two-o-six

• Rolleke

Omdat dit topic al wat verouderd is (zag ik aan de lijst) wilde ik graag dit bericht opnieuw plaatsen zodat het weer bovenaan komt te staan.

Ik heb op de bewuste site gekeken en vraag me toch af of er hier sprake is van een (beginnend) tattooeerder of dat de foto's mogelijk van mindere kwaliteit zijn.

Persoonlijk spreekt het feit dat een tattooshop een GGD goedkeuring heeft mij meer aan dan een tattoo shop (of praktiserend artiest) die dit niet heeft. De mensen die wel een goedkuering hebben laten voorafgaand aan de tattoo de persoon die er 1 wil zelfs een formulier invullen mbt eventuele ziektes etc zodat beide partijen hopelijk goed beschermd zijn.

Ik heb al een jaar of 4 geleden een tattoo laten zetten in een shop (vandaar mijn persoonlijk minder prettige ervaring) en die hebben mij echt niet van te voren zo'n formulier laten zien of ondertekenen.

Pluspunt vind ik ook dat iemand dit vanuit huis doet, persoonlijk zal ik zelf niet meer zo snel een tattooshop binnenstappen omdat ik me er gewoon niet op mijn gemak voel :)

Bovendien ben ik toch benieuwd naar diegene die nogal wat commentaar hadden op de tattoos die hij al heeft gezet, wat is er zo slecht aan dan? Of heb ik gewoon en niet zo'n “getraind” oog wat dat betreft?

• ***american-x-tattoo***

Het zal zo zijn dat je niet een echt getraint oog hebt.

Ik weet niet at voor tattoo je wilt laten zetten, maar kijk nog eens een beetje verder rond.

• No.pain

ggd goedkeuring is net als de apk, een moment opname.

Op dat ene korte moment was alles in orde zoals de regels dat willen.

De volgende dag kan de goedgekeurde studio wel weer een hok met rokers en zuiperds zijn.

Tatoueerstudio zonder die zgn keuring mag legaal tatoueren zolang er geen inkomen uit wordt gehaald,

dus non proffesioneel. Elke idioot mag zich door een ander laten fileren of inkleuren

zolang er een overeenstemming is en het niet onder dwang gebeurd.

Ikzelf kom al jaren bij een tatoueerder die ook werkt en woont in het zelfde pand.

Nou is dat pand 3 verdiepingen hoog en dus nogal erg ruim.

Daar is niks mis mee en zolang je de ruimte hebt scheeld je dat extra onkosten.

Ook kom ik in een studio waar de eigenaar er niet woont,

en ook daar is het prima voor elkaar.

Beide hebben alles conform de regels .

Over de genoemde tatoo studio doe ik geen uitspraak.

• Rolleke

Oke ik begrijp dat een GGD keuring een moment opname is maar ik heb ook begrepen dat je zonder die goedkeuring een boete kan krijgen als men je “betrapt” op tattoeren zonder toestemming.

Dat moet dan toch wel wat inhouden lijkt mij.

Verder heb ik blijkbaar geen getraind oog want ik zie wel dat de foto wat korrelig is maar verder dan dat ziet het er prima uit (eigenlijk niet veel verschil met andere foto's die op veel sites zie staan).

Misschien kan ik een tip krijgen over waar ik dan op moet letten of een zg “goeie” tatooeerder eruit te pikken.

De enige maatstaf die een “leek” toch heeft zijn foto's van tattoos die gezet zijn en die vind je dan toch mooi of niet?

Hoe kan je zien of iemand net een week een machine in zijn hand heeft of al jaren zijn werk (al dan niet goed of niet goed) doet?

In ieder geval dank voor de reacties tot zover

Kleine opmerking Marco.

Men mag volgens de wet in Nederland, geen tattoo machine hanteren zonder vergunning van de ggd, dus ook niet zonder er geld voor te vragen.

Dan blijf je de machine hanteren en dit is volgens de wet verboden, hoe die wet gehantreerd wordt is weer iets anders natuurlijk. De VWA kijkt niet zo nauw is me wel te ore gekomen, dus die wet zegt niet zo veel als hij niet wordt nageleeft.

• Gerry

ik wil nou weer niet zeiken maar volgens mij is het

Tatoeëerder en

tattoo

• Marieke

Rolleke, er is helemaal niets mis mee met die tattoos zo te zien, daar hoef je helemaal geen getrainde ogen voor te hebben, ik denk dat die “American x tattoo-guy” het waarschijnlijk vervelend vind dat hij er weer een concurrent bij heeft. Beetje jammer is dat…..

• No.pain

Voor zover strafrechtelijk is het legaal om iemand te scratchen

met wederzijdse consent en op vrijwillige basis van beide kanten.

Dus geen dwang of betaling in natura of valuta.

Dat is een maas in de wet. En die maas wordt gebruikt.

De nederlandse wet is oud en zo gaar wat dat betreft.

Tattoo studio's worden de volgende melkkoe van deze regering nu ze doorhebben dat een klant een toch wel stevig

uur gage moeten geven aan de studiochief.

Een erkend tattoo bedrijf heeft rechten en plichten, een tattoo zettend persoon die het hobbymatig doet heeft die regels/oplegging dus niet.

In de states is in sommige staten het zo dat illigaal tatoueren echt justitieel bestraft wordt.Dan krijg je dus een federale straf.

In nederland moet zoiets ook gebeuren.

wat betreft foto's maken, een verott design kan je simpel met de pc en photoshop heerlijk retoucheren.

dat gebeurd ook geregeld, zelfs mooie tattoos worden door velen bewerkt. Sommige studio's hebben foto's hangen die niet eens van hun zijn.

Concurentie among tatoo artiesten, wat een onzin. Jalouzie en ruzie misschien wel. Pas op een conventie waar er een wedstrijd is heb je een concurent.

daarbuiten is het gewoon een collega.

Maar een tattoo design laten zetten doe je na research en niet ergens omdat pietje ergens ook iets heeft laten steken, of omdat 500 mensen beweren dat joopie prikprak nederlands beste tatoueerder is.

ps, een andere tatoueerder afzeiken is zo kinderachtig en bewijst eigenlijk alleen maar dat je het niet waard bent om zoiets moois als een tattoo te mogen dragen. Mocht ik het mis hebben dan lees ik dat vanzelf wel.

mvg Marco

Ben ik blij dat ik wel een getraind oog heb.

Maar ik ben niet bang voor een conculega Marieke, ik geef alleen antwoord op een vraag hier, wat ik heel erg veel doe.

Dus succes met je opmerking.

• Gerry

marco je heb tattoo nu al met 2 t"s geschreven dat is nu goed

als je nu nog ipv tatoueerder..Tatoeëerder schrijft dan klopt dat ook

gr G