn. (Warenwet,

art 24, lid 1 en 2).

Cliënten tussen de 12 en 16 jaar moeten tijdens het zetten van de

tatoeage worden vergezeld door hun wettige vertegenwoordiger (Warenwet,

art 24, lid 2).

Cliënten tussen de 12 en 16 jaar komen niet in aanmerking voor een

tatoeage op het hoofd, de hals, de polsen of de handen, ook niet als ze

begeleid worden door hun wettige vertegenwoordiger (Warenwetbesluit

tatoeëren en piercen, art. 10).

maar waarom op haar 14e… een tatoeage kan altijd nog

ja natuurlijk vormt een lichaam zich nog op die leeftijd.

een vrouwenkont wordt immers alleen maar groter… geintjuhhhhhhh :D

vaak zie je dat ze het op latere leeftijd anders hadden gedaan.

je hoort immers zo vaak.. ach dat was m`n eerste en ja maar toen was ik 16 (whatever)

een tatoeage is een stukje kunst op je huid wat er nooit meer vanaf gaat en iets waar je goed over na moet denken.

en ik denk dat dat zoveel meer zou kunnen zijn dan een simpel, al zoveel gedaan, waar iedereen al mee rondloopt kontgewei

maar dat is mijn mening

mijn kinderen met de 18 jaar en het liefst een originele of tatoeage met betekenis

zal niet makkelijk worden, want pubers zijn pubers ;)

succes in ieder geval

• ***american-x-tattoo***

Het is niet verstandig om toe te geven aan een wens van een 14 jarige als ze een tattoo willen. Helaas mag het wettelijk gezien, waarom die zotten in de regering dit ooit hebben goed gekeurd is mij nog steeds een raadsel.

Maar ff terug komen op jou verhaal, het lichaam van je 14 jarige dochter zal nog een stuk gaan veranderen, waarschijnlijk zal ze groter worden en misschien ook nog iets breder, er is dus een kans dat die tattoo over een jaar of 4 niet meer mooi is, dit omdat hij uitgerekt zal zijn dan.

Dus heeft ze dan een leleijke tattoo. Advieseer haar om te wachten tot zeker haar 17 of 18jr voor ze zoiets op haatonderrug laat zetten.

Het is dus niet verstandig om je dochter van een tattoo te laten voorzien op die leeftijd. En zolang jij bij de tattoo shop geen goedkeuring geeft, mag de artiest niks prikken in haar rug, zo is het bij de wet geregeld.

• Romana

Zo is t Martin, overigens zal elke zichzelf respecterende tattooshop NOOIT een 14 jarige een onderrugtattoo prikken…

Nou je zou ze de kost moeten geven die het wel doen he.

Hier vlakbij Amersfoort is er 1 die gewoon vanaf 12 jr kinderen tattooeerd.

Ik had afgelopen aug een 2ling in de shop voor een tong piercing en die waren toen 14 jr, hadden dus al 1,5 jr een tattoo op de voet en gedeelte kuit en die shop die ik bedoel deed er totaal niet moeilijk over zeiden ze om hem te zetten. Ja zulke shops hebben geen liefde voor het vak, dat zijn pure geld wolven en meer niet.

Jammer dat het zo geregeld is binnen onze wetten.

• cheryl

hee, ik ben zelf nu 17 en heb nu 4 tattoo's ik begon er mee op me 13/14 en me tattoo ziet er nog netjes uit.

het kan echt geen kwaad, alleen laat haar er wel goed overnadenken wat ze wilt,

Ja daar verschiilen we dan van mening in en ik heb het resultaat gezien dat het wel vervormt is meerdere keren zelfs. Jij zult geluk hebben gehad.

• marlouheid

haha gewoon doen

• mama van 2

bij mij thuis was het altijd neem maar een tattoo als je het huis uit bent

wou het al vanaf me 16de en toen ik 32 was heb ik eindelijk me 1ste tattoo laten zetten

laat je dochter wachten tot in ieder geval 18 jaar dan ben je uit geroeid en mischien heeft

ze dan wel een heel ander idee wat voor tattoo het moet worden

want hij staat wel voor de rest van je leven op je lijf

succes ermee

• (}( Kitty ){)

mama van 2 Schreef:

——————————————————-

> bij mij thuis was het altijd neem maar een tattoo

> als je het huis uit bent

> wou het al vanaf me 16de en toen ik 32 was heb ik

> eindelijk me 1ste tattoo laten zetten

> laat je dochter wachten tot in ieder geval 18 jaar

> dan ben je uit geroeid